نوسان قیمت سکه در سایه 4 عامل مهم/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز شنبه 5 آبان 1403

نوسان قیمت سکه در سایه 4 عامل مهم/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز شنبه 5 آبان 1403
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز:‌ معامله گران معتقدند قیمت سکه نیم نگاهی به نوسانات اونس طلا دارد و اگر این فلز گرانبها به رشد خود ادامه دهد و از مرزهای مقاومت‌های مهم عبور کند، احتمال افزایش قیمت در بازار داخلی نیز قوت خواهد گرفت.

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی معاملات اولین روز هفته را آغاز خواهد کرد که قیمت‌ها در هفته گذشته نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد؛ نوساناتی که در سایه تغییرات قیمت «اونس طلا» و «دلار» و همچنین «افزایش تقاضا»‌ شکل گرفته است.

بازار جهانی طلا طی هفته گذشته شاهد ثبت رکوردی تازه توسط اونس طلا بود. این فلز گرانبها در معاملات پنجشنبه در 2738 دلار بسته شد و در لحظه تدوین این گزارش 2747 دلار قیمت خورده است.

تکنیکالیست‌ها معتقدند مقاومت اصلی اونس طلا در سطح 2٬758 دلار است و در صورت عبور و تثبیت بالای سطح یاد شده، احتمال افزایش بیشتر قیمت تا سطح 2٬775 دلار قوت خواهد گرفت. همچنین، اگر اونس در حفظ سطح یاد شده ناکام بماند، احتمال افت قیمت تا مرز 2٬715 دلار وجود دارد.

با این حال، تحرکات اونس طلا بر نوسانات قیمت طلای آبشده هم اثر گذاشت و طلای آبشده که در آخرین روز کاری هفته گذشته معاملات را با قیمت 19 میلیون و 250 هزار تومان آغاز کرده بود، با افزایش تقاضا و جذب خریداران به 19 میلیون و 904 هزار تومان رسید. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، سطح حمایتی کلیدی طلای آبشده در 19 میلیون و 250 هزار تومان قرار دارد و در صورت شکست این سطح، احتمال کاهش قیمت به 19 میلیون تومان قوت خواهد گرفت. از سوی دیگر، مقاومت اصلی طلای آبشده در 19 میلیون و 904 هزار تومان است و عبور از این سطح می‌تواند بازار را به سمت کانال جدید 20 میلیون تومان هدایت کند.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم در روز پنجشنبه به 4 میلیون و 579 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در آخرین روز کاری هفته گذشته با رشد اولیه به 56 میلیون تومان رسید، اما در پی فشار فروش، عقب نشست و به 55 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب با قیمت 29 میلیون و 600 هزار تومان و 19 میلیون و 200 هزار تومان معامله شدند و قیمت سکه گرمی نیز به 8 میلیون و 800 هزار تومان رسید. 

براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، هفته گذشته حباب سکه نیز با رسیدن به سطح 14 میلیون تومان، رکورد تازه‌ای را ثبت کرد، اما با اقدام بانک مرکزی در افزایش روزهای حراج هفتگی و عرضه سکه، تقاضای کاذب کاهش یافت و این حباب در انتهای هفته به کمتر از 10 میلیون تومان رسید. 

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند با توجه به شرایط فعلی و انتظارات تورمی، بازار طلا همچنان به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاری جذابیت بالایی دارد. اگر اونس طلا به رشد خود ادامه دهد و از مرزهای مقاومت‌های مهم عبور کند، احتمال افزایش قیمت در بازار داخلی نیز وجود دارد. همچنین عوامل بنیادی مانند «نرخ بهره»، «سیاست‌های اقتصادی»، «نوسانات بازارهای جهانی» و «انتخابات آمریکا» از عوامل مؤثر بر روند آینده طلا هستند.

با این همه، تکنیکالیست‌ها معتقدند سکه در سطح 56 میلیون تومان مقاومت قوی دارد و عبور از این سطح، زمینه ساز بازگشت سکه به روند صعودی خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *