چند سوال درباره تفنگی که در کنار پیکر شهید السنوار بود!+‌ عکس

چند سوال درباره تفنگی که در کنار پیکر شهید السنوار بود!+‌ عکس
خلاصه اخبار

پیدا شدن یک تفنگ کنار پیکر شهید السنوار، پس از تفتیش منزلی که در آنجا با نیروهای اشغالگر درگیر شده بود، سوالاتی را در مورد اینکه آیا این تفنگ متعلق به یک افسر صهیونیست است یا خیر، ایجاد کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

یحیی السنوار، که بیش از یک سوم عمر را در زندان‌های اسرائیل سپری کرده بود و زندگی‌اش سراسر مبارزه با اشغالگری بود، سرانجام، عصر پنجشنبه در درگیری با نظامیان این رژیم به شهادت رسید.

او در حالی به شهادت رسید که لباس رزم بر تن داشت و کنارش تفنگی بود که آنقدر کار کرده بود که السنوار با چسب برق، برخی اجزایش را به‌هم چسبانده بود.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند تفنگی که کنار پیکر شهید السنوار پیدا شده مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است تا مشخص شود که آیا آن متلق به سرهنگ دوم محمود خیرالدین– دروزی- است که در خان‌یونس در جریان یک ماموریت اطلاعاتی و جاسوسی در سال 2018 کشته شد.

محمود خیرالدین از اعضای یگان تکاوری ابر ویژه ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اشغالگر بود که بالاترین مرجع نظامی در این رژیم به‌شمار می‌رود.

خیرالدین که اصالتا از روستای حرفیش در شمال فلسطین اشغالی بود به ضرب گلوله مبارزان گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش حماس- به هلاکت رسید.

گردان‌های القسام در آن زمان، تفنگ را به السنوار تحویل داد تا آن را در نزد خود نگه‌دارد و دلیلی بر شکست رژیم اشغالگر در آن عملیات محرمانه باشد که طی آن، تمام اعضای این تیم ماموریت شناسایی شدند. هر چند جنگنده رژیم اشغالگر محل درگیری مبارازن القسام و اعضای این تیم را بمباران کرد ولی قسامی‌ها موفق شدند برخی اسناد و اطلاعات محرمانه را از خودروی این نظامیان صهیونیست کشف و ضبط کنند.

طبق این گزارش، ارتش اشغالگر بعد از بررسی اسلحه کشف‌شده در کنار پیکر شهید السنوار، اعلام کرد که این تفنگ متعلق به افسری بوده که در سال 2018 کشته شد.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *