جلسه کمیسیون تلفیق با آرامش بدون توجه به اتفاقات اخیر در حال انجام است

جلسه کمیسیون تلفیق با آرامش بدون توجه به اتفاقات اخیر در حال انجام است
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ از برگزاری جلسه این کمیسیون با آرامش بدون توجه به اتفاقات اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، غلامرضا تاجگردون در واکنش به اقدام بامداد امروز شنبه – 5 آبان ماه – رژیم صهیونیستی علیه مواضع جمهوری اسلامی ایران در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: من که اصلا متوجه سر و صدای دیشب نشدم. صبح هم خیابان ها مثل همه شنبه‌ها شلوغ بود. الان هم جلسه کمیسیون ⁧تلفیق⁩ با آرامش کامل و حتی بدون توجه به این حواشی در حال برگزاری است و برای سال آینده تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور در این باره آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ آرامش و همبستگی درخواست میشود اخبار مربوط به این حادثه را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه های دشمن توجه نکنند.

همچنین لازم به ذکر است رئیس جمهور در جلسه علنی روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه بخش اول لایحه بودجه سال 1404 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و به دنبال آن کمیسیون تلفیق تشکیل شد و در اولین جلسه خود رئیس و اعضای هیات رئیسه تلفیق مشخص شدند.

کمیسیون تلفیق در روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه در جلسه‌ای آیین‌نامه داخلی کمیسیون را به تصویب رساند و مقرر شد از روز شنبه پنجم آبان‌ماه تا روز دوشنبه هفتم آبان‌ماه جلسات کمیسیون تلفیق در دو نوبت برای بررسی کلیات لایحه بودجه تشکیل شود.

از سال گذشته با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه در دو بخش ماده واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم شود.

کمیسیون تلفیق موظف است ظرف پنج روز گزارش خود را درباره رد یا تایید کلیات به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کند و سپس گزارش در صحن مجلس بررسی شود. براین اساس جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1404 از امروز شروع شده است که در روز دوشنبه درباره کلیات رای‌گیری می‌شود و گزارش آن به صحن علنی ارائه خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه‌شنبه هشتم آبان‌ماه به بررسی کلیات لایحه بودجه می‌پردازند در صورتی که مجلس کلیات لایحه بودجه را تصویب کند، لایحه به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق برای بررسی جزییات بخش اول آن ارجاع می‌شود.

در صورتی که مجلس کلیات لایحه بودجه را تصویب نکند لایحه به دولت ارجاع می‌شود و دولت باید ظرف مدت هفت روز لایحه را با اصلاحات به مجلس تقدیم کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *