کراس اوور جدید ماموت خودرو با نام ارس M7 در حال تست دیده شد

کراس اوور جدید ماموت خودرو با نام ارس M7 در حال تست دیده شد
خلاصه اخبار

بر اساس تصاویر به ثبت رسیده توسط خبرنگار آخرین خودرو، کراس اوور جدید ماموت خودرو مراحل تست های فنی را پشت سر می گذارد.

بر اساس تصاویر به ثبت رسیده توسط خبرنگار آخرین خودرو، کراس اوور جدید ماموت خودرو مراحل تست های فنی را پشت سر می گذارد.

نخستین بار تیرماه و در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که ماموت خودرو از ارس M5 پرده برداشت. خودرویی که در واقع همان سرس M5 بود که نام آن برای بازار ایران تغییر داده شده بود. حالا تصاویر جدید نشان می دهد که ماموت خودرو سرس M7 یا همان آیتو M7 را برای ورود به بازار کشور آماده می کند. کراس اووری که از نظر ابعادی از M5 بزرگ تر است و قیمتی بالاتر هم خواهد داشت.

پیش از هر چیز لازم است بدانید که این خودرو از محصولات مشترک هواوی و سرس به شمار می رود و از جمله تکنولوژیک ترین محصولات تولید چین است. به طور کلی مجموعه محصولات آیتو که در ایران با نام ارِس شناخته می شوند، تجربه جدیدی از خودروهای چینی را به ایران می آورند که تلفیقی از قوای فنی مدرن و امکانات پیشرفته است. در ادامه بیشتر به معرفی این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی کراس اوور جدید ماموت خودرو

سرس یا آیتو M7 در بازار های هدف در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل عرضه می شود و هر دو نسخه قوای محرکه هیبرید رنج اکستندر (range-extender) دارند. در این نوع هیبرید موتور بنزینی در مدار قدرتی قرار ندارد و تنها باتری را شارژ می کند و نیرو از پیشرانه برقی به چرخ ها می رسد. در نسخه تک دیفرانسیل یک پیشرانه برقی سوار بر محور عقب است که توان تولید 268 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما در نسخه دو دیفرانسیل دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور خروجی ترکیبی 443 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور را دارند که عدد بسیار بالایی است.

در هر دو نسخه باتری لیتیومی (ساخت CATL) ظرفیت 40 کیلووات ساعتی دارد که با شارژ کامل آن می توان مسافت 210 تا 240 کیلومتر را در حالت برقی پیمود و در شرایط ترکیبی، با بک و باتری فول می توان مسافت 1300 کیلومتر را با این خودرو پیمود. هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه چه نسخه ای به بازار ایران می آید منتشر نشده اما اگر رویه ماموت خودرو همانند ارس M5 اجرایی شود، باید منتظر نسخه دو دیفرانسیل در بازار ایران باشیم.

کابین و امکانات

ارس M7 یکی از پیشرفته ترین خودروهای چینی است و سیستم خودران پیشرفته هواوی را دارد. این سیستم با 27 سنسور مختلف در نقاط مختلف خودرو کار می کند تا امکانات نیمه خودران را بصورت پیشرفته در این خودرو داشته باشیم. از جمله امکانات این خودرو می توان به رانندگی بین خطوط، سیستم پارک خودرکار، حرکت با ریموت، ترمز اضطراری پیشرفته، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم تهویه اتوماتیک، کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش بزرگ جلو، شارژر وایرلس و… اشاره کرد. البته هنوز مشخص نیست ماموت خودرو چه نسخه ای را برای بازار ایران در نظر گرفته اما در فول ترین نسخه های این خودرو نمایشگر های ردیف دوم را هم می بینیم که آپشنی مدرن و لوکس به حساب می آید.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *