آنروا خواستار آتش‌بس فوری در شمال غزه حتی برای چند ساعت شد

آنروا خواستار آتش‌بس فوری در شمال غزه حتی برای چند ساعت شد
خلاصه اخبار

همزمان با تداوم محاصره شمال نوار غزه برای هجدهمین روز متوالی، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خواستار برقراری فوری آتش‌بس در شمال این باریکه شد.

به گزارش ایسنا، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: ما خواستار برقراری آتش‌بس فوری در شمال غزه، حتی برای چند ساعت هستیم تا امکان عبور کمک‌های بشردوستانه برای خانواده‌هایی که مایل به ترک هستند فراهم شود.

براساس گزارش النشره، آنروا همچنین تاکید کرد: کارمندان ما در شمال غزه پس از سه هفته بمباران مداوم اسرائیل قادر به دسترسی به غذا یا درمان نیستند.

این آژانس همچنین تاکید کرد ساکنان شمال غزه منتظر مرگ هستند و احساس طرد، ناامیدی و تنهایی می‌کنند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پیشتر در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: حدود 20 هزار نفر روز جمعه مجبور به فرار از اردوگاه جبالیا شدند. آنها در جست‌وجوی امنیت در سایه تداوم جنگ نسل‌کشی اسرائیل در این اردوگاه به مدت بیش از 2 هفته هستند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت که ارتباطات و اینترنت در شهر غزه و شمال نوار غزه به صورت گسترده دچار قطعی شده است. مردم همه چیز از جمله غذا، آب، پتو، تشک و هر چیزی را که اساسی است، از دست داده‌اند.

کمیسر کل آنروا افزود: اکنون زمان پایان جنگ و نشان دادن اراده سیاسی فرا رسیده است. اکنون زمان آزادی اسرا، زمان مهلت دادن به مردمی است که عزیزانشان را از دست داده، آواره شدند و اندوهگین هستند. اکنون زمان افزایش جریان کمک و بی‌وقفه کردن آن است. اکنون زمان خروج از آشوب و نابودی است. اکنون زمان سرمایه‌گذاری در صلح است.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه در سیصد و هشتاد و دومین روز، به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و 18 روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *