گری گنسلر به جای پاسخ به سوالات، شانزدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت کوین را تبریک گفت!

گری گنسلر به جای پاسخ به سوالات، شانزدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت کوین را تبریک گفت!
خلاصه اخبار

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در مصاحبه‌ای به مناسبت شانزدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت‌ کوین، به جای پاسخ به سوالاتی درباره تنظیم مقررات در حوزه دارایی‌های دیجیتال، برای بیت‌ کوین آرزوی موفقیت کرد. به گزارش میهن بلاکچین، او تاکید کرد SEC به رویکرد نظارت از طریق اجرای …

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در مصاحبه‌ای به مناسبت شانزدهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت‌ کوین، به جای پاسخ به سوالاتی درباره تنظیم مقررات در حوزه دارایی‌های دیجیتال، برای بیت‌ کوین آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش میهن بلاکچین، او تاکید کرد SEC به رویکرد نظارت از طریق اجرای قوانین ادامه خواهد داد. این مصاحبه همزمان با اعلام اولویت‌های جدید SEC برای سال 2025 ، که شامل بررسی دارایی‌های دیجیتال است، انجام شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

گنسلر از پاسخ به سوالات طفره می‌رود

گری گنسلر، رئیس کمیسیون SEC، از زمان روی کار آمدنش در سال 2021 اظهارات متناقضی درباره ارزهای دیجیتال داشته است.

گنسلر، در مصاحبه‌ای که در تاریخ 22 اکتبر (1 آبان) با بلومبرگ داشت، از پاسخ به سوالات در مورد مقررات حوزه دارایی‌های دیجیتال طفره رفت و به جای آن تولد شانزده سالگی بیت‌ کوین را تبریک گفت.

وی اشاره کرد SEC رویکرد نظارت از طریق اجرای قوانین را با توجه به خطرات موجود برای سرمایه‌گذاران حفظ خواهد کرد. وی افزود قوانین موجود طی 9 دهه گذشته به ارتقای بازارها و حمایت از سرمایه‌گذاران کمک کرده‌اند و این مسیر ادامه خواهد داشت.

گنسلر همچنین از اظهار نظر درباره ادعای دونالد ترامپ، مبنی بر اخراج او در صورت پیروزی در انتخابات خودداری کرد. ترامپ وعده داده که در صورت پیروزی، در روز اول ریاست جمهوری خود، گنسلر را برکنار کند.

این مصاحبه یک روز پس از آن انجام شد که بخش بازرسی SEC اعلام کرد دارایی‌های دیجیتال یکی از اولویت‌های آن برای سال 2025 خواهد بود.

در حالی که برخی از رهبران تجاری و قانون‌گذاران، رویکرد گنسلر در قبال صنعت کریپتو را مورد انتقاد قرار داده‌اند، او هیچ نشانه‌ای از تغییر در سیاست‌های خود بروز نداده است.

بیت کوین 16 ساله می‌شود

در روز 31 اکتبر (10 آبان)، شانزده سال از انتشار وایت‌ پیپر بیت‌ کوین توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق ناشناس آن می‌گذرد. اولین تراکنش بیت‌ کوین چند ماه پس از آن و در تاریخ 3 ژانویه 2009 (14 دی 1387) رخ داد که به عنوان روز جنسیس بلاک (Genesis Block Day) شناخته می‌شود.

مستند شبکه HBO پیتر تاد (Peter Todd) را به عنوان ساتوشی معرفی کرد ، اما بسیاری از بینندگان این ادعاها را زیر سوال برده‌اند. تا به امروز، هیچ مدرکی به‌طور قطعی هویت خالق بیت‌ کوین را فاش نکرده است. برخی نظریه‌ها هال فینی (Hal Finney) و آدام بک (Adam Back) را به عنوان کاندیداهای احتمالی مطرح می‌کنند.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت‌ کوین در محدوده 66,914 قرار دارد و در 30 روز گذشته خود بیش از 5.4٪ رشد داشته است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *