اپلیکیشن جعلی کرو فایننس (Curve Finance) در میان برترین اپلیکیشن‌های جهانی اپ استور قرار گرفت!

اپلیکیشن جعلی کرو فایننس (Curve Finance) در میان برترین اپلیکیشن‌های جهانی اپ استور قرار گرفت!
خلاصه اخبار

اپلیکیشنی جعلی که خود را به‌عنوان پلتفرم دیفای کرو فایننس (Curve Finance) جا زده، موفق شده تا به اپ استور (App Store) اپل نفوذ کند؛‌ علی‌رغم هشدارهای کاربران، این اپلیکیشن محبوبیت زیادی پیدا کرده و در ۲۶ اکتبر در میان ۱۰۰ اپلیکشن مالی برتر قرار گرفته است. به گزارش میهن بلاکچین، با وجود گزارش‌های متعدد …

اپلیکیشنی جعلی که خود را به‌عنوان پلتفرم دیفای کرو فایننس (Curve Finance) جا زده، موفق شده تا به اپ استور (App Store) اپل نفوذ کند؛‌ علی‌رغم هشدارهای کاربران، این اپلیکیشن محبوبیت زیادی پیدا کرده و در 26 اکتبر در میان 100 اپلیکشن مالی برتر قرار گرفته است.

به گزارش میهن بلاکچین، با وجود گزارش‌های متعدد کاربران مبنی بر کلاهبرداری بودن این اپلیکیشن، این برنامه موفق شده تا در مناطقی مانند اروپا، آمریکای لاتین، نیوزیلند، ایالات متحده و جنوب شرقی آسیا، محبوبیت زیادی پیدا کند؛ این موضوع کاربران بسیاری را در معرض خطر قرار می‌دهد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

کلاهبرداری با سوءاستفاده از نام کرو فایننس (Curve Finance)

توضیحات این اپلیکیشن در اپ استور ناقض و بی‌کیفیت است، اما همچنان می‌تواند نظر کاربران ناآگاه را به خود جلب کند.

اپلیکیشن جعلی کرو فایننس در اپ استور - منبع: App Store
اپلیکیشن جعلی کرو فایننس در اپ استور – منبع: App Store

نام توسعه‌دهنده این اپلیکیشن جعلی که با نام Curve defi v3 فعالیت می‌کند، دئو دنگ ون (Tao Duong Van) است. این اپلیکیشن ادعا می‌کند خدماتی مانند توکن سواپ، استیکینگ و دیگر خدمات دیفای (DeFi) را ارائه می‌دهد؛ اما کاربران در نظراتشان به آن 1 ستاره (از 5 ستاره) داده‌اند و آن‌ را «کلاهبرداری» و «هکر» خطاب کرده‌اند.

یکی از تصاویر این اپلیکیشن بیان می‌کند که بیش از 30 میلیون کاربر در سطح جهان دارد؛ به‌نظر می‌رسد این اقدامی برای اعتبار بخشیدن به خود و ترغیب کاربران به دانلود این برنامه باشد.

حساب کاربری بابو (Babu) در پلتفرم X، که اپلیکیشن‌های کلاهبرداری اپ استور را تشخیص می‌دهد، جزو اولین اشخاصی بود که به این اپلیکیشن اشاره کرده‌ است. او همچنین حساب رسمی کرو فایننس (Curve Finance) را تگ کرده و از کاربران خواست تا هوشیار باشند و اپلیکیشن‌های مشکوک را گزارش دهند.

اخطار درمورد اپلیکیشن جعلی کرو فایننس - منبع: حساب Babu در X
اخطار درمورد اپلیکیشن جعلی کرو فایننس – منبع: حساب Babu در X

در حال حاضر، به کاربران توصیه می‌شود این اپلیکیشن جعلی را گزارش دهند و تا زمانی که در اپ استور وجود دارد، از دانلود و کار کردن با این بدافزار خودداری کنند.

خطایی تکراری

این اولین باری نیست که اپلیکیشنی خود را به جای کرو فایننس جا می‌زند.

کرو فایننس در تاریخ 14 فوریه (25 بهمن) و پس از اینکه خبردار شد یک اپ جعلی در اپ استور وجود دارد، توییتی منتشر کرده و به کاربران هشدار داد:

مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

این پلتفرم دیفای همچنین هشدار داد هیچ اپلیکیشن رسمی کریو فایننسی در اپ استور وجود ندارد.

این اپ جعلی که توسط ام‌کی تکنولوژی (MK Technology) منتشر شده بود، خود را به‌عنوان پلتفرمی قدرتمند برای مدیریت وام‌دهندگان و دریافت کنندگان وام معرفی کرده بود و موفق شده بود تا در 9 نظر، 4.6 ستاره (از 5 ستاره) از سوی کاربران دریافت کند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *