پروژه استیبل کوین اکوسیستم اسکرول مشکوک به راگ پول؛ ۹۸٪ سقوط قیمت CHI در ۲۴ ساعت

پروژه استیبل کوین اکوسیستم اسکرول مشکوک به راگ پول؛ ۹۸٪ سقوط قیمت CHI در ۲۴ ساعت
خلاصه اخبار

پروژه اسنس فایننس (Essence Finance) با سقوط شدید استیبل‌کوین چی (CHI) و خروج بیش از ۲۰ میلیون دلار وثیقه در ۲۴ ساعت اخیر، نگرانی‌ها از احتمال کلاهبرداری و راگ پول (Rug pull) را برانگیخته است. به گزارش میهن بلاکچین، آخرین به‌روزرسانی پروژه به ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) برمی‌گردد و تاکنون هیچ بیانیه‌ای برای روشن‌سازی این …

پروژه اسنس فایننس (Essence Finance) با سقوط شدید استیبل‌کوین چی (CHI) و خروج بیش از 20 میلیون دلار وثیقه در 24 ساعت اخیر، نگرانی‌ها از احتمال کلاهبرداری و راگ پول (Rug pull) را برانگیخته است.

به گزارش میهن بلاکچین، آخرین به‌روزرسانی پروژه به 11 سپتامبر (21 شهریور) برمی‌گردد و تاکنون هیچ بیانیه‌ای برای روشن‌سازی این وضعیت منتشر نشده است.

راگ‌پول به سبک استیبل کوین

در روزهای اخیر، سقوط شدیدی در ارزش استیبل‌کوین چی (CHI) از پروژه اسنس فایننس (Essence Finance) در اکوسیستم اسکرول (Scroll) مشاهده شده که بیش از 98٪ کاهش داشته و در زمان نگارش، به 0.016 دلار رسیده است.

قیمت چی - منبع: گکو ترمینال
قیمت چی – منبع: گکو ترمینال

این کاهش ناگهانی به نگرانی‌ها و حدس و گمان‌هایی درباره امکان کلاهبرداری یا به اصطلاح راگ پول دامن زده است. این نگرانی‌ها ناشی از گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد بیش از 20 میلیون دلار وثیقه به‌طور ناگهانی از این پروژه خارج شده و تاکنون بیانیه رسمی از طرف پروژه برای روشن‌سازی این وضعیت منتشر نشده است.

آخرین به‌روزرسانی پروژه به تاریخ 11 سپتامبر (21 شهریور) برمی‌گردد که این عدم اطلاع‌رسانی، اعتبار و نیت پروژه را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. پس از 11 سپتامبر، تمامی پست‌های این پروژه، پست‌های فروارد شده از دیگر صفحات بوده است.

اسنس فایننس پیش از این با استفاده از نسخه دوم پروتکل فی (FEI Protocol V2) مورد بازبینی کد (Audit) قرار گرفته بود که انتظار می‌رفت تضمینی برای امنیت و پایداری آن باشد. با این حال، سقوط سریع ارزش CHI و خروج ناگهانی دارایی‌ها از این پروژه باعث افزایش نگرانی‌ها و تردیدها درباره اعتبار و اعتماد به آن شده است. در نبود شفافیت، سرمایه‌گذاران به سختی می‌توانند به این پروژه‌های جدید در فضای دیفای (DeFi) اعتماد کنند، زیرا این سطح از عدم شفافیت می‌تواند خطرات بزرگی را برای امنیت دارایی‌های آنان ایجاد کند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *