قیمت دلار نیما به مرز مهم رسید؛‌ طلا رکورد زد/ اشباع خرید در بازار طلا

قیمت دلار نیما به مرز مهم رسید؛‌ طلا رکورد زد/ اشباع خرید در بازار طلا
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: بازار طلا و ارز امروز با شیب ملایم در مسیر صعودی حرکت کرد؛ روندی که به عقیده معامله گران و فعالان بازار ناشی از افزایش تقاضا در بازار است.

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز در حالی معاملات امروز را سپری کرد که قیمت‌ها به مانند روز گذشته نوسان مثبت به ثبت رساندند و بازار سکه افزایش بیشتری در مقایسه با بازار طلا تجربه کرد؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از حالت اجاره در بازار و افزایش تقاضای نقدی است و زمینه‌ ورود بازار به نقطه اشباع خرید را فراهم کرده است.

همچنین نوسانات اونس طلا در بازار جهانی نقش مهمی بر صعود قیمت طلا و سکه در بازار داخلی داشت. قیمت اونس طلا امروز معاملات را در 2749 دلار بازگشایی کرد و سپس به 2758 دلار رسید تا شاهد ثبت رکورد جدیدی برای اونس طلا باشیم. تکنیکالیست‌ها با توجه به بازگشایی قیمت اونس طلا در 2749 دلار و افزایش آن تا 2758 دلار، معتقدند سطح قیمتی یاد شده مقاومت قوی برای این فلز گرانبها دارد و اگر قیمت بتواند این سطح را شکسته و بالای 2758 دلار تثبیت دهد،‌ افزایش قیمت بیشتر محتمل است.

با این حال، قیمت طلای آبشده هم امروز در 19 میلیون و 250 هزار تومان بازگشایی کرد و با در پیش گرفتن روند صعودی تا 19 میلیون و 850 هزار تومان افزایش یافت. هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز چهار میلیون و 579 هزار تومان نرخ‌گذاری شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، حرکت قیمت طلای آبشده در محدوده 19 میلیون و 250 هزار تومان تا 19 میلیون و 850 هزار تومان، نشان‌دهنده روند صعودی قوی در بازار است و اگر قیمت بتواند سطح 19 میلیون و 850 هزار تومان را شکسته و بالای آن تثبیت دهد، هدف بعدی کانال 20 میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر، اگر قیمت طلای آبشده نتواند از 19 میلیون و 850 هزار تومان عبور کند و دوباره به سمت پایین بازگردد، حمایت‌های مهم در سطح 19 میلیون و 500 هزار تومان و سپس 19 میلیون و 250 هزار تومان قرار دارد.

قیمت سکه امامی هم معاملات امروز را در 54 میلیون و 800 هزار تومان آغاز کرد و با افزایش دو پله‌ای به 56 میلیون تومان رسید اما در این کانال دوام نیاورد و با عقب نشینی به کانال 55 میلیون، 55 میلیون و 200 هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم امروز به ترتیب 29 میلیون و 800 هزار تومان و 19 میلیون و 400 هزار تومان در معامله بودند. سکه گرمی هم هشت میلیون و 800 هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

معامله گران معتقدند محدوده حمایتی اصلی قیمت سکه امامی در 55 میلیون تومان قرار دارد و اگر قیمت پایین این سطح تثبیت دهد، احتمال کاهش بیشتر به سمت ناحیه 54 میلیون و 500 هزار تومان قوت خواهد گرفت. همچنین مرز مقاومتی مهم سکه در 56 میلیون تومان است و عبور موفق از این سطح، سکه را به کانال جدید هدایت خواهد کرد.

بازار ارز هم امروز شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها بود و دلار به مانند روز گذشته در مسیر صعودی قرار گرفت. قیمت درهم امارات هم معاملات را با گپ مثبت 240 تومانی در 18 هزار 300 تومان آغاز کرد و با نوسان مثبت به 18 هزار و 660 تومان رسید.

بازار رسمی هم شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت یورو بود. براساس اعلام مرکز مبادله ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به 50 هزار و 344 تومان رسید. حواله دلار هم افزایشی بود و در یک قدمی کانال 49 هزار تومان قرار دارد و در نرخ 48 هزار و 972 تومان معامله شد. همچنین یورو مبادله‌ای امروز با کاهش، 54 هزار و 403 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو ولی صعودی بود و هم به 52 هزار و 922 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13 هزار و 708 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 13 هزار و 338 تومان قیمت خورد.

معامله‌گران معتقدند بازارهای داخلی روزانه با پخش اخبار مختلف اصلاح قیمت می دهند و پس از پایان معاملات و اتمام اخبار، خبری از کنترل قیمت‌ها وجود ندارد و همین موضوع زمینه ساز نوسان مثبت قیمت ها خواهد شد.

امروز همچنین گزارش خبرگزاری فارس درباره روند بازار ارز توجه معامله گران را به خود جلب کرد. این خبرگزاری ادعا کرد که، «قیمت دلار» در چند روز اخیر «رو به بالا» رفته است و «کانال‌های تلگرامی» هم با ارائه «قیمت لحظه‌ای» و «رو به بالا» تب بازار ارز را داغ نگه‌ دارند. فارس همچنین از «ورود جدی بازارساز» به «بازار دلار و تتر» خبر داده و مدعی شده به زودی روند صعودی بازار، نزولی خواهدشد.

سخنان فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت هم درباره تلاش بانک مرکزی برای ثبات در بازار ارز امروز مورد توجه قرار گرفت. مهاجرانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: «بانک مرکزی به شدت تلاش می‌کند با مداخله‌های خود میزان ثبات را در بازار به حداکثر برسند.»

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *