رئیس جمهور: بریکس راهی برای برون رفت از تمامیت‌خواهی آمریکاست

رئیس جمهور: بریکس راهی برای برون رفت از تمامیت‌خواهی آمریکاست
خلاصه اخبار

پزشکیان با بیان اینکه هم‌افزایی و توسعه ارتباطات میان کشور‌های بریکس گامی موثر در مسیر برون رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت خواهی و تحریم آمریکا در جهان است افزود: این اولین بار است که ما به عنوان عضو اصلی در این اجلاس شرکت خواهیم کرد که این اهمیت این سفر را دو چندان کرده است.

– مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه پیش از عزیمت به روسیه به منظور شرکت در اجلاس سران گروه بریکس، درباره اهمیت و اهداف این سفر گفت: سازمان بریکس متشکل از کشور‌هایی است که هدف آنان توسعه چندجانبه‌گرایی در جهان به منظور کنترل یکجانبه‌گرایی آمریکا و داد و ستد آزادانه همه کشور‌های جهان است.

رئیس جمهور در ادامه بخش‌های کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری را از جمله زمینه‌های موجود برای همکاری و تعامل میان کشور‌های عضو بریکس عنوان کرد و افزود: این سفر فرصتی است که با روسای جمهور روسیه، چین، هند و تعداد دیگری از کشور‌ها که در این اجلاس حضور دارند دیدار و گفتگو داشته باشیم و راهکار‌های همکاری و تعاملات و تبادلات بیشتر را بررسی کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه هم افزایی و توسعه ارتباطات میان کشور‌های بریکس گامی موثر در مسیر برون رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است افزود: این اولین بار است که ما به عنوان عضو اصلی در این اجلاس شرکت خواهیم کرد که این اهمیت این سفر را دو چندان کرده است.

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *