شرکت فولادی درباره کاهش بیش از ۳۰ درصدی سود عملیاتی توضیح داد

شرکت فولادی درباره کاهش بیش از ۳۰ درصدی سود عملیاتی توضیح داد
خلاصه اخبار

شرکت فولاد خوزستان درباره کاهش بیش از ۳۰ درصدی سود عملیاتی در صورت های مالی 6 ماهه توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت فولاد خوزستان در خصوص صورت های مالی و افزایش اقلام هزینه های عملیاتی و سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل، توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، “فخوز” اعلام کرد: دلایل تغییرات بیش از 30 درصدی در سود عملیاتی طی اطلاعیه اول آبان در سامانه کدال منتشر شد.

لوتوس

مبلغ 1.7 هزار میلیارد تومان از سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با هزینه جذب نشده سربار دوره مورد گزارش متاثر از عدم تولید 737 هزار تن شمش فولاد بود که در رعایت استانداردهای گزارشگری از بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی کسب و به سرفصل سایر هزینه‌های عملیاتی منتقل شد. همچنین 902.8 میلیارد تومان کاهش هزینه گاز مصرفی سال 1402 افشا شده در 23 مهر در سایر درآمدها و هزینه‌های غیر عملیاتی دوره مورد گزارش اعمال شد.

اطلاعات درآمد سرمایه‌گذاری سال 1402 شرکت‌ها پس از برگزاری مجامع سالانه شرکت‌ها در نیمه اول سال در دفاتر شناسایی شده و برای نیمه دوم سال درآمد قابل شناسایی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها وجود ندارد.

اطلاعات ثبت شده در جدول اهداف کلان و برنامه‌های بلند و کوتاه مدت صحیح و برای عملکرد 6 ماهه جاری است اما تاریخ درج شده باید اصلاح شود که این اصلاح در نسخه حسابرسی شده اعمال خواهد شد. عمده دلیل کندی پیشرفت پروژه‌ها متاثر از کمبود نقدینگی ناشی از تولید از دست رفته ناشی از اعمال محدودیت‌های برق و در دست اجرا بودن طرح‌های توسعه‌ای جدید است.

عمده کاهش تولید شمش فولاد و سودآوری در نیمه اول سال متاثر از اعمال محدودیت مصرف برق بود که با توجه به برنامه تنظیم شده و بر اساس ظرفیت قابل تولید و تجربه سنوات گذشته میزان تولید و فروش محصولات در نیمه دوم سال به شرط عدم ایجاد محدودیت مصرف انرژی به مراتب بهتر از نیمه اول سال خواهد بود.

درصد مالکیت گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان و شرکت فناوری و پژوهش سهند آهن فولاد خاورمیانه 100 و 10 درصد بود که در فرمت تحت وب کدال به دسترسی درج شده است اما در صفحه 37 فایل گزارش تفسیری مدیریت عدد صفر درج شده که در نسخه حسابرسی شده اصلاح خواهد شد.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *