مراسم بزرگداشت شهید السنوار در یمن با حضور نماینده حماس و مسوولان دولت صنعاء

مراسم بزرگداشت شهید السنوار در یمن با حضور نماینده حماس و مسوولان دولت صنعاء
خلاصه اخبار

مسوولان یمنی در مراسم بزرگداشت شهید السنوار بر استمرار حمایت‌های کشورشان از فلسطین و لبنان تا زمان پیروزی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری «المسیره» یمن، امروز چهارشنبه در یمن مراسم بزرگداشتی برای شهید یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با حضور نماینده این جنبش در یمن و مسوولان یمنی برگزار شد.

«معاذ ابوشماله» نماینده جنبش حماس در یمن در این مراسم در تمجید از شهید السنوار اظهار کرد: فرمانده شهید یحیی السنوار پس از 6 دهه زندگی خود در زندان‌ها و بیرون آن با سری افراشته به دیدار پروردگار خود رفت.

نماینده حماس در یمن گفت: شهادت فرمانده ما به ما انگیزه می‌دهد راه جهاد را ادامه دهیم تا زمانی که کشورمان و قدس را پس بگیریم و اسرا را نزد خانواده‌های عزیزشان بازگردانیم و رژیم صهیونیستی را نابود کنیم.

ابوشماله تاکید کرد: مشارکت یمن افتخاری برای این کشور و به معنای اعلام مخالفت شما با تسلیم شدن در برابر دشمن صهیونیستی و حامیانش آمریکا و کشورهای غربی است.

«محمد مفتاح» معاون اول نخست‌وزیر یمن و رئیس کمیته عالی حمایت از مسجدالاقصی نیز در این مراسم بزرگداشت اظهار کرد: پیشگام عملیات طوفان الاقصی شهید السنوار بود و توانست با این عملیات بار دیگر مساله فلسطین را به ویترین جهانی بازگرداند.

مفتاح گفت: شهید السنوار مدرسه‌ای برای آماده‌سازی، مردانگی، فداکاری و رهبری بود و این مدرسه برای نسل‌های آینده الهام‌بخش خواهد بود.

همچنین «احمد غالب الرهوی» نخست وزیر دولت صنعاء در این مراسم گفت: این فرمانده شهید یحیی السنوار بود که خطوط هفتم اکتبر را ترسیم کرد و پیروزی بزرگی بر اسرائیل را رقم زد، او ضعف امنیتی و اطلاعاتی آنها را برملا کرده و طرح‌های آنها را در هم شکست.

الرهوی در ادامه گفت: یمن زیر پرچم سید و رهبرمان بدون عقب‌نشینی و یا تعصب در حالی که انگشت روی ماشه دارد، به حمایت خود از ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

«عبد العزیز بن حبتور» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز گفت: امروز بار دیگر بر مواضع فرمانده انقلاب (عبد الملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن) از همان روز اول طوفان الاقصی تاکید می‌کنیم که ما هرگز مردم غزه را تنها نخواهیم گذاشت و با تمام امکاناتی که در اختیار داریم، همراه با آنها با قدرت تلاش خواهیم کرد.

بن حبتور تاکید کرد: حمایت ما از مردم فلسطین و لبنان ثابت است و تا زمانی که پیروز شوند، هرگز آنها را رها نخواهیم کرد و این بخشی از رویکرد و اصل اساسی یمن و فرمانده انقلاب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *