اینفوگرافی | رشد بی سابقه فروش خودروهای برقی در آمریکا

اینفوگرافی | رشد بی سابقه فروش خودروهای برقی در آمریکا
خلاصه اخبار

​صنعت خودروی جهان در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد. با افزایش فشارها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا، خودروهای برقی و هیبریدی به عنوان آینده‌ی حمل‌ونقل مطرح شده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز ،

سال 2023 فروش خودروهای برقی در آمریکا رکوردشکنی کرد و برای اولین بار از مرز یک میلیون دستگاه عبور نمود. پیش‌بینی می‌شود که در سال 2024 و سال‌های آینده، این روند همچنان با سرعت بیشتری ادامه یابد. بسیاری از تحلیل‌گران و شرکت‌های مشاوره‌ای معتقدند که فروش سالانه خودروهای برقی طی چند سال آینده با رشد قابل‌توجهی همراه خواهد بود.

روند فروش خودروهای برقی و هیبریدی در آمریکا

تا جولای 2023، 650 هزارخودرو برقی در آمریکا فروخته شده که تقریباً برابر با فروش کل سال 2022 (713145 دستگاه) است. هرچند که فروش این خودروها به سرعت سال‌های قبل افزایش نیافته، اما همچنان در مسیر رکوردزنی قرار دارد. سهم بازار خودروهای برقی نیز از 6.9 درصد در سال 2022 به 7.1 درصد تا جولای 2023 افزایش یافته است. از سال 2015 که سهم بازار تنها 0.3 درصد بود، شاهد رشد سه برابری این رقم تا سال جاری بوده‌ایم.

در کنار خودروهای برقی، فروش خودروهای هیبریدی به سرعت افزایش یافته و حتی از خودروهای برقی پیشی گرفته است. تا جولای 2023، 820864 خودرو هیبریدی فروخته شده که از فروش سال گذشته فراتر رفته و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد. در سال گذشته، خودروهای هیبریدی سهمی معادل 8 درصد از بازار را داشتند و تا میانه سال 2023 این رقم به 9 درصد رسیده است.

پلاگین هیبریدی‌ها (PHEV) نیز، هرچند کمتر از خودروهای برقی و هیبریدی معمولی فروخته شده‌اند، اما شاهد بیشترین رشد خود در سال جاری هستند. تا جولای 2023، تقریباً 150000 پلاگین هیبریدی فروخته شده که احتمالاً تا پایان سال به رکورد جدیدی دست خواهد یافت.

پیش‌بینی آینده بازار خودرو آمریکا

با توجه به داده‌های جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف، فروش خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در مجموع در سال 2023 به 2.5 میلیون دستگاه رسیده است که 16 درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهد. انتظار می‌رود که این روند تا دو سال آینده به 20 درصد برسد.

همچنین، شرکت‌های تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کنند که فروش خودروهای برقی تا سال 2026 به 2.5 میلیون دستگاه رسیده و 15 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. پیش‌بینی‌های دیگری حاکی از این است که تا سال 2030 سهم بازار خودروهای برقی ممکن است به 50 درصد برسد.

فروش خودروهای برقی و هیبریدی در سال‌های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده است و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه یابد. هرچند فروش خودروهای ICE (موتورهای احتراق داخلی) همچنان بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارند، اما با رشد محبوبیت خودروهای الکتریکی و هیبریدی، سهم این خودروها در حال کاهش است. با توجه به تحولات بازار و حمایت‌های دولت‌ها، به نظر می‌رسد آینده حمل‌ونقل به سمت خودروهای پاک و پایدار پیش می‌رود.

فروش خودروهای برقی در آمریکا

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *