کمپین ضد تل‌آویو، تحریم شبکه‌های العربیه و ام‌بی‌سی را خواستار شد

کمپین ضد تل‌آویو، تحریم شبکه‌های العربیه و ام‌بی‌سی را خواستار شد
خلاصه اخبار

کمپین تحریم رژیم صهیونیستی، تحریم چند شبکه عربی از جمله شبکه العربیه و ام‌بی‌سی را که متهم به حمایت از این رژیم و اهانت به سران مقاومت هستند، خواستار شد.

به گزارش ایسنا، جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: در جریان مقاومت‌مان در برابر پروژه اسرائیل برای استعمار و سلطه، تحریم تریبون‌های دشمن اسرائیلی به زبان‌های عربی و اعمال استانداردهای تحریم رسانه‌های اسرائیلی-صهیونیستی روی رسانه‌های سعودی-صهیونیستی و اماراتی-صهیونیستی به یک ضرورت فوری تبدیل شده است.

این جنبش در ادامه تحریم چند شبکه عربی از جمله العربیه و ام‌بی‌سی را که متهم به حمایت از رژیم صهیونیستی هستند، خواستار شد.

یکشنبه اداره کل رسانه‌های عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد چند تن از مسوولان شبکه ماهواره‌ای «ام‌بی‌سی» پس از پخش گزارشی از این شبکه علیه رهبران جنبش حماس که در عملیات طوفان الاقصی به شهادت رسیدند، برای بازجویی برده شدند.

این نهاد عربستانی در بیانیه خود اعلام کرد «مسوولان یکی از شبکه‌های تلویزیونی به دلیل انتشار یک گزارش خبری مغایر با ساختار و سیاست رسانه‌ای عربستان برای بازجویی برده شد.»

روز شنبه جمعی از تظاهرکنندگان عراقی پس از انتشار گزارشی از شبکه ام‌بی‌سی عربستان که در آن به رهبران حزب‌الله و جنبش حماس اهانت شد، دفتر این شبکه در شهر بغداد را آتش زدند. تظاهرکنندگان عراقی با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی به اطراف ساختمان این دفتر، به آن یورش برده و داخل آن را به آتش کشیدند.

پیش از این نیز این شبکه سعودی با انتشاری اقدام به اهانت به رهبران حزب‌الله از جمله شهید «سید حسن نصرالله» و رهبران حماس کرد و آنها را «تروریست» خطاب کرد و این اقدام موجب خشمی گسترده در شبکه‌های اجتماعی شد و در نهایت این شبکه مجبور به حذف گزارش از پلتفرم‌های خود شد.

همچنین شبکه ام‌بی‌سی عربستان در اقدامی مشابه به ساحت شهید «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق سپاه پاسداران ایران و دیگر چهره‌های مقاومت اهانت کرد.

جنبش حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای این گزارش را محکوم و اعلام کرد: چنین گزارشی تنها در مطبوعات زرد و ستون پنجم منتشر می‌شود.

حماس در بیانیه خود از مدیریت شبکه ام‌بی‌سی خواست فورا از این سقوط و افول حرفه‌ای بازگشته و گزارش را از تریبون‌های خود حذف کرده و بابت انتشار چنین گزارشی از مالکان این شبکه و مدیران اجرایی آن و نه مقاومت و رهبران آن که خون خود را در راه آزادی فلسطین و مسجد الاقصی نثار کردند، عذرخواهی کند.

این جنبش در پایان نیز از مدیریت این شبکه عرب‌زبان خواست این رویکرد بدخواهانه تحریریه خود را که همسو با دستورالعمل‌های رژیم اشغالگر است، تغییر داده و به جنایات و فجایعی که به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی بر سر مردم فلسطین می‌آید، توجه نشان دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *