یک شرکت جدید واردات BYD را آغاز می کند

یک شرکت جدید واردات BYD را آغاز می کند
خلاصه اخبار

به تازگی شرکت سانیار موتور اعلام کرده است که به زودی واردات سه محصول از برند مشهور BYD را آغاز کرده و قرار است آنها را در ایران عرضه کند.

به تازگی شرکت سانیار موتور اعلام کرده است که به زودی واردات سه محصول از برند مشهور BYD را آغاز کرده و قرار است آنها را در ایران عرضه کند.

تولیدات و محصولات برند BYD چند وقتی است که در جهان سر و صدای زیادی پیدا کرده است و محصولات این برند در کشور های بسیاری عرضه می شوند. از زمان آغاز دور جدید واردات خودرو، شرکت های بسیاری اعلام کرده اند که قرار است محصولات BYD را وارد بازار ایران کنند و در حال حاضر تنها شرکت بی ام کارز توانسته یک مدل از این برند را با نام بی وای دی سانگ پلاس را در سامانه خودرو های وارداتی عرضه کند.

اما اکنون شرکت سانیار موتور که سابقه مونتاژ خودرو را با نام تیگارد موتور را دارد، اعلام کرده است که به زودی سه محصول از برند BYD با نام های، BYD QIN PLUS، BYD QIN L و BYD SONG PLUS را در بازار ایران عرضه خواهد کرد. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی این سه محصول احتمالی وارداتی شرکت سانیار موتور خواهیم داشت.

BYD SONG PLUS

همانطوری که می دانید بی وای دی سانگ پلاس کراس اووری هیبرید است که تا پیش از این توسط بی ام کارز در بازار ایران عرضه می شد. این خودرو به لحاظ فنی تیپ های مختلفی در بازار های جهانی دارد و نسخه وارداتی این خودرو یکی از تیپ های فول آپشن این خودرو به شمار می رود.

کراس اوور وارداتی شرکت سانیار موتور در دسته خودرو های پلاگین هایبرید قرار می گیرد که از یک پیشرانه بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی در قوای محرکه خود بهره می برد. موتور بنزینی بیشتر نقش ژنراتور و تامین‌کننده برق مورد نیاز جهت شارژ باتری قوای محرک الکتریکی را بر عهده دارد و می‌تواند 109 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند تا توان کافی برای شارژ کردن باتری 18.3 کیلووات ساعتی سامانه برقی فراهم شود. وظیفه اصلی برای به حرکت درآوردن بی وای دی سانگ پلاس بر عهده موتور الکتریکی به قدرت 195 اسب بخار  و حداکثر گشتاور  325 نیوتن متر است که نیروی حاصل از آن از طریق سیستم انتقال قدرت EHS مختص خودروهای برقی هیبریدی به محور جلو منتقل می‌شود. نا گفته نماند BYD سانگ پلاس می تواند تا 110 کیلومتر را در حالت تمام برقی طی کند.

در داخل این خودرو می توانیم امکانات بسیار خوبی را، در نسخه های فول آپشن، مشاهده کنیم که از جمله آنها می توان به؛ اتوپارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، ایربگ‌های  جانبی و پرده‌ای و جلو، هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی ، رادار کمکی در ترافیک، رادار تابلوخوان، تنظیم برقی صندلی ردیف جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، نورپردازی کابین، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، سانروف  پانوراما، درب صندوق برقی، کنترل هوشمند صوتی، نمایشگر مالتی‌مدیا 12.8 اینچی و … اشاره کرد.

BYD QIN L

وارداتی دیگری که شررکت سانیار موتور قرار است آن را در بازار ایران عرضه کند بی وای دی شین ال است که در حقیقت سدانی پلاگین هایبرید از این برند پر آوازه چینی است.

BYD QIN L از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری 101 اسب بخاری بهره می برد که این پیشرانه تنها نقش ژنراتور را ایفا خواهد کرد و وظیفه اصلی تامین قوای محرکه این خودرو بر عهده یک پیشرانه الکتریکی 160 کیلوواتی است که نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می کند.

این سدان جذاب می تواند تا 120 کیلومتر را تنها در حالت تمام برقی پیمایش کند که عدد بسیار قابل توجهی به شمار می رود. از طرفی شارژ کامل باتری های این خودرو در حالت آهسته تنها 2.5 ساعت زمان می برد و در حالت شارژ سریع این عدد به 42 دقیقه می رسد.

BYD QIN PLUS

بی وای دی شین پلاس دیگر سدان پلاگین هیبرید وارداتی شرکت سانیار موتور است که قرار است در یکی از نسخه های پایه وارد بازار ایران شود. این خودرو نیز از پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی 110 اسب بخاری به عنوان ژنراتور استفاده می کند و پیشرانه الکتریکی آن می تواند نهایتا 177.5 اسب بخار را به از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

این خودرو قادر است در کمتر از 8 ثانیه شتاب خود را از صفر به صد برساند که شتاب بسیار خوبی برای این خودرو به حساب می آید.

هنوز میزان و سطح امکانات وارداتی های شرکت سانیار موتور مشخص نیست اما به احتمال زیاد شرکت سانیار موتور این سه محصول BYD را با آپشن های راضی کننده ای وارد بازار ایران خواهد کرد.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *