قیمت بیت کوین دوباره در سرازیری؛ این بار ماجرا چیست؟

قیمت بیت کوین دوباره در سرازیری؛ این بار ماجرا چیست؟
خلاصه اخبار

بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی در نزدیکی ۶۹,۰۰۰ دلار مواجه است و فروشندگان باری دیگر اجازه شکست آن را ندادند. قیمت بیت کوین اکنون بازگشته و به زیر ۶۷ دلار رسیده است. با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به بالای محدوده، فروشندگان احتمالاً چالش قوی‌تری را به وجود خواهند آورد. به گزارش میهن …

بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی در نزدیکی 69,000 دلار مواجه است و فروشندگان باری دیگر اجازه شکست آن را ندادند. قیمت بیت کوین اکنون بازگشته و به زیر 67 دلار رسیده است. با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به بالای محدوده، فروشندگان احتمالاً چالش قوی‌تری را به وجود خواهند آورد.

به گزارش میهن بلاکچین، با این حال، تحلیلگران انتظار دارند حرکت در محدوده با توجه به نتایج انتخابات آتی ایالات متحده به پایان برسد. از طرفی، اخبار منفی حول تتر و تنش‌های خاورمیانه نیز باری اضافی ایجاد کرده‌اند که مانع شکست مقاومت محدوده شده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بیت کوین در سرازیری، اما احساسات میان‌مدت همچنان مثبت

قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال در ساعات بعدازظهر روز جمعه در ایالات متحده به دنبال گزارشی از وال استریت ژورنال مبنی بر این‌که ایالات متحده در حال بررسی صادرکننده استیبل‌کوین «تتر» به دلیل نقض قوانین تحریم و ضد پولشویی است، معکوس شده و به‌طور کلی کاهش یافت. استیبل‌کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند که ارزش آن‌ها به دارایی دیگری، معمولاً دلار آمریکا، متصل است. تتر با ارزش بازار بیش از 120 میلیارد دلار، به‌طور قابل‌توجهی پرکاربردترین استیبل‌کوین است.

از طرفی شب گذشته نیز تنش‌های خاورمیانه شدت گرفت و بازار ارز دیجیتال، فشار فروش بیشتری را متحمل شد. در ابتدای جلسه معاملاتی روز گذشته، بازار ارز دیجیتال صعودی بود و بیت کوین (BTC) به نزدیکی سطح 69,000 دلار نزدیک می‌شد و احتمالاً آماده چالش برای عبور از 70,000 دلار برای اولین بار در سه ماه گذشته بود. در دقایق پس از انتشار خبر درباره تتر، بیت کوین به پایین‌ترین سطح 66,500 دلار سقوط کرد که نسبت به 24 ساعت گذشته تقریباً 2٪ کاهش یافته بود، اما به آرامی به 66,800 دلار بازگشت.

جف کندریک (Geoff Kendrick)، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد، در یادداشتی تحقیقاتی گفت که اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره ایالات متحده که در تاریخ 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می‌شود، پیروز شوند، ممکن است بیت کوین تا پایان سال به 125,000 دلار افزایش یابد.

منبع: تحلیل بانک استاندارد چارترد
منبع: تحلیل بانک استاندارد چارترد

پیش‌بینی دیگری از جف پارک (Jeff Park)، رئیس استراتژی‌های آلفای بیت وایز، منتشر شد که در آن گفته شده اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شود، بیت کوین ممکن است به 92,000 دلار برسد.

منبع: جف پارک
منبع: جف پارک

پیش‌تر، مت هوگان نیز پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین پیش از انتخابات به سقف جدیدی می‌رسد .

به همراه بیت کوین، تعدادی از تحلیلگران به چشم‌انداز یک جهش در آلت‌کوین‌ها مثبت نگاه می‌کنند. بر اساس تحلیل‌های شرکت سرمایه‌گذاری کریپتو هش‌کی کپیتال (Hashkey Capital):

آلت‌سیزن زمانی محتمل‌تر است که بیت کوین بالای 80,000 دلار صعود کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین از 65,000 دلار در تاریخ 23 اکتبر (1 آبان) افزایش یافته است که نشان می‌دهد خریداران تلاش می‌کنند تا این سطح را به حمایت تبدیل کنند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین - منبع: تریدینگ ویو
نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: تریدینگ ویو

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (65٬117 دلار، موج آبی رنگ) صعودی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) که نزدیکی خط میانه قرار دارد، نشان می‌دهد برتری جزئی با خریداران است. این وضعیت چشم‌اندازهای افزایش قیمت بالای 70,000 دلار را بهبود می‌بخشد. در چنین حالتی، قیمت بیت کوین ممکن است به 72,000 دلار برسد.

از طرف دیگر، سطح 65,000 دلار سطح حمایت حیاتی برای خریداران است که باید از آن دفاع کنند. یک شکست و بسته شدن کندل زیر 65,000 دلار می‌تواند بیت کوین را حمایت محدوده 62٬000 دلار تا 63٬000 دلار برساند. چنین حرکتی نشان‌دهنده ادامه حرکت قیمتی در یک محدوده برای مدت بیشتری خواهد بود.

توجه داشته باشید، تا زمانی که قیمت بیت کوین در بالای 65٬000 دلار بماند، دیدگاه کلی مثبت و به نفع خریداران باقی خواهد ماند.

منابع و ارجاعات

پست جف پارک (Jeff Park )

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *