نیویورک‌تایمز: تاکتیک‌های چریکی، حماس را شکست‌ناپذیر کرده است

نیویورک‌تایمز: تاکتیک‌های چریکی، حماس را شکست‌ناپذیر کرده است
خلاصه اخبار

به گزارش رسانه آمریکایی، نیروهای حماس با وجود شهادت فرماندهان و از دست دادن بخشی از زیرساخت‌ها و ادوات نظامی، هنوز با اتکا به تاکتیک‌های چریکی به مقاومت ادامه داده و عرصه را بر صهیونیست‌ها تنگ کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در مطلبی با استناد به اظهارات تحلیلگران صهیونیست و اعضای جنبش مقاومت، گزارش داد جنبش مقاومت فلسطین (حماس) می‌تواند در بلندمدت رژیم صهیونیستی را درگیر جنگی طولانی کرده و به مقاومت ادامه دهد.

به گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز»، رژیم صهیونیستی چندین فرمانده ارشد حماس را به شهادت رسانده و بسیاری از پناهگاه‌ها و زیرساخت‌های آن را نابود کرده است، اما هلاکت یک افسر ارشد صهیونیست به دست نیروهای حماس که در اوایل هفته اتفاق افتاد، نشان می‌دهد جناح نظامی حماس هنوز نیروی چریکی قدرتمندی است که می‌تواند رژیم اشغالگر را در جنگی طولانی و سخت درگیر کند، جنگی که صهیونیست‌ها در آن امکان پیروزی ندارند.

این افسر صهیونیست بر اثر انفجار یک بمب که در نزدیکی تانک او منفجر شد، به هلاکت رسید. این حمله غافلگیرکننده نشان داد با وجود بیش از یک سال حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی، حماس مقاومت کرده و حتی پس از شهادت «یحیی السنوار» رهبر این جنبش هم، هنوز نیروهای حماس به مقاومت ادامه می‌دهند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، تحلیلگران و نظامیان صهیونیست اذعان دارند که بخش زیادی از تونل‌های حماس هنوز دست‌نخورده باقی مانده و اعضای حماس در آن به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

«صلاح‌الدین العواوده» یکی از رزمندگان سابق حماس که اکنون به‌عنوان تحلیلگر در استانبول حاضر است، می‌گوید نیروهای چریکی عملکرد خوبی داشته‌اند و ضربه زدن آنها بسیار دشوار خواهد بود، حتی در بلندمدت.

به گفته العواوده، حتی اگر رژیم صهیونیستی انبارهای راکت‌های دوربرد حماس را نابود کند، جنبش مقاومت فلسطین هنوز به دستگاه‌های انفجاری بی‌شمار و سلاح‌های سبک فراوانی دسترسی دارد. نیروهای حماس حتی از مهمات منفجرنشده صهیونیست‌ها هم علیه خود آن‌ها استفاده می‌کنند.

حماس در ماه‌های گذشته ساختاری را طراحی کرده که در آن نیروها به دستورات فرماندهان ارشد حماس وابسته نیستند و می‌توانند به‌صورت منطقه‌ای تصمیم‌گیری کنند.

نظامیان صهیونیست هر بار به باور خود منطقه‌ای از غزه را به‌اصطلاح «پاکسازی» کرده و نیروهای حماس را عقب می‌رانند، اما با گذشت اندک زمانی، دوباره حماس در آنجا مستقر می‌شود، امری که باعث شده صهیونیست‌ها چندین بار به یک منطقه واحد حمله کنند و تلفات بدهند.

«مایکل میلستین» تحلیل‌گر امور فلسطین در رژیم صهیونیستی می‌گوید: «ما مناطقی را اشغال می‌کنیم و سپس خارج می‌شویم. این رویکرد به درگیری ما در یک جنگ بی‌پایان منجر می‌شود.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *