آلمان کاردار کره‌شمالی را احضار کرد

آلمان کاردار کره‌شمالی را احضار کرد
خلاصه اخبار

وزارت خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) کاردار کره‌شمالی را از بابت آنچه نگرانی فزاینده در مورد حمایت پیونگ‌یانگ از روسیه در جنگ اوکراین خواند، احضار کرد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که روسیه و کره‌شمالی در حال تعمیق روابط خودشان هستند و این مناسبات را علیه طرف سومی نمی‌دانند، ادعاهایی در خصوص اعزام سربازانی از کره‌شمالی به خاور دور به منظور مشارکت آنها در جنگ اوکراین منتشر شده است که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

با این حال وزارت خارجه آلمان از احضار کاردار کره‌شمالی خبر داد و در پیامی در پلتفرم شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اگر گزارش‌ها حضور درباره سربازان کره‌شمالی در اوکراین صحت داشته باشد و اگر کره‌شمالی اکنون با سربازانش از جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین حمایت کند، این جدی و نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود.»

به گزارش رویترز، این وزارتخانه افزود که حمایت کره‌شمالی از روسیه امنیت آلمان و صلح اروپا را «تهدید» می‌کند.

آژانس جاسوسی کره‌جنوبی هفته گذشته مدعی شد که کره‌شمالی 1500 سرباز به خاور دور روسیه در اوایل ماه جاری اعزام کرده تا در جنگ اوکراین برای مسکو بجنگند و همچنین پیونگ‌یانگ آماده ارسال نیروهای بیشتری است. در واکنش به این ادعاها، نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل متحد تاکید کرد که کشورش هیچ نیرویی به روسیه برای کمک به جنگ در برابر اوکراین اعزام نکرده است.

در ادامه این جنجال‌ها، رسانه کره‌جنوبی به نقل از یک مقام این کشور گزارش داد سئول مساله اعزام گروهی از کارشناسان و مستشاران نظامی به اوکراین جهت «رصد نیروهای کره‌شمالی» را بررسی می‌کند و همچنین احتمالا نظرش را درباره ارسال تسلیحات مرگبار به کی‌یف تغییر می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *