فروش گسترده در بازار کریپتو؛ ریزش قیمت بیت‌ کوین و اتریوم

فروش گسترده در بازار کریپتو؛ ریزش قیمت بیت‌ کوین و اتریوم
خلاصه اخبار

در پی فشار فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت‌ کوین تا سطح ۶۵,۲۶۰ دلار کاهش یافت و قیمت اتریوم نیز با ۵٪ افت مواجه شد. این کاهش در حالی رخ داد که روند نزولی اکثر ارزهای دیجیتال ادامه دارد و فشار فروش در بازار باعث کاهش ارزش دارایی‌های بزرگ شده است. به گزارش …

در پی فشار فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت‌ کوین تا سطح 65,260 دلار کاهش یافت و قیمت اتریوم نیز با 5٪ افت مواجه شد. این کاهش در حالی رخ داد که روند نزولی اکثر ارزهای دیجیتال ادامه دارد و فشار فروش در بازار باعث کاهش ارزش دارایی‌های بزرگ شده است.

به گزارش میهن بلاکچین، کارشناسان معتقدند این افت قیمت ناشی از افزایش تردید در بازار و فروش گسترده سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از ضررهای بیشتر است. این شرایط موجب ایجاد نوسانات شدید در بازار و کاهش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال شده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

کاهش ناگهانی قیمت‌ها در بازار کریپتو

در روز چهارشنبه (2 مهر)، ارزهای دیجیتال هم‌زمان با افت قیمت‌‌ها در بازارهای سنتی به روند نزولی خود ادامه دادند.

شاخص CoinDesk 20 که منعکس‌کننده عملکرد 20 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار است (بدون در نظر گرفتن استیبل‌ کوین‌ها و کوین‌های صرافی‌ها)، طی 24 ساعت گذشته 2.6٪ کاهش یافت. در این میان، بدترین عملکرد مربوط به قیمت چین‌ لینک (LINK) بود که با 7.6٪ کاهش مواجه شد. تنها پروژه‌ای که برخلاف روند نزولی بازار حرکت کرد، اینترنت کامپیوتر (ICP) بود که 1٪ افزایش قیمت داشت.

بیت‌ کوین 2.4٪ کاهش یافت و به سطح 65,000 دلار نزدیک شد، در حالی که اتریوم با 5.3٪ افت قیمت، به پایین‌تر از 2,490 دلار رسید. سولانا (SOL) اما همچنان عملکردی نسبتاً مثبت داشت و در زمان نگارش این مطلب، با 5٪ رشد در 24 ساعت گذشته خود به سطح 172 دلار رسیده است.

اتریوم نه تنها به پایین‌ترین قیمت خود در برابر بیت‌ کوین رسید (نسبت ETH/BTC برای اولین بار از آوریل 2021 به پایین‌تر از 0.038 رسید)، بلکه در برابر قیمت سولانا نیز کاهش داشت. هم‌زمان با بالا گرفتن دوباره بحث‌ها پیرامون مسیر آینده اتریوم، جفت معاملاتی SOL/ETH با 6.3٪ افزایش به بالاترین سطح تاریخی خود (0.068) رسید.

برایان رادیک (Brian Rudick)، مدیر تحقیقات در شرکت معاملاتی GSR، در پستی در پلتفرم X بیان کرد:

بخش بزرگی از احساسات منفی و تردیدهای پیرامون نقشه راه اتریوم، ناشی از عملکرد ضعیف اخیر آن در مقایسه با بیت‌ کوین و سولانا است.

اما این مقایسه‌ای نادرست است، زیرا بیت‌ کوین و سولانا تحت تاثیر دو رویداد مهم بودند.

رادیک این دو رویداد را موفقیت چشمگیر ETF‌های بیت‌ کوین و تاثیر سقوط صرافی FTX و احیای مجدد سولانا از این بحران، بر درک سرمایه‌گذاران عنوان کرد. او همچنین اظهار داشت:

اگر از بالاترین سقف تاریخی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر 2021 (آبان 1400) ارزیابی را آغاز کنیم و سقوط FTX را در نظر نگیریم، اتریوم و سولانا تقریباً عملکرد مشابهی داشته‌اند.

انتخابات آتی آمریکا که تنها دو هفته تا آن باقی‌مانده نیز تاثیر مثبتی بر بازار نداشت. حتی با پیشتازی دونالد ترامپ، که به عنوان حامی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، و مواضع بهبودیافته کامالا هریس در مقایسه با دولت فعلی، بازارها همچنان برای صعود با چالش روبرو هستند.

جو ادواردز (Joe Edwards)، رئیس بخش تحقیقات در کارگزاری دارایی‌های دیجیتال انیگما سکیوریتیز (Enigma Securities)، در گزارشی نوشت:

شکست صعودی قیمت‌ها پیش از انتخابات برای بازارها دشوار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت اتریوم - منبع: CoinMarketCap
نمودار روزانه قیمت اتریوم – منبع: CoinMarketCap
نمودار روزانه قیمت بیت کوین - منبع: CoinMarketCap
نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: CoinMarketCap

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با 0.45٪ بهبود در 24 ساعت گذشته خود، به سطح 67,370 دلار رسیده است. همچنین قیمت اتریوم نیز با 2.18٪ افت در 24 ساعت، به سطح 2,550 دلار رسیده است.

عدم اطمینان گسترده در بازار

کاهش روز چهارشنبه فقط محدود به ارزهای دیجیتال نبود. شاخص‌های S&P 500 ، نزدک (Nasdaq)، و داو جونز (Dow Jones) نیز درست پیش از پایان جلسه معاملاتی، هر کدام بیش از 1٪ کاهش یافتند. این کاهش پس از رشد این شاخص‌ها طی ماه‌های گذشته اتفاق افتاد.

بازار اوراق قرضه نیز روندی نزولی داشت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری به بالاترین سطح سه‌ماهه خود (4.25٪) رسید. همچنین، با وجود رسیدن طلا به بالاترین قیمت‌های تاریخی خود در روزهای اخیر، قیمت آن 1.1٪ کاهش یافت و به 2,730 دلار در هر اونس رسید. قیمت نفت نیز 1.35٪ افت کرد و به سطح 70.77 دلار در هر بشکه رسید.

رام آهلوالیا ٖ(Ram Ahluwalia)، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری لودیما ولث (Lumida Wealth)، در پستی در پلتفرم X نوشت:

نگران نباشید، تسلا با انتشار گزارش درآمد خود، بازار را نجات می‌دهد.

به‌طور کلی به پایان این روند نزولی نزدیک شده‌ایم؛ ماه نوامبر (آبان) بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

تسلا گزارش نتایج سه‌ماهه خود را پس از پایان معاملات عصر چهارشنبه منتشر کرد.

سهام مرتبط با ارزهای دیجیتال بیشترین آسیب را از این کاهش قیمت‌ها دیدند. شرکت‌های ماینر بیت‌ کوین بدترین عملکرد را داشتند و سهام مارا هولدینگز (MARA Holdings) و کلین اسپارک (CleanSpark)، هر کدام حدود 5٪ کاهش یافتند. سهام کوین‌ بیس (COIN) 6٪ کاهش داشت و سهام مایکرواستراتژی (MSTR) نیز 2.5٪ افت کرد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *