پیش بینی قیمت دلار ۱ آبان ۱۴۰۳ / اصلاح روند دلار نزدیک است؟

پیش بینی قیمت دلار ۱ آبان ۱۴۰۳ / اصلاح روند دلار نزدیک است؟
خلاصه اخبار

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش ارزش همراه شد. رشد ۴۰۰ تومانی این اسکناس با وجود ارزپاشی بازارساز رخ داد و آن را به کانال پنجم از کریدور ششم نزدیک کرد. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود اینکه دلار به تازگی مقاومت مهم خود را در کانال دوم و سوم کریدور ششم شکسته است، اما به زودی در روند اصلاح قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت نیوز ،

قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش 400 تومانی میانه کانال چهارم از کریدور ششم را از دست داد و به کانال بالاتر نزدیک شد. قیمت دلار در سومین روز هفته در میانه کانال چهارم از کریدور مذکور بسته شد.

گفتنی است از ابتدای هفته اخیر قیمت دلار با افزایش‌های 500 تومانی همراه شده و با ریتم اخبار نامساعد سیاسی در حال شکستن خطوط مقاومت است.

بررسی خبرنگار تجارت‌‌نیوز از بازار ارز پایتخت حکایت از افزایش تقاضا دارد. برخی معامله‌گران حضور بازارساز را قوی‌تر از هفته گذشته می‌دانند و معتقدند قیمت دلار با وجود ارزپاشی بازارساز مهار شده است.

پیش بینی قیمت دلار

موضوع حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران و اظهار نظرهای گوناگون در این خصوص از ابتدای هفته همواره مورد توجه معامله‌گران است؛ آنها افزایش تقاضا در بازار ارز را متاثر از این موضوع می‌دانند.

با این وجود، تحلیلگران اقتصادی می‌گویند کنترل سیاست‌گذار بر بازار ارز امکان اصلاح قیمت دلار را با چند خبر خوب در روزهای آتی بالا می‌برد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند دلار ماه‌هاست با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی با هدف مهار تورم فریز شده است و این فنر فشرده که مورد قبول نهاد پولی کشور نیست، جایی رها می‌شود.

بازار ارز صعودی شد

قیمت درهم روز دوشنبه 30 مهر با رقم 17 هزار و 720 تومانی معامله شد و نسبت به روز یکشنبه 120 تومان گران شد. قیمت تتر با رقم 64 هزار و 800 تومانی معامله شد و 500 تومان گران شد.

پوند انگلیس روی قیمت 84 هزار و 290 تومانی معامله شد و رشد 550 تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم 70 هزار و 210 تومانی ایستاد و افزایش 530 تومانی داشت.

گفتنی است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم 50 هزار و 296 تومانی عرضه شد و رشد 41 تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم 48 هزار و 689 تومانی عرضه شد و افزایش بیش 40 تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *