نرخ وام صرافی بیتفینکس به ۳۰٪ رسید؛ آیا در آستانه بازار گاوی هستیم؟

نرخ وام صرافی بیتفینکس به ۳۰٪ رسید؛ آیا در آستانه بازار گاوی هستیم؟
خلاصه اخبار

نرخ وام‌ سالانه ارزهای دیجیتال در صرافی بیتفینکس (Bitfinex) به ۳۰٪ افزایش یافته و این رشد نشان‌دهنده افزایش اعتماد معامله‌گران به روند صعودی بازار است. به‌ گزارش میهن بلاکچین، این رشد نرخ‌های وام‌دهی با افزایش سود باز معاملات فیوچرز بیت کوین همزمان شده است. این موضوع نوید آن را می‌دهد که احتمالا در آستانه یک …

نرخ وام‌ سالانه ارزهای دیجیتال در صرافی بیتفینکس (Bitfinex) به 30٪ افزایش یافته و این رشد نشان‌دهنده افزایش اعتماد معامله‌گران به روند صعودی بازار است.

به‌ گزارش میهن بلاکچین، این رشد نرخ‌های وام‌دهی با افزایش سود باز معاملات فیوچرز بیت کوین همزمان شده است. این موضوع نوید آن را می‌دهد که احتمالا در آستانه یک بازار گاوی قرار داریم!

افزایش نرخ وام‌ نوید بازار صعودی را می‌دهد

در طول 2 سال گذشته، هر زمان که نرخ وام سالانه به این سطح (بالاتر از 30٪) رسید، معمولا بازار پس از آن رشد چشمگیری داشته است.

با وجود اصلاح فعلی، معامله‌گران بزرگ اسپات دارایی‌های خود را به‌طور قابل توجهی افزایش داده‌اند. معامله‌گرانی که وام‌هایی با نرخ بالا می‌گیرند، معتقدند سود احتمالی آن‌ها از معامله، بیشتر از هزینه وام گرفتن خواهد بود؛ این روند خوش‌بینی بازار را افزایش می‌دهد.

پلتفرم معاملاتی گریکس (Greeks.live) اعلام کرد:

این سیگنالی قوی برای شروع روند صعودی است. نرخ وام بالای 30٪ در طول دو سال گذشته نشانه‌ای از شروع یک روند صعودی بزرگ بوده است.

بازارهای فیوچرز نیز خبر از آن می‌دهد که در آستانه یک روند صعودی هستیم. براساس داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، میزان سود باز معاملات فیوچرز بیت کوین به 40.5 میلیارد دلار رسیده است.

نرخ سود باز فیوچرز بیت کوین - منبع: Coinglass
نرخ سود باز فیوچرز بیت کوین – منبع: Coinglass

سود باز به مجموع ارزش قراردهای مشتقه‌ای اشاره دارد که هنوز تسویه‌ نشده‌اند؛ مانند قراردادهای فیوچرز یا آپشن . در ماه جولای که قیمت بیت کوین تا 70,000 دلار رشد کرده بود نیز میزان سود باز به این سطح رسیده بود.

با این حال، افزایش سود باز نشان‌دهنده آن است که لوریج معاملات فیوچرز نیز افزایش یافته است؛ این موضوع می‌تواند باعث شود در صورت تغییر روند بازار، قیمت‌ها به‌شدت افت کنند.

اگر قیمت بیت کوین به‌طور ناگهانی کاهش یابد، معاملات را به‌صورت زنجیره‌ای لیکوئید می‌کند. در این سناریو، معامله‌گران مجبور می‌شوند تا از معاملات لانگ خارج شوند، این اتفاق باعث افت بازار خواهد شد؛ مانند ماه آگوست که بازار 20٪ اصلاح کرد.

در این سناریو، نرخ بالای وام در صرافی بیتفینکس نیز ممکن است خطرناک باشد. این موضوع می‌تواند باعث ضرر شدید وام‌گیرندگان و شوک قیمتی شود.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *