تاکید رئیس جمهور اندونزی بر آتش بس در غزه و اجرای راه حل دو دولتی

تاکید رئیس جمهور اندونزی بر آتش بس در غزه و اجرای راه حل دو دولتی
خلاصه اخبار

رئیس جمهور اندونزی بر لزوم آتش بس در نوار غزه و اجرای راه حل تشکیل دو دولتی برای حل درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی گفت: در سایه کشتارهای وحشیانه و قتل زنان و کودکان در نوار غزه نباید از عادی سازی روابط با اسرائیل صحبت کرد. ما باید درباره صلح و آتش بس در نوار غزه و اجرای راه حل تشکیل دو دولت صحبت کنیم نه عادی سازی روابط.

وی به الجزیره گفت: کشورهای اسلامی روی این مسئله اتفاق نظر دارند که عادی‌سازی روابط با اسرائیل تنها بعد از اجرای راه حل تشکیل دو دولت ممکن است.

وی تاکید کرد: اندونزی خواهان توقف فوری و دائم جنگ در غزه و ورود بدون شرط کمک‌های بشردوستانه و حل ریشه‌های نزاع با پایان دادن به اشغالگری غیرقانونی اسرائیل در فلسطین و اجرای راه حل تشکیل دو دولت است.

وی گفت که در دیدارش با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر وی را در جریان نتایج دو نشست سران که درباره فلسطین و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در نوار غزه در عربستان برگزار شد، گذاشته است.

رئیس جمهور اندونزی تاکید کرد: اسرائیل نباید از مجازات فرار کند و باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

ویدودو تاکید کرد که دیدار با بایدن به منزله آغاز یک دوره جدید از روابط بعد از شراکت استراتژیک فراگیر بین دو کشور بود.

وی گفت معتقد است رقابت چین و آمریکا در منطقه یک امر طبیعی است اما باید با روش مناسبی اداره شود وگرنه به رویارویی مستقیم منجر خواهد شد.

رئیس جمهور اندونزی تاکید کرد این کشور سیاست خارجی مستقل و کارآمدی دارد و منفعت ملی کشور برای آن اولویت است.

وی گفت اطمینان دارد که «پرابوو سوبیانتو» رئیس جمهور منتخب اندونزی مسیری که وی آغاز کرده را تکمیل خواهد کرد. رئیس جمهور منتخب اندونزی 20 اکتبر قدرت را به دست خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *