تحلیلگر کریپتو: بیت کوین باید این سطح را حفظ کند تا روند صعودی آن باقی بماند

تحلیلگر کریپتو: بیت کوین باید این سطح را حفظ کند تا روند صعودی آن باقی بماند
خلاصه اخبار

قیمت بیت کوین اخیرا با نوساناتی رو به رو بوده است. نوساناتی که باعث شد قیمت بیت کوین کمی اصلاح شود؛ اما روند نزولی عمر چندانی نداشت و بیت کوین دوباره به سمت بالا بازگشته است. به گزارش میهن بلاکچین، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اگر بیت کوین کاهش بیشتری نداشته باشد می‌تواند به‌مسیر صعودی خود ادامه …

قیمت بیت کوین اخیرا با نوساناتی رو به رو بوده است. نوساناتی که باعث شد قیمت بیت کوین کمی اصلاح شود؛ اما روند نزولی عمر چندانی نداشت و بیت کوین دوباره به سمت بالا بازگشته است.

به گزارش میهن بلاکچین، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اگر بیت کوین کاهش بیشتری نداشته باشد می‌تواند به‌مسیر صعودی خود ادامه دهد. برخی دیگر قاطعانه باور دارند بیت کوین روزهای سخت خود را پشت سر گذاشته است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بیت کوین نباید این سطح حمایتی را از دست بدهد

قیمت بیت کوین پس از مدتی طولانی موفق شد به 69,000 دلار برسد و سپس عقب‌نشینی کرد؛ اما بازار برای مدت زیادی در کنترل خرس‌ها نبود.

در تاریخ 23 اکتبر (2 آبان)، فشار نزولی ناشی از فعال شدن استاپ لاس (stop-loss) باعث شد روند نزولی برای مدت کوتاهی شتاب بگیرند.

در نتیجه، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود از 10 اکتبر (65,000 دلار) رسید؛ اما پس از آن به بالای سطح 67,000 دلار بازگشت.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

این جهش، هرچند ساده و کوتاه، باعث شد تا قیمت بیت کوین به سطوح حمایتی پایین‌تری کاهش نیابد.

کیث آلن (Keith Alan)، تحلیلگر کریپتو و یکی از بنیانگذاران منبع معاملاتی Material Indicators، توجهات را به یک سقف قدیمی از آوریل 2021 جلب کرد. او معتقد است برای اینکه روند صعودی باطل نشود، هیچ کندل و حتی سایه‌ای نباید زیر سطح 62,700 دلار تشکیل شود.

آلن افزود:

پنجشنبه می‌تواند آزمایش سقف نیمه این چرخه را برای ما به ارمغان آورد و اکنون با میانگین متحرک 21 هفته‌ای ارتباط نزدیکی دارد.

باید دید که آیا بیت کوین می‌تواند این سطح حمایتی کلیدی را تا پایان هفته نیز حفظ کند یا خیر.

نمودار زیر با استفاده از یکی از اندیکاتورهای پلتفرم متریال ایندیکترز (Material Indicators)، سطوح کلیدی مهم را به نمایش می‌گذارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین - منبع: حساب Keith Alan در X
نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: حساب Keith Alan در X

بیت کوین بدترین روزهایش را پشت سر گذاشت

انتظار می‌رود بازار دارایی‌های پر ریسکی مانند ارزهای دیجیتال، در نزدیکی انتخابات آمریکا و جلسه فدرال رزرو درگیر نوساناتی شوند. تا پیش از آن اما، داده‌های اقتصاد کلان آمریکا می‌توانند به این عدم اطمینان بازار دامن بزنند. برای مثال، در 24 اکتبر (3 آبان)، شاخص مدیران خرید (PMI) و ادعاهای بیکاری هفتگی منتشر می‌شوند.

متریال ایندیکیترز درباره تاثیر احتمالی این داده‌ها گفت:

گزارش داغ بیکاری ممکن است باعث بازگشت قیمت بیت کوین شود.

این شرکتی تحلیلی همچنین افزود اگر قیمت بیت کوین به زیر 65,000 دلار کاهش یابد، سناریوی صعودی‌ باطل خواهد شد. تحلیلگران دیگر اما باور دارند که ما دوران بد را پشت سر گذاشته‌ایم.

معامله‌گری به‌نام کریپ‌نویوو (CrypNuevo) توییتی منتشر کرد و در آن گفت:

فعال‌ شدن استاپ لاس‌ها و لیکوئید شدن معاملات باعث شد قیمت به سطوح پایین‌تری نیز کاهش یابد.

فکر می‌کنم که بدترین اتفاق در تایم فریم پایین، تشکیل یک کف دوقلو برای پر کردن سایه‌ای است که امروز ایجاد شد. وقتی حمایت‌ها باز پس گرفته شوند می‌توانم با اطمینان بیشتری اظهار نظر کنم، اما فکر می‌کنم که اوضاع خوب است.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین - منبع: حساب CrypNeuvo در X
نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین – منبع: حساب CrypNeuvo در X

مایکل فان د پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر محبوب، پا را فراتر گذاشته و پیش‌بینی کرد بیت کوین در ماه آینده به اوج تاریخی خود می‌رسد.

این تحلیلگر در یکی از آخرین توییت‌هایش نوشت:

بیت کوین به کف قیمت خود رسیده است (جایی برای افت بیشتر نیست).

من فکر‌ می‌کنم که اصلاح قیمت به پایان رسیده است زیرا فصل اقتصاد کلان امروز با داده‌های PMI شروع می‌شود…. انتظار دارم در 2 تا 4 هفته آینده، ATH جدید بیت کوین را ببینیم.

نمودار شش ساعته قیمت بیت کوین - منبع: Michaël van de Poppe در X
نمودار شش ساعته قیمت بیت کوین – منبع: Michaël van de Poppe در X

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *