چرا انگشت شهید سنوار قطع شده است؟

چرا انگشت شهید سنوار قطع شده است؟
خلاصه اخبار

تحلیلگران بین تصاویر اولیه و عکس‌های بعدی منتشر شده از پیکر شهید یحیی سنوار تفاوت‌های زیادی مشاهده کردند که مهم‌ترین آن «انگشت قطع‌شده» وی بود.

العالم – فلسطین اشغالی

اولین عکس منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی پیکر رئیس دفتر سیاسی حماس را در حالتی نشان داد که زیر آوار بود و لباس نظامی به تن و ساعتی در دست راست داشت. جراحات وارده از ناحیه سر و دست نیز در پیکر او کاملا نمایان بود.

اما در کلیپ‌های ویدیویی بعدی ظاهر جسد تغییر کرده است، او ساعت و لباس نظامی بر تن ندارد و انگشت دست چپش ناپدید شده که این صحنه سوالات زیادی را برانگیخت.

تا جایی که پاسخ پزشک قانونی که او را معاینه کرده بود به شبکه CNN توضیح داد: «زمانی که نظامیان اسرائیلی پیکر سنوار را پیدا کردند، انگشت او را قطع کرده و برای آزمایش دی‌.ان.‌ای. به پزشکی قانونی فرستادند تا هویت او را شناسایی کند. تا قبل از این کار بیشتر سعی می‌کردند او را با ویژگی‌های کلی‌اش شناسایی کنند.»

به گزارش کانال 12 عبری، آسی شارون، مسئول پزشکی قانونی اعلام کرد بلافاصله متوجه شده تصاویر ارسالی متعلق به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است، زیرا شکل منحصر به فرد دندان‌های جلویی بالا و پایین سنوار متمایز بود؛ اما این به تنهایی مستند نبوده لذا پیکرش به مرکز پزشکی قانونی تل‌آویو منتقل و آزمایش کامل DNA انجام شد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *