کارشناس مسایل سیاسی: شهادت کمترین پاداش یحیی سنوار بود

کارشناس مسایل سیاسی: شهادت کمترین پاداش یحیی سنوار بود
خلاصه اخبار

زنجان – ایرنا – کارشناس ارشد مسایل سیاسی و روابط بین الملل گفت:شهادت کمترین پاداش یحیی سنوار بود و با شهادت این مجاهد نستوه دنیا فهمید که مبارزان حماس نه در تونل‌ها بلکه در خط مقدم جنگ با رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند.

سید اسماعیل موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید سنوار از کودکی توسط رژیم صهیونیستی آواره شده و قساوت و خشونت این رژیم جعلی را با پوست، گوشت و استخوان خود درک و از آن زمان مبارزات خود را شروع کرده بود که بارها نیز در جریان این مبارزات بازداشت شد.

موسوی گفت:‌ شهید سنوار بهترین ایام زندگی خود را به مدت 23 سال در زندان های دهشتناک رژیم صهیونیستی گذراند و تا لحظه آزادی که با اسرای اسراییلی مبادله شد مبارزه را ادامه داد و در این ایام به زبان عبری کاملا آشنا شد و حتی چندین کتاب عبری و انگلیسی را به زبان عربی ترجمه و چاپ کرد.

وی با بیان اینکه شهید سنوار به اذعان اسراییلی ها فردی بسیار باهوش و فعالترین زندانی سیاسی در زندان های رژیم غاصب بود، خاطرنشان کرد: شهید سنوار بعد از آزادی از زندان صهیونیست ها با الگو قرار دادن شهید شیخ یاسین مبارزات خود را ادامه داد و با عزت و سربلندی مدارج عالی را در این خصوص طی کرد.

موسوی گفت: با شهادت این مجاهد نستوه دنیا فهمید که مبازران حماس در خط مقدم با رژیم صهیونیستی مقابله می کنند، همانطور که شهید سنوار خود به عنوان فرمانده عالی در خط مقدم مبارزه با صهیونیست ها بود و این موضوع خط بطلانی بر سازش با ابرقدرتهاست.

این کارشناس اضافه کرد:شهادت سنوار نشان می دهد راه مقاومت تا پیروزی نهایی ادامه می یابد و خط خونی که در تاریخ جاری و ساری است تا بر باد رفتن دودمان رژیم جعلی اسراییل ادامه خواهد یافت که بزرگترین تهدید کننده صلح و امنیت در جهان است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام چنین قهرمانانی را پرورش داده است، گفت: انسانهایی همچون شهید سنوار که تمام عمر خود را در راه مبارزه و یا پشت میله های زندان گذرانده اند هرگز فراموش نمی شوند و خط سرخ شهادت و ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و جور تا نابودی جنایتکاران امتداد خواهد یافت.

موسوی با بیان اینکه رژیم کودک کش اسراییل با این بهانه که حزب الله و حماس مردم عادی را سپر انسانی قرار داده اند و رهبران حماس بین مردم عادی پنهان شده اند،‌ غیرنظامیان بی پناه و آواره را بمباران می کند، افزود: شهادت سنوار نشان داد نه تنها رهبر سیاسی حماس در تونل ها و بین مردم عادی پنهان نشده بلکه خود به عنوان رهبر مبارزه و رزمنده دلیر تا آخرین نفس و قطره خون در خط مقدم است، جایی که دشمن صهیونیستی هفته ها آنجا را محاصره کرده بود و او با لباس پرافتخار رزم تا آخرین سلاحی که در دست داشت با دشمن مبارزه کرد.

وی اظهار داشت: سنوار به دنیا ثابت کرد که نیروهای حماس و حزب الله، مردان مبارزه هستند و همیشه در خط مقدم جهاد و شهادت قرار دارند و تا نابودی رژیم غاصب و جلاد صهیونیستی مبارزه را ادامه خواهند داد و با شهادت آنان حماس از بین نخواهد رفت.

موسوی با اشاره به طراحی عملیات “طوفان الاقصی” توسط شهید سنوار، تصریح کرد: ایشان پس از این عملیات غرورآفرین نیز جبهه مبارزه را ترک نکرد و تا آخرین لحظه به مبارزات خود ادامه داد.

یحیی سنوار، (متولد 1962، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی 22 سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال 2004) رمان شکوه (منتشر شده در سال 2010) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که دانش آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال 1982 (1361 خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یاد گرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *