قیمت خانه در کرمانشاه/ با چه بودجه‌ای می‌توان در کرمانشاه خانه اجاره کرد؟

قیمت خانه در کرمانشاه/ با چه بودجه‌ای می‌توان در کرمانشاه خانه اجاره کرد؟
خلاصه اخبار

قیمت مسکن در ایران چند سالی است که با وجود رکود، همچنان افزایشی است، شهر کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قیمت‌ مسکن و اجاره خانه از سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. با این حال اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز هم می‌توان به خانه‌دار شدن در شهر کرمانشاه امید داشت. اما با چه بودجه‌ای می‌توان در این شهر خانه خرید؟

به گزارش تجارت نیوز ،

شهر کرمانشاه، مرکز استان کرمانشاه، در غرب کشور واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود از مناطق کوهستانی و آب‌وهوای معتدل برخوردار است.

کرمانشاه شامل مناطق مختلفی است و به هشت منطقه شهرداری تقسیم شده ‌است. با وجود رشد چشمگیر قیمت مسکن و اجاره‌بها در سال گذشته، همچنان در مقایسه با کلان‌شهرهایی مثل تهران، امید برای خانه‌دار شدن در کرمانشاه با بودجه‌ای مناسب‌تر وجود دارد.

قیمت خانه در کرمانشاه

قیمت آپارتمان در کرمانشاه

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که متوسط قیمت مسکن در شهر کرمانشاه حدود 27 میلیون تومان است؛‌ با این‌حال قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر اختلاف قابل توجهی دارد.

به عنوان نمونه، یک آپارتمان دو خوابه با متراژ 80 متر در محدوده بلوار رنجبر که سال ساخت آن 1379 است، با قیمت دو میلیارد و 150 میلیون تومان آگهی شده است.

در آگهی دیگری، یک آپارتمان 90 متری دو خوابه، ساخت 1386 نیز مربوط به منطقه برق با قیمت دو میلیارد و 750 تومان درج شده است.

همچنین با بودجه سه تا 6 میلیارد تومان، آپارتمان‌های با متراژ بالای 85 متر را می‌توان پیدا کرد. به‌عنوان مثال یک آپارتمان 85 متری دو خوابه، ساخت سال 1388 در منطقه برق با قیمت سه میلیارد و 450 میلیون تومان معامله می‌شود.

در آگهی دیگری یک آپارتمان 108 متری دو خوابه، ساخت سال 1397 مربوط به منطقه 17 شهریور با قیمت چهار میلیارد و 600 میلیون تومان درج شده است.

همچنین آپارتمان‌هایی با قیمت متری 74 میلیون تومان در شهر کرمانشاه یافت می‌شوند؛ به‌عنوان مثال یک آپارتمان 295 متری چهار خوابه، سال ساخت 1398 در منطقه گلستان با قیمت 22 میلیارد تومان آگهی شده است.

قیمت اجاره خانه در کرمانشاه

اجاره خانه در کرمانشاه

قیمت اجاره خانه نیز طی سال‌های گذشته به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و زندگی را برای مستاجران بسیار سخت کرده است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد متوسط قیمت اجاره آپارتمان در کرمانشاه حدودا از متری 78 هزار تومان تا 162 هزار تومان است.

یک آپارتمان 140 متری دو خوابه، با سال ساخت 1390 در منطقه زیباشهر، با 100 میلیون تومان ودیعه و 6 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

در آگهی دیگری یک آپارتمان 150 متری دو خوابه با سال ساخت 1393 در منطقه نوبهار درج شده است که با ودیعه 200 میلیون تومانی و اجاره ماهانه 14 میلیون و 500 هزار تومانی معامله می‌شود.

همچنین با ودیعه 300 تا 600 میلیون تومانی می‌توان خانه‌هایی را در مناطق مناسب‌تر اجاره کرد. به‌عنوان نمونه یک آپارتمان 110 متری، با سال ساخت 1394 واقع در شهرک ظفر با ودیعه 300 میلیون تومان و با سه میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

در آگهی دیگری، یک آپارتمان 105 متری دو خوابه، با سال ساخت 1392 مربوط به منطقه الهیه، با 500 میلیون تومان ودیعه با رهن کامل آگهی شده است.

در آگهی دیگری، یک آپارتمان 210 متری سه خوابه، با سال ساخت 1396 مربوط به منطقه گلستان، با یک میلیارد و 400 میلیون تومان ودیعه با رهن کامل عنوان شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *