مدیر سابق سیا در واکنش به شهادت السنوار: دولت اسرائیل خواستار صلح پایدار نیست

مدیر سابق سیا در واکنش به شهادت السنوار: دولت اسرائیل خواستار صلح پایدار نیست
خلاصه اخبار

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت کابینه رژیم صهیونیستی عزم سیاسی برای برقراری صلح پایدار در غزه را ندارد و با ترور رهبر حماس، احتمال برقراری آتش‌بس را از قبل هم کمتر کرده است.

به گزارش ایسنا، «دیوید پترائوس» مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت رژیم صهیونیستی خواستار صلح در غزه نیست و با به‌شهادت‌رساندن «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه، حصول آتش‌بس را دشوارتر کرده است.

او با بیان اینکه سرنوشت صلح فلسطین در دستان کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی است، گفت این کابینه عزم سیاسی کافی برای برقراری صلح را ندارد و اجازه برقراری صلح پایدار و هم‌زیستی یهودیان و فلسطینیان را نخواهد داد.

پترائوس همچنین با اشاره به شهادت یحیی السنوار در حمله صهیونیست‌ها به غزه، گفت این اقدام یک خلا رهبری در ساختار حماس ایجاد کرده است که تا زمان تعیین جانشین شهید السنوار، پر نخواهد شد. ازاین‌رو، حصول صلح و توافق فعلاً ممکن نیست.

بسیاری از تحلیلگران غربی و صهیونیستی در ماه‌های گذشته اعلام کرده‌اند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پایان جنگ را به نفع خود و کابینه ائتلافی‌اش نمی‌داند، زیرا در صورت پایان جنگ، او باید مسؤولیت اشتباهات خود در دوران جنگ و در عملیات طوفان الاقصی را پذیرفته و با چندین پرونده قضایی در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی مواجه است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *