تاثیر مثبت ۷۴ میلیارد دلاری مایکروسافت بر اقتصاد امارات/ ایجاد ۱۵۲ هزار شغل جدید

تاثیر مثبت ۷۴ میلیارد دلاری مایکروسافت بر اقتصاد امارات/ ایجاد ۱۵۲ هزار شغل جدید
خلاصه اخبار

مطالعه شرکت IDC نشان می‌دهد مایکروسافت و شرکای آن طی چهار سال آینده بیش از 74 میلیارد دلار به اقتصاد کشور امارات متحده عربی اضافه خواهند کرد. همچنین فعالیت این شرکت‌ها در امارات باعث ایجاد 152 هزار شغل جدید خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز ،

در چهار سال آینده، مایکروسافت و شرکای آن حدود 5.1 میلیارد دلار در دیتاسنترهای امارات سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این سرمایه‌گذاری به رشد کسب‌وکارها، به‌ویژه آنهایی که به دنبال بهره‌برداری از خدمات ابری و هوش مصنوعی هستند، کمک خواهد کرد.

این اطلاعات که در نمایشگاه جیتکس 2024 منتشر شد بر اهمیت خدمات ابری مایکروسافت و شرکای آن در پیشبرد اقتصاد دیجیتال امارات تاکید دارد.

این گزارش بیشتر به نقش مهم مایکروسافت در ترویج نوآوری و ایجاد شغل در امارات اشاره می‌کند. مایکروسافت همچنین بر تعهد خود به حمایت از کسب‌وکارهای محلی و راهبرد امارات برای تبدیل شدن به یک هاب فناوری جهانی تاکید دارد.

نایم یازبک، مدیر کل مایکروسافت در امارات، دراین‌باره گفت: «با توجه به اینکه سازمان‌ها در امارات به دنبال پیشرفت در هوش مصنوعی هستند، خدمات ابری همچنان پایه و اساس این نوآوری‌هاست.» او به تعهد مایکروسافت در ارائه خدمات ابری امن و قابل اعتماد اشاره کرد که برای تسریع در تحول دیجیتال سازمان‌ها ضروری است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد شرکای مایکروسافت از مزایای اقتصادی چشمگیری بهره‌مند خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود در سال 2025، در ازای هر یک دلار درآمدی که مایکروسافت از طریق مراکز ابری خود در امارات به دست می‌آورد، 6.29 دلار درآمد جدید برای شرکای آن ایجاد شود. انتظار می‌رود این رقم تا سال 2028 به 7.99 دلار افزایش یابد.

علاوه بر این، تخمین زده می‌شود 152 هزار و 530 شغل جدید به اقتصاد امارات اضافه شود. این مشاغل هم به‌ طور مستقیم در سازمان مایکروسافت و هم غیرمستقیم از طریق شرکای آن و مشتریان استفاده‌کننده از خدمات ابری ایجاد خواهند شد.

در نهایت، اکوسیستم مایکروسافت مسئول اضافه کردن بیش از 41 هزار و 800 شغل جدید با مهارت‌های IT به اقتصاد امارات خواهد بود. این تغییرات به تحول کشور از یک مصرف‌کننده فناوری به یک هاب واقعی نوآوری کمک خواهد کرد، جایی که فناوری ایجاد و به سرتاسر جهان صادر می‌شود.

این پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده آینده‌ای روشن برای امارات در حوزه فناوری و نوآوری است. خدمات ابری مایکروسافت نه‌تنها به رشد اقتصادی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های شغلی جدیدی نیز فراهم خواهد آورد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه علم و فناوری تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *