مهر تایید مراجع بین‌المللی بر ایرانی بودن جزایر سه گانه

مهر تایید مراجع بین‌المللی بر ایرانی بودن جزایر سه گانه
خلاصه اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نظارت میدانی اعضای کمیسیون از جزایر سه گانه، گفت: طبق اسناد متقن تاریخی و حقوقی این سه جزیره متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و همه مراجع بین‌المللی هم از جمله سازمان ملل این مطلب را تایید کردند.

– به گزارش خانه ملت، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح جلسه مشترک اعضای کمیسیون‌متبوع خود با فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان در مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه تاکتیکی (راهکنشی) امام سجاد (ع) در جزیره بوموسی، گفت: سردار تنگسیری در جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وضعیت حوزه نیروی دریایی ما را به ویژه در خلیج فارس تشریح کردند و یک تصویری روشن از وضعیت کنونی منطقه به ویژه در حوزه دریا ارائه کردند.

توان پاسخ به هرگونه حمله دشمن را داریم

وی ادامه داد: تاکید سردار تنگسیری این بود که ما یک سد دفاعی کامل را در مقابل دشمن تشکیل دادیم و به هرگونه تجاوز دشمن پاسخ قاطع خواهیم داد و توان پاسخ به هرگونه حمله دشمن را داریم.

رضایی اضافه کرد: بعد از این جلسه در جزیره بوموسی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به همراه فرمانده نیروی دریایی سپاه یک بازدید هوایی از جزیره تنب کوچک داشتند و بعد وارد جزیره تنب بزرگ شدند و در قرارگاه تاکتیکی حضرت قمر بنی هاشم (ع) آخرین وضعیت جزیره و خلیج فارس را مورد رصد و بررسی قرار دادند و فرماندهان این حوزه آخرین وضعیت را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

طبق اسناد متقن تاریخی و حقوقی جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و هست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم در واکنش به تکرار ادعا‌های مقامات اماراتی درباره جزایر سه گانه ایرانی، گفت: خلیج فارس خانه ماست و جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزایر ایرانی بوده و هستند و برای همیشه ایرانی خواهند ماند. طبق اسناد متقن تاریخی و حقوقی این سه جزیره متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و همه مراجع بین‌المللی هم از جمله سازمان ملل این مطلب را تایید کردند به علاوه اینکه نقشه‌های قدیمی که بعضا در کشور‌های عربی هم است، خلیج فارس نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: ما در دفاع از منافع کشورمان با کسی شوخی نداریم و تسلیم نمیشیم و تاکید هم می‌کنیم که با قلدری نمی‌شود و نمی‌توانند چیزی را بر ملت ایران تحمیل بکنند البته حاضر به مذاکره بر سر جزایر ایرانی هستیم، اما نه در مورد سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بلکه حاضر به مذاکره درباره جزایر آریانا و زرکوه و بازگرداندن این جزایر ایرانی به کشورمان هستیم.

سران امارات به جای تبدیل شدن به بازیچه آمریکایی‌ها و غرب، عقلانی فکر کنند

رضایی افزود: به سران امارات توصیه می‌کنیم که دیگر پول‌هایشان را الکی خرج نکنند و به جای تبدیل شدن به بازیچه آمریکایی‌ها و غرب، منطقی و عقلانی فکر و عمل کنند؛ آمادگی نیرو‌های مسلح یعنی نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس بالاست و آماده پاسخ به هرگونه تجاوز از هر مبدایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل خواهد شد تا به صورت مشخص مسائل جزایر سه گانه بررسی و پیگیری شود و تلاش خواهد شد تا با فعال کردن این کمیته به سمت مردمی کردن این جزایر و حضور مردم در این جزایر و حل مسائل آن‌ها اقدام کنیم.

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *