پیشنهاد ایتالیا برای خاتمه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان

پیشنهاد ایتالیا برای خاتمه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان
خلاصه اخبار

وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا که روز دوشنبه به سرزمین‌های اشغالی رفت، گفت که ایتالیا پیشنهاد ایجاد یک منطقه حائل با حضور نیروهای تقویت شده حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان با رژیم صهیونیستی را دارد.

به گزارش ایسنا، آنتونیو تایانی در جریان گفتگو با همتای اسرائیلی خود، اسرائیل کاتس و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، لزوم احترام به مصونیت نیروهای ایتالیایی حاضر در نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) را اعلام کرد و راه حل مورد نظر کشورش برای این بحران را تشریح کرد.

تایانی در گفت‌وگو با خبرنگار رای‌نیوز 24، تقویت ارتش لبنان که در حال حاضر توسط نیروهای ایتالیایی در بندر بیروت آموزش می‌بیند، انتخابات ریاست جمهوری لبنان و ایجاد منطقه حائل با حضور یونیفل با افراد و اختیارات بیشتر را پیشنهادات کشورش خواند.

 به گزارش اسپوتنیک، نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان موسوم به یونیفل، بارها از حمله به مواضع خود توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند. به گفته نیروهای حافظ صلح، نظامیان اسرائیلی به مواضع آنها از جمله دو پایگاه نیروهای ایتالیایی و مقر اصلی نیروی موقت تیراندازی کرده‌ و خط آبی را نیز نقض کرده‌اند.

نمایندگان رهبری ایتالیا بارها اقدامات رژیم صهیونیستی را غیرقابل قبول خوانده‌اند. از اول اکتبر، اسرائیل عملیات زمینی را علیه نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داده و به بمباران هوایی کشور همسایه ادامه می‌دهد؛ جایی که تاکنون بیش از 2000 نفر کشته شده‌اند و تعداد آوارگان از یک میلیون نفر گذشته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *