قیمت شاهین پلاس اتوماتیک در بازار مشخص شد

قیمت شاهین پلاس اتوماتیک در بازار مشخص شد
خلاصه اخبار

شاهین پلاس اتوماتیک محصول جدید سایپا است که به تازگی به تحویل آن آغاز شده و اکنون قیمت آن در بازار مشخص شده است.

شاهین پلاس اتوماتیک محصول جدید سایپا است که به تازگی به تحویل آن آغاز شده و اکنون قیمت آن در بازار مشخص شده است.

خودروی شاهین یکی از محصولات سایپا بود که در بدو ورود به بازار ایران با استقبال خوبی روبرو شد و نسبت به دیگر محصولات سایپا ظاهری متفاوت تر را به نمایش می گذاشت. اما مشکلی این خودرو با آن مواجه بود استفاده از موتور 8 سوپاپ بود که باعث ایجاد سر و صدای زیاد و ایجاد لرزش می شد. شرکت سایپا نیز در این چند ساله به دنبال عرضه نسخه بروز تر و جذاب تری از شاهین با نام شاهین پلاس بود که قرار بود در این خودرو از پیشرانه 16 سوپاپ ME16 استفاده کند.

این شرکت همین چند ماه گذشته ثبت نام شاهین پلاس را آغاز کرده و اخیرا تحویل این خودرو را به متقاضیان آغاز کرده است. همانطور که می دانید قیمت درب کارخانه شاهین پلاس با احتساب کلیه هزینه های جانبی 757,000,000 تومان اعلام شده است و با آغاز عرضه و تحویل این خودرو قیمت آن در بازار آزاد نیز مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، در حال حاضر شاهین پلاس اتوماتیک در بازه قیمتی 990,000,000 تومان تا 1,000,000,000 تومان در بازار آزاد قیمت گذاری شده است که با این اوصاف می توان گفت که شاهین پلاس اتوماتیک گران ترین محصول تولید داخل سایپا به حساب می آید.

البته باید مد نظر داشت که این اعداد قیمت به نسبت بالای این محصول به دلیل عرضه اولیه این خودرو بوده و انتظار می رود در آینده با عرضه و تحویل بیشتر این خودرو، قیمت شاهین پلاس اتوماتیک در بازار عادلانه تر شود.

قیمت شاهین پلاس اتوماتیک

در ادامه نگاهی به مشخصات شاهین پلاس خواهیم داشت.

ویدیوی معرفی شاهین پلاس

همان طور که اشاره شد شاهین پلاس از پیشرانه ME16 بهره می برد. پیشرانه ME16 نسخه ایرانیزه EC5 گروه PSA است و شباهت هایی به TU5 پلاس ایران خودرو دارد. اما در برخی بخش ها ME16 به روزتر از TU5 پلاس به حساب می آید. این پیشرانه 114 تا 115 اسب بخار قدرت را با گشتاور 145 تا 147 نیوتن متر تولید می کند که توان را از طریق جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته AT به چرخ های جلو منتقل می کند. در این پیشرانه که 1.6 لیتر حجم دارد، از ساختار 4 سیلندر و 16 سوپاپ استفاده شده است. همچنین فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی (VVT-i) در آن وجود دارد.

قیمت شاهین پلاس اتوماتیک در بازار مشخص شد

فرمان کمکی برقی ، استارت دکمه ای ، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل ، محدودکننده سرعت، سنسور نور ، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 10 اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… از جمله امکانات این خودرو است.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *