نتانیاهو: برای تحقق اهدافم مصمم هستم و هیچ فشاری مرا منصرف نمی‌کند

نتانیاهو: برای تحقق اهدافم مصمم هستم و هیچ فشاری مرا منصرف نمی‌کند
خلاصه اخبار

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که در محقق کردن اهداف خود در شمال فلسطین اشغالی مصمم است و شهرک‌نشین‌ها به خانه‌های خود در این منطقه بازمی‌گردند!

به گزارش ایسنا، در شرایطی که مقاومت لبنان همچنان پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها را در حمایت از مقاومت فلسطین، هدف می‌گیرد و موجب شده تا شهرک‌نشین‌های صهیونیست فراری شوند، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر مدعی شد که مصمم است تا «اهداف» خود در شمال فلسطین اشغالی را محقق کند.

نتانیاهو در ادامه اظهارات خود ادعا کرد: «هر فردی که به من، برای اعطای امتیازهای غیرمسوولانه‌ درباره گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) فشار بیاورد، در واقع از من خواسته امنیت اسرائیل را به خطر بیندازم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ساکنان شمال (فلسطین اشغالی) به خانه‌های خود باز خواهند گشت، این ماموریتی است که بر عهده گرفتم و هیچ گونه فشار داخلی یا خارجی من را در مورد آن متزلزل نخواهد کرد.»

این در حالیست که «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا روز دوشنبه وارد بیروت شد و با مقامات این کشور و در راس آنها «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان درباره ضرورت پایان جنگ رایزنی کرد. ارتش رژیم صهیونیستی یک ماه پیش عملیات خود را در جنوب و شرق لبنان تشدید کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و هزاران قربانی بر جای گذاشته، با این حال مقاومت لبنان از هدف خود دست نکشیده است.

پیشتر 2 مقام آمریکایی و 2 مقام رژیم صهیونیستی به «آکسیوس» گفتند، تل‌آویو طی روزهای گذشته سندی را به ایالات متحده ارائه کرده است که شامل شرط و شروط آن برای «راه‌حل دیپلماتیک» به منظور پایان دادن به جنگ در لبنان و اجازه بازگشت غیرنظامیان آواره از 2 طرف مرز به خانه‌های خود می‌شود.

در شرایطی که جنایات رژیم صهیونیستی در سایه حمایت ‌غربی‌ها، به‌ویژه ایالات متحده، بعد از غزه به لبنان هم کشیده شده است و همچنان ادامه دارد، مقامات اسرائیلی گفتند که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این سند را پیش از سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده بایدن به بیروت در روز دوشنبه به کاخ سفید داده است تا درباره آنچه آنها «راه‌حل دیپلماتیک» برای این مناقشه خواندند، گفت‌وگو کند.

یک مقام اسرائیلی گفت، یکی از خواسته‌های رژیم صهیونیستی این است که ارتش این رژیم اجازه داشته باشد در «اجرای فعال» شرکت داشته باشد تا «مطمئن شود حزب‌الله دوباره مسلح نمی‌شود و زیرساخت‌های نظامی خود را در مناطق جنوب لبنان نزدیک به مرز بازسازی نمی‌کند.» این مقام افزود که رژیم صهیونیستی همچنین از نیروی هوایی خود می‌خواهد که در حریم هوایی لبنان «آزادی عملیات» داشته باشد.

این 2 خواسته در تضاد با قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که بیان می‌کند نیروهای مسلح لبنان و نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله را اجرا می‌کنند. در همین حال یک مقام آمریکایی گفت بعید است که لبنان و جامعه بین‌المللی با این شرط و شروط موافقت کنند چرا که به طور چشمگیری حاکمیت لبنان را تضعیف می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *