بریکس یک فرصت ویژه و مهم برای تقویت روابط چند جانبه است

بریکس یک فرصت ویژه و مهم برای تقویت روابط چند جانبه است
خلاصه اخبار

وزیر امور خارجه، بریکس را یک فرصت ویژه و مهم برای تقویت چند جانبه‌ گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید عباس عراقچی با ارائه گزارشی از جلسه همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو بریکس به ریاست رئیس جمهور تصریح کرد: در جلسه‌ای به منظور بررسی همکاری‌های مشترک ایران با کشورهای بریکس به ریاست دکتر پزشکیان، رئیس جمهور و با حضور برخی از همکارانم در دولت از جمله رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور شرکت کردم.

وی افزود: راهکارهای رفع مشکلات و موانع و تسریع در اجرا و پیشبرد تفاهمات، توافقات و پروژه‌های مشترک میان کشورمان و اعضای بریکس، به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بریکس یک فرصت ویژه و مهم برای تقویت چندجانبه‌گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و متقابلاً کشورمان نیز به‌واسطه بهرمندی از ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و ژئوپلیتیکی می‌تواند شریک مطمئن و راهبردی برای همه‌ی اعضای این گروه باشد.

وی افزود: پس از تکمیل دور پنجم سفر به کشورهای منطقه و بازگشت به تهران، در معیت رئیس‌جمهور و هئیت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران عازم شهر کازان روسیه خواهیم شد.

منبع: مهر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *