تعداد نهنگ‌های بیت کوین به بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) رسید

تعداد نهنگ‌های بیت کوین به بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) رسید
خلاصه اخبار

تعداد نهنگ‌های بیت‌ کوین به بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) رسیده است. این افزایش قابل‌توجه در تعداد کیف‌پول‌هایی که حداقل ۱,۰۰۰ بیت‌ کوین در اختیار دارند، نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران بزرگ به این ارز دیجیتال است. به گزارش میهن بلاکچین، در حالی که بازار کریپتو با نوسانات شدیدی روبه‌روست، حضور پررنگ نهنگ‌های …

تعداد نهنگ‌ها ی بیت‌ کوین به بالاترین سطح خود از ژانویه 2021 (دی 1399) رسیده است. این افزایش قابل‌توجه در تعداد کیف‌پول‌هایی که حداقل 1,000 بیت‌ کوین در اختیار دارند، نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران بزرگ به این ارز دیجیتال است.

به گزارش میهن بلاکچین، در حالی که بازار کریپتو با نوسانات شدیدی روبه‌روست، حضور پررنگ نهنگ‌های بیت‌ کوین می‌تواند نشانه‌ای از روندهای صعودی در آینده باشد. تحلیل‌گران بر این باورند که این انباشت بیت‌ کوین می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی در حمایت از قیمت‌ها و بهبود چشم‌انداز بازار نقش‌آفرینی کند.

بررسی فعالیت نهنگ‌های بیت کوین

داده‌های ردیابی شده توسط پلتفرم گلسنود (Glassnode) و آندره دراگوش (André Dragosch)، رئیس بخش تحقیقات اروپا در شرکت بیت‌وایز (Bitwise)، نشان می‌دهد تعداد نهنگ‌های بیت کوین در اوایل این هفته به سطح 1,678 نفر رسید که بالاترین میزان از ژانویه 2021 تاکنون است.

انباشت هولدرهای بزرگ، همراه با پذیرش ابزارهای جایگزین، به‌ویژه ETF‌های بیت کوین فهرست شده در ایالات متحده، نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز قیمت بیت‌ کوین است.

نهنگ‌ها به آدرس‌ کیف‌پول‌هایی گفته می‌شود که حداقل 1,000 بیت‌کوین در اختیار دارند. فعالیت نهنگ‌ها به دقت تحت نظر است؛ چرا که آن‌ها توانایی تاثیرگذاری زیادی بر نقدینگی و قیمت‌ها در بازار دارند.

پست حساب Andre Dragosch در پلتفرم X درباره فعالیت اخیر نهنگ‌ها
پست حساب Andre Dragosch در پلتفرم X درباره فعالیت اخیر نهنگ‌ها

طبق داده‌های شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، با نزدیک شدن قیمت بیت‌ کوین به سطح 70,000 دلار، سرعت و میزان انباشت سرمایه‌گذاران خرد کاهش یافته است. تحلیلگران این پلتفرم تحلیلی اظهار داشتند:

در 30 روز گذشته، دارایی‌ سرمایه‌گذاران خرد، تنها به اندازه 1,000 بیت‌ کوین افزایش یافته که در مقایسه با آمار گذشته، روند کندی داشته است.

آن‌ها افزودند:

از ابتدای سال 2024، دارایی‌ سرمایه‌گذاران بزرگ‌ (کسانی که بین 1 تا 10 هزار بیت‌ کوین در اختیار دارند) سریع‌تر از دارایی‌ سرمایه‌گذاران خرد رشد کرده است. تا به امروز، دارایی‌ هولدرهای خرده‌فروش به اندازه 30,000 بیت‌ کوین رشد داشته‌، در حالی که دارایی‌ هولدرهای بزرگ‌ به میزان 173,000 بیت‌ کوین افزایش یافته است.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت‌ کوین در محدوده 67,160 دلار معامله می‌شود و تنها حدود 10٪ با آخرین رکورد آن در بالاتر از سطح 73,800 دلار فاصله دارد. قیمت‌ این دارایی در روز دوشنبه به‌طور موقت از سطح 69,000 دلار عبور کرد، اما به دلیل رشد شاخص دلار و بازدهی اوراق قرضه، روند صعودی خود را از دست داد.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند افزایش بازدهی اوراق قرضه، در بلندمدت تاثیر منفی بر دارایی‌های پرریسک نخواهد داشت و مسیر احتمالی برای بیت‌ کوین به سمت افزایش بیشتر است. معاملات آپشن در صرافی برجسته دریبیت (Deribit) نیز نشان می‌دهد سطوح 80,000 و 100,000 دلار، نقاطی کلیدی برای ادامه سال محسوب می‌شوند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *