بازدید خبرنگاران از بیمارستان ساحل بیروت و افشای دروغ تل‌آویو

بازدید خبرنگاران از بیمارستان ساحل بیروت و افشای دروغ تل‌آویو
خلاصه اخبار

خبرنگاران بین‌المللی با حضور در بیمارستان «ساحل» واقع در بیروت، ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور زیرساخت‌ها و تونل‌های حزب‌الله زیر این بیمارستان را رد کردند.

به گزارش ایسنا، در پی ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود زیرساخت‌های مقاومت لبنان و تونل‌های حزب‌الله زیر بیمارستان ساحل لبنان، این بیمارستان با دعوت از خبرنگاران بین‌المللی خواستار آشکارسازی واقعیت و رد این ادعا شد.

طبق گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، عصر سه‌شنبه بیمارستان ساحل با دعوت از خبرنگاران بین‌المللی، ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ذخیره صدها میلیون دلار و طلا توسط حزب‌الله لبنان در تونلی در زیر بیمارستان «ساحل» بیروت را رد کرد.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا، خواستار تخلیه بیمارستان ساحل شد، اما به اذعان این نشریه صهیونیستی و خبرنگاران حاضر در بیمارستان، هیچ سندی مبنی بر تایید ادعای رژیم صهیونیستی وجود ندارد و «تونل‌های محل ذخیره‌سازی صدها میلیون دلار و طلا توسط حزب‌الله» زیر این بیمارستان کشف نشد.

طبق گزارش شبکه قطری الجزیره، با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در یک‌سال گذشته در غزه و حملات عامدانه این رژیم به بیمارستان‌ها و کادر درمانی سراسر غزه با طرح ادعاهای مشابه مبنی بر قرارگیری «تونل‌های حماس» زیر بیمارستان، پس از طرح ادعای مشابه از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور تونل‌های حزب‌الله زیر بیمارستان‌های لبنان، بسیاری نگران تکرار جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان هستند.

پیش از رد ادعای رژیم صهیونیستی توسط خبرنگاران بین‌المللی، «فادی علامه» رئیس بیمارستان ساحل در بیروت در گفت‌وگو با العربی الجدید با تاکید بر اینکه تمام ادعاهای اشغالگران بی‌اساس است، تاکید کرد که این بیمارستان فقط برای معالجه بیماران است.

وی همچنین توضیح داد که تمامی کارکنان و کادر درمان برای حفظ جانشان و جلوگیری از هدف‌گیری احتمالی از داخل بیمارستان تخلیه شدند.

رئیس بیمارستان ساحل به تلویزیون الجدید تاکید کرد که این بیمارستان خصوصی است و به هیچ حزبی وابسته نیست.

او از تصمیم خود به منظور ترتیب دادن یک تور برای روزنامه نگاران جهت مستندسازی درباره نبود هرگونه وسیله‌ای برای ذخیره پول خبر داد و از ارتش لبنان خواست که بیایند و بیمارستان را به طور کامل بازرسی کنند.

حملات اسرائیل به بیمارستان‌های لبنان

با این وجود، طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان در شامگاه دوشنبه، اشغالگران به 2 بیمارستان از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های پایتخت و جبل لبنان حمله کردند.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران به بیمارستان ساحل در ضاحیه جنوبی بیروت که با وجود شرایط سخت امنیتی هنوز بخشی از آن فعال است و نیز به یکی از ورودی‌های بیمارستان دانشگاه دولتی حریری، یک بیمارستان دولتی که تعداد زیادی از بیماران را پذیرش می‌کند و با تمام کادر پزشکی و بهداشتی خود فعال است و شامل یک مرکز اصلی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ است، حمله کردند.

این وزارتخانه این حملات را محکوم و تاکید کرد که این حملات «منعکس کننده پیشروی اسرائیل در ارتکاب جنایات جنگی است، به طوری‌که نیروهای اشغالگر از هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و کارکنان بهداشتی دریغ نمی‌کنند».

وزارت بهداشت لبنان خاطرنشان کرد: تعداد امدادگران شهید طی 24 ساعت گذشته به چهار نفر رسید و همچنین پنج نفر از همکارانشان مجروح شدند و تعدادی خودروی آمبولانس نیز آسیب دید.

این وزارتخانه از جامعه بین‌المللی درخواست کرد که «سیاست سکوت را در قبال آنچه اتفاق می‌افتد کنار بگذارد و بی‌تفاوتی مستمر» را محکوم کرد و سؤالاتی را در مورد تعداد افراد بی‌گناهی که باید بمیرند یا تعداد ساختمان‌های حیاتی که باید تخریب شوند تا وجدان جهان بیدار شود و حملات اسرائیل به بدنه پزشکی و بخش مراقبت‌های بهداشتی در لبنان را متوقف کند، مطرح کرد.

بازدید خبرنگاران از بیمارستان ساحل بیروت و افشای دروغ تل‌آویو
حملات رژیم صهیونیستی به بیروت

شهادت 150 کادر درمان در لبنان

وزارت بهداشت لبنان تاکید کرد که آنچه نیاز است یک موضع بشردوستانه بین‌المللی است که به این حملات مداوم بر تاسیسات بهداشتی و اورژانسی پایان دهد که خدماتی را به جامعه‌ای که با شرایط سخت جنگی مواجه است، ارائه می‌کنند.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان هفته گذشته با اشاره به اینکه 13 بیمارستان از کار افتاده و بیش از 150 کارمند بهداشت شهید شده‌اند، گفت که اسرائیل کارکنان پزشکی را «مستقیم و سیستماتیک» هدف قرار می‌دهد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین خواستار حفاظت از پرسنل بهداشتی و بیمارستان‌ها در پرتو این حملات نگران کننده شد.

طی سه هفته گذشته، اشغالگران شروع به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و کادر پزشکی، به ویژه در جنوب لبنان کردند، جایی که به زور در حال ایجاد یک منطقه حائل هستند که نگرانی در مورد جان غیرنظامیان و کارکنان بهداشتی را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *