روز سبز بورس با افزایش تقاضای صندوق‌های اهرمی+ اینفوگرافیک

روز سبز بورس با افزایش تقاضای صندوق‌های اهرمی+ اینفوگرافیک
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: امروز روز سبزی برای بورس بود، شاخص کل بعد از هشت روز منفی مجددا سبز شد و در یک جلسه افت دو جلسه قبلی خود را جبران کرد. به نظر می‌رسد با از دور خارج شدن ریسک سیاسی حمله اسرائیل به ایران، بازار نفس تازه‌ای بکشد. ضمن اینکه بسته حمایتی دولت هم در این رشد بی‌تاثیر نبود.

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران امروز به مرز بازگشت به کانال 2 میلیون واحدی رسید. نماگر اصلی بورس تهران که هفته گذشته این ابرکانال حیاتی را از دست داده بود، حالا در صدد بازگشت به کانالی است که مدت‌ها برای رسیدن به آن تلاش کرده بود. شاخص کل بورس تهران امروز در حالی حدود 25 هزار واحد ( 1.24درصد) بر ارتفاعش افزود که شاخص هم وزن هم حدود 5500 واحد ( 0.83 درصد) بالاتر از هفته گذشته ایستاد.

امروز ارزش معاملات خرد بعد از مدت‌ها بیش از 3هزار میلیارد تومان شد و ورود پول حقیقی هم رکورد جدیدی را به ثبت رساند و یکهزار میلیارد تومان پول به گردونه معاملات بازگشت.

در معاملات امروز همچنان سبزپوش‌ها دو برابر سرخ پوش‌ها بود و بیش از 70 درصد از نمادها در قیمت پایانی مثبت به کار خود خاتمه دادند. ضمن اینکه سرانه خرید حقیقی هم 2 برابر حقوقی‌ها بود.

بررسی ورود پول به نمادها هم نشان می‌دهد که صندوق‌های اهرمی مقصد بخش بزرگی از سرمایه حقیقی در بازار امروز بود. البته ارزش معاملات صندوقهای درآمد ثابت هم به بیش از 5هزار میلیارد تومان رسید تا بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دهد. البته خروج 1800 میلیارد تومانی پول حقیقی از این صندوق‌ها نیز از دیگر نکات بازار امروز بود.

photo_2024-10-26_13-16-59

در میان گروه‌های صنعتی هم گروه خودرو دوباره سرمدار بازار شد و 323 میلیارد تومان معامله شد. بانکی‌ها و کانه‌های فلزی هم به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. از نظر ورود پول حقیقی هم کانه‌های فلزی، بانک‌ها و خودرویی‌ها باز هم در صدر قرار داشتند و روی هم رفته بیش از 72.4 میلیارد تومان پول حقیقی به این گروه وارد شد.

در میان نمادهای بازار هم بیشترین ارزش خرید و ورود پول حقیقی به دو صندوق بیدار و جهش تعلق داشت و دو نماد فالوم و سامان هم بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند. همچنین از نظر ارزش معاملات، باز هم دو صندوق بیدار و جهش به ترتیب با 589 و 164 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند و بعد از آنها نماد خاور دیگر نمادی بود که ارزش معاملاتش از مرز 100 میلیارد تومان عبور کرد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *