فجایع ۳۸۰ روز نسل‌کشی در غزه / ۱۲۰۰ خانواده کاملاً محو شده اند

فجایع ۳۸۰ روز نسل‌کشی در غزه / ۱۲۰۰ خانواده کاملاً محو شده اند
خلاصه اخبار

در نتیجه ۳۸۰ روز جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۸۶ درصد مجموع غزه ویران شده و علاوه بر شهادت و مفقود شدن ۵۲۶۰۳ فلسطینی، بیش از ۳۵ میلیارد دلار خسارت به بار آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با گذشت 380 روز از تجاوز و نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه محاصره شده آمار به روز رسانی شده و کاملی از نتیجه این جنایات را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، طی 380 روز گذشته بالغ بر 3717 جنایت توسط ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده که در نتیجه آن 52603 فلسطینی به شهادت رسیده یا مفقود شده‌اند. حدود 10 هزار نفر از این افراد مفقود هستند و باقیمانده جزو شهدایی هستند که پیکر آنها به بیمارستان‌ها رسیده است. 17122 نفر از این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند که از این تعداد 171 نفر در دوره جنگ اخیر متولد شده و در همین زمان به شهادت رسیده‌اند. 786 نفر از کودکان شهید غزه کمتر از یک سال سن داشتند. 1206 خانواده نیز به صورت کامل از بین رفته‌اند و تمام افراد خود را از دست داده‌اند.

در میان شهدا همچنین 37 نفر در نتیجه گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. 11673 نفر از شهدا را زنان تشکیل می‌دهند و 1047 نفر از آنها از کادر پزشکی و 85 نفر دیگر متعلق به نیروهای دفاع مدنی و 177 نفر روزنامه نگار هستند.

رژیم صهیونیستی اقدام به دفن غیر قانونی تعدادی از شهدا در گورستان‌های دسته جمعی کرده بود که هفت مورد از این گورستان‌ها شناسایی شده و پیکر بالغ بر 520 شهید از گورستان‌هایی که در داخل بیمارستان‌ها حفر شده بود، خارج و خاکسپاری شدند.

تعداد مجروحان این حمله وحشیانه بالغ بر 99795 نفر است که 9 درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. 193 مرکز پناه آوارگان فلسطینی در غزه تاکنون هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

در نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در حال حاضر 35055 نفر از کودکان غزه بدون والدین یا بدون یکی از آنها زندگی می‌کنند. بالغ بر 3500 نفر از کودکان در نتیجه سو تغذیه یا کمبود مواد غذایی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

تاکنون 166 روز از بسته شدن تمامی گذرگاه‌های غزه می‌گذرد. این در حالی است که 12 هزار مجروح برای مداوا نیازمند اعزام به خارج از سرزمین‌های غزه هستند. بالغ بر 12500 بیمار سرطانی نیز به علت فقدان دارو و مراقبت‌های بهداشتی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند اعزام به خارج هستند. از میان دیگر بیماران مزمن نیز بالغ بر 3 هزار مریض نیازمند اعزام به خارج از غزه برای مداوا هستند.

از آغاز جنگ غزه تاکنون بالغ بر 1737524 مورد ابتلاء به بیماری‌های مسری و التهابات مختلف در نتیجه آوارگی مردم غزه گزارش شده است. حدود 60 هزار زن باردار در نتیجه فقدان مراقبت‌های بهداشتی با خطر مرگ مواجه هستند. بیش از 350 هزار بیمار مزمن نیز در نتیجه ممانعت از ورود دارو به غزه در خطر قرار دارند.

حدود 5 هزار نفر از ساکنان نوار غزه در طول این جنگ توسط رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند که 310 نفر از آنها از کادر پزشکی هستند. 36 نفر از خبرنگاران نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه در این مدت بالغ بر 2 میلیون آواره به جا گذاشته است. بیش از 100 هزار چادر آوارگان در آتش سوخته و قابل سکونت نیستند. در نتیجه این حملات بیش از 205 مرکز دولتی توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده است. 126 مدرسه و دانشگاه به صورت کامل و 339 مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و تخریب شده‌اند. 12700 دانشجو و دانش آموز دختر و پسر در طول این جنگ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. 750 نفر از معلمان غزه و کادر آموزشی نیز در این جنگ شهید شده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین 130 نفر از دانشمندان و اساتید دانشگاه را اعدام کرده است.

اشغالگران در حملات خود به غزه 814 مسجد را به صورت کامل و 148 مسجد را به صورت جزئی ویران کرده‌اند. 3 کلیسای مسیحیان نیز در غزه هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه باعث تخریب کامل بیش از 150 هزار واحد مسکونی شده و بالغ بر 80 هزار واحد مسکونی نیز غیر قابل سکونت هستند. بیش از 200 هزار واحد مسکونی نیز به صورت جزئی تخریب شده‌اند.

صهیونیست‌ها در این مدت بالغ بر 85 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته‌اند که در نتیجه این حملات فعالیت 34 بیمارستان غزه به صورت کامل متوقف شده است. 80 مرکز درمانی نیز قادر به ادامه فعالیت نیستند. اشغالگران همچنین 162 مؤسسه پزشکی و درمانی و 132 آمبولانس را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده‌اند.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه 206 مرکز باستانی و گردشگری توسط صهیونیست‌ها تخریب شده و 3130 کیلومتر از شبکه برق غزه از بین رفته است. اشغالگران 36 مرکز و زیرساخت ورزشی را نیز تخریب کرده‌اند. حدود 700 چاه آب نیز در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی قابل استفاده نیستند.

مجموع خسارت‌های اولیه و مستقیم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که ویرانی آن بالغ بر 86 درصد ارزیابی شده، بالغ بر 35 میلیارد دلار بر آورد شده است.

منبع: مهر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *