بلژیک درباره جنایات جنگی سرباز بلژیکی-اسرائیلی در غزه تحقیقاتی را آغاز کرد

بلژیک درباره جنایات جنگی سرباز بلژیکی-اسرائیلی در غزه تحقیقاتی را آغاز کرد
خلاصه اخبار

پس از انتشار اطلاعاتی از سوی یک روزنامه‌نگار فلسطینی درباره یگان تک‌تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی که در غزه دست به اعدام‌های وحشیانه در حق غیرنظامیان بی‌گناه می‌زنند، دستگاه قضایی بلژیک تحقیقاتی را درباره احتمال مشارکت یک سرباز بلژیکی-اسرائیلی در این جنایات آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس، مسوولان بلژیکی تحقیقاتی را درباره جنایت جنگی که احتمال می‌رود یک سرباز بلژیکی-اسرائیلی در کنار نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب شده، آغاز کردند.

سخنگوی دفتر دادستان کل بلژیک در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت: تحقیقات روی یکی از اعضای بلژیکی یگان ویژه ارتش اسرائیل که شامل افراد دیگری با پاسپورت‌های دوگانه است، متمرکز است.

سخنگوی دفتر دادستان کل بلژیک اظهار کرد: پرونده‌ای را درباره جنایت جنگی احتمالی در این زمینه باز کردیم.

به گفته این مسوول بلژیکی، مظنونی که نامش هنوز افشا نشده، مردی حدوداً 20 ساله از اهالی شهر اوکل از توابع شهر بروکسل است.

این تحقیقات بر اساس گزارش «یونس الطیراوی» خبرنگار فلسطینی، روز چهارشنبه به صورت رسمی در بلژیک آغاز شد.

الطیراوی در ماه جاری میلادی با انتشار مطلبی در پلتفرم «ایکس»، یگان تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی را به ارتکاب اعدام‌های وحشیانه در حق غیرنظامیان بی دفاع فلسطینی متهم و اعلام کرد: این گروه تک‌تیرانداز با نام عبری «رفائیم» به معنی «اشباح» متشکل از سربازانی است که مرتکب جنایات وحشیانه‌ای در حق غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی در غزه می‌شوند.

بلژیک درباره جنایات جنگی سرباز بلژیکی-اسرائیلی در غزه تحقیقاتی را آغاز کرد
یگان رفائیم ارتش رژیم صهیونیستی

الطیراوی همچنین تصاویر تعدادی از این سربازهای 2 تابعیتی این یگان ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

پس از انتشار این مطالب در پلتفرم ایکس، وزیر دادگستری بلژیک در جلسه روز پنج‌شنبه پارلمان این کشور اعلام کرد که تحقیقات در این کشور با هدف بررسی اطلاعات منتشر شده در مطبوعات آغاز شده است.

او در ادامه با طرح این ادعا که «رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد»، گفت: اما این مساله اسرائیل را از پایبندی به قوانین بین‌المللی انسانی و رعایت آنها معاف نمی‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *