بهترین سایت‌های تحقیق در کریپتو؛ معرفی ۵۰ ابزار حرفه‌ای

بهترین سایت‌های تحقیق در کریپتو؛ معرفی ۵۰ ابزار حرفه‌ای
خلاصه اخبار

در بازار ارزهای دیجیتال طیف گسترده‌ای از ابزارها و داشبوردهای تحلیلی وجود دارند؛ اما نوبت به عمل که می‌رسد، نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم و برای ارزیابی هر بخش باید سراغ چه سایتی برویم. در این مطلب از میهن بلاکچین ۵۰ ابزار کاربردی برای بررسی پروژه‌های کریپتویی را به‌صورت تفکیک‌شده برای بخش‌های مختلف معرفی …

در بازار ارزهای دیجیتال طیف گسترده‌ای از ابزارها و داشبوردهای تحلیلی وجود دارند؛ اما نوبت به عمل که می‌رسد، نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم و برای ارزیابی هر بخش باید سراغ چه سایتی برویم. در این مطلب از میهن بلاکچین 50 ابزار کاربردی برای بررسی پروژه‌های کریپتویی را به‌صورت تفکیک‌شده برای بخش‌های مختلف معرفی می‌کنیم. ضمنا، در انتهای مطلب، تمام ابزارها همراه با لینک‌های مربوطه در جدولی فهرست شده‌اند. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معرفی ابزارهای کاربردی برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال

ابزارهای کاربردی تریدرهای کریپتو
منبع: coindcx.com

در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال تحقیق، تحلیل و واکاوی داده‌ها مهم‌ترین رکن موفقیت است. تنها با شناخت کامل بازار و استفاده از ابزارهای مناسب می‌توان تصمیم‌های درستی اتخاذ کرد و به بهترین نتیجه رسید. در ادامه، فهرستی از ابزارهای کاربردی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را مرور می‌کنیم:

1. ابزارهای بررسی ویژگی‌های فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی روشی برای ارزیابی ارزش واقعی و ذاتی یک دارایی و پتانسیل رشد آن است. در این روش، برخلاف تحلیل تکنیکال که روی روندهای بازار تمرکز دارد، معیارهایی مانند جذابیت محصول، اقتصاد توکن، وضعیت تامین مالی و جامعه پروژه سنجیده می‌شوند.

ابزارهای تحلیل ویژگی‌های محصول

در ارزیابی مشخصات محصول، ویژگی‌هایی مانند ارزش کل قفل‌شده، کاربران فعال، تعداد هولدرهای توکن، جریان‌های خالص میان‌زنجیره‌ای، حجم تراکنش‌ها، میزان درآمد و داده‌های مالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. برای بررسی این فاکتورها می‌توانیم از منابع زیر استفاده کنیم:

  • توکن ترمینال (Token Terminal): یکی از جامع‌ترین ابزارهای تحلیل بنیادی، سایت توکن ترمینال است که در حال حاضر داده‌های بیش از 400 پروتکل را ردیابی می‌کند. در این سایت می‌توانید عملکرد بلاکچین‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز را بر اساس فاکتورهایی مانند ارزش کل قفل‌شده (TVL) یا ارزش بازار کاملا رقیق‌شده (FDV) ارزیابی کنید و پروژه‌هایی را بیابید که پایین‌تر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند. همچنین توکن ترمینال با ارائه ابزارهایی برای شناسایی روند داده در وب 3 به کاربران کمک می‌کند از تغییرات در اصول بنیادی آگاه شوند و ببینند که توجه بازار به چه سمت و سویی است.
  • دیفای لاما (DefiLlama): هدف اصلی سایت داده‌محور دیفای لاما رتبه‌بندی برنامه‌های غیرمتمرکز است و از 3٬000 پروتکل پشتیبانی می‌کند. در این سایت می‌توانید داده‌های مهمی را در مورد TVL، حجم معاملات و معیارهای توکن ببینید، پروتکل‌هی رقیب را با یکدیگر مقایسه کنید و از نحوه توزیع قدرت در یک اکوسیستم خاص مطلع شوید.
سایت دیفای لاما
منبع: coindcx.com
  • دون آنالیتیکس (Dune Analitics): سایت تحلیلی دون آنالیتیکس یک داشبورد جامع برای واکاوی داده‌های آنچین است که تقریبا اکثر پروتکل‌های وب 3 را پوشش می‌دهد.
  • فوت‌پرینت آنالیتیکس (Footprint Analytics): اگر داده خاصی را در سایت دون پیدا نکردید، سراغ فوت پرینت آنالیتیکس بروید. این دو ابزار از نظر طراحی شبیه به هم هستند؛ اما فوت پرینت ممکن است داده‌های منحصر‌به‌فردی را در اختیار شما قرار دهد. اطلاعات ارائه‌شده در این سایت شامل داده‌های آنچین و آفچین در بخش‌های مختلف دیفای، گیمفای و NFTها در بیش از 30 زنجیره می‌شود.
  • ال تو بیت (L2 Beat): بهترین ابزار تحلیلی برای به‌دست آوردن اطلاعات در مورد لایه 2های اتریوم و وضعیت رول‌آپ‌ها، وب‌سایت L2Beat است. برای بررسی لایه 2های بیت کوین می‌توانید به سایت Bitcoin Layers مراجعه کنید.
  • نانسن (Nansen): یکی دیگر از ابزارهای تحلیل داده‌های آنچین، وب‌سایت نانسن است که بیش از 35 زنجیره و 400 پروتکل را پوشش می‌دهد. کاربران می‌توانند معیارهای مختلف شبکه‌ها، توکن‌ها، NFTها و حتی تحرکات سرمایه‌گذاران و تریدرها را ردیابی کنند. مهم‌ترین ایراد نانسن این است که دسترسی به داشبورهای اصلی مستلزم عضویت و پرداخت هزینه است.
  • آرتمیس (Artemis): آرتمیس یک پلتفرم داده‌محور است که شاخص‌های کلیدی مرتبط با پروژه‌ها مختلف بلاکچینی مانند معیارهای مالی، اقتصادی و اجتماعی را رصد می‌کند. همچنین آرتمیس آمارهای مرتبط با حوزه‌های خاص وب 3 مانند داده‌های مربوط به قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد و بخش ویژه‌ای را به پیگری فعالیت‌های توسعه‌دهندگان اختصاص داده است.

2. ابزارهای رصد اخبار و اطلاعیه‌های کریپتویی

ابزارهای کاربردی بررسی پروژه‌های ارز دیجیتال
منبع: coinbureau.com

برای اطلاع از آخرین دستاوردها و خبرهای مربوط به صنعت کریپتو می‌توانید به منابع معتبر زیر مراجعه کنید:

  • مساری (Messari): وب‌سایت مساری علاوه‌بر داده‌های فاندامنتال پروژه‌های کریپتویی، آخرین دستاوردها، اخبار و گزارش‌های تحقیقاتی تخصصی را هم ارائه می‌دهد. اگرچه استفاده از اطلاعات منتشر‌شده در بخش “News” مساری مستلزم پرداخت حق عضویت است؛ اما ارزشش را دارد.
  • کریپتو پنیک (CryptoPanic): سایت کریپتوپنیک علاوه‌بر گردآوری اخبار از منابع مختلف، پرتفولیو‌های کریپتویی را هم ردیابی می‌کند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار معامله‌گران و تریدرهای ارز دیجیتال قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق پیگری اخبار مرتبط با رمزارزها و اخبار کلی بازار، تاثیر احتمالی این رویدادها بر قیمت دارایی‌ها و احساسات سرمایه‌گذاران را ارزیابی کنند.
  • کوین مارکت‌کَل (CoinMarketCal): این سایت یک تقویم اقتصادی برای ارزهای دیجیتال است که در مورد رویدادهای مهم بازار از جمله لیست‌شدن توکن‌های جدید، شروع به کار صرافی‌های جدید، انتشار مجموعه‌های NFT و کنفرانس‌های کریپتویی اطلاع‌رسانی می‌کند.
  • کوین‌دار (Coindar): ابزاری شبیه به کوین مارکت‌کل است که تاریخ رویدادهای مختلف مربوط به پروژه‌های کریپتویی در فضای وب 3 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • وب‌تری آلِرتس (Web3 alerts): پرتالی برای دریافت داده‌ها و اعلان‌ها درباره رویدادهای مهم وب 3 است. در این پلتفرم کاربران می‌توانند از تاریخ راه‌اندازی پرو‌ژه‌های جدید و رویدادهای مرتبط مطلع شوند. سرمایه‌گذاران و ونچرکپیتال‌ها می‌توانند از طریق عضویت در سایت به محض صدور اطلاعیه‌ها پیام دریافت کنند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطلع شوند.

3. ابزارهای رصد تامین مالی پروژه‌ها

بسیاری از پلتفرم‌ها مانند دیفای لاما اطلاعات مالی پروژه‌ها را در اختیار کاربرن قرار می‌دهند. نمونه‌های دیگر عبارتند از:

  • کریپتو رنک (CryptoRank): یک پلتفرم تحلیلی است که برای ردیابی طیف وسیعی از اطلاعات ازجمله داده‌های مربوط به توکن، بودجه و پروژه طراحی شده است. کاربران می‌توانند از رویدادهایی مانند دورهای تامین مالی پروژه‌ها، عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO)، عرضه اولیه کوین (ICO) و ایردراپ‌ها مطلع شوند. همچنین در این پلتفرم، فهرستی از ایردراپ‌های احتمالی، وظایف و راهنمای آن‌ها و داده‌های مربوط به آنلاک (بازشدن قفل) توکن‌ها ارائه می‌شود.
  • سایفرهانتر (CypherHunter): یک پایگاه داده جامع شبیه به لینکدین است که به‌طور خاص در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این پلتفرم داده‌های مربوط به پروژه‌های بلاکچین، افراد درگیر در فضای کریپتو و دورهای تامین مالی اخیر پروژه‌ها را گردآوری می‌کند.
  • کرانچ‌بیس (Crunchbase): یک وب‌سایت است که اطلاعات مالی پروژه‌ها نظیر دورهای تامین مالی، سرمایه‌گذاران کلیدی و سرمایه‌ جذب‌شده پروژه‌های مختلف را نمایش می‌دهد. همچنین این پلتفرم اطلاعاتی درباره کارمندان، فعالیت‌ها، افراد و ارتباطات احتمالی پروژه‌ها را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از این اطلاعات برای برقراری ارتباط با بنیان‌گذاران پروژه‌ها و فرصت‌های شبکه‌سازی استفاده کنند.
  • کریپتو فاندریزینگ (Crypto Fundraising): یکی از منابع غنی در حوزه رمزارزهاست که اطلاعات مربوط به دورهای تامین سرمایه، رویدادها و اخبار مربوط به پروژه‌های ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد. وجه تمایز کریپتوفاندریزینگ از آن جهت است که اطلاعات دست اول را که هنوز توسط سایر پلتفرم‌های تحلیلی پوشش داده نشده است ارائه می‌دهد. در این سایت می‌توانید به راحتی به فهرست سرمایه‌گذاران یک پروژه و اطلاعات تماس آن‌ها دسترسی داشته باشید.

4. اقتصاد توکن

برای اطلاع از داده‌های مربوط به اقتصاد توکن می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • توکن آنلاکس (Token Unlocks): سرویسی برای ردیابی داده‌های اقتصادی توکن ازجمله زمان و میزان آنلاک شدن (بازشدن قفل) توکن‌ها است. کاربران می‌توانند با فیلتر کردن پروژه‌ها و توکن‌ها بفهمند چه زمانی عرضه توکن افزایش پیدا می‌کند و تاثیر آن بر قیمت‌ها را پیش‌بینی کنند.
  • کوین برین (CoinBrain): یک پلتفرم تحلیلی است که داده‌های آنچین و آفچین را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از فیلترها، توکن‌های پرطرفدار و جدید را بیابند و از زمان‌بندی توکن آنلاک‌‌ها مطلع شوند. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت جستجو در دسته‌بندی‌های مختلف، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کنند.

5. ابزارهای شناسایی پروژه

برای ارزیابی شرایط فعلی بازار و کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری به داشبوردهایی نیاز داریم که اطلاعات کامل‌تری را در اختیار ما بگذارند:

  • چین‌بروکر (ChainBroker): سرویسی برای ردیابی شاخص‌های مالی شبکه‌ها و توکن‌هاست. کاربران با استفاده از قابلیت‌های چین‌بروکر می‌توانند شرایط بازار، فعالیت سرمایه‌گذاران و مشارکت‌های پلتفرم را تجزیه‌وتحلیل کنند. به‌علاوه، این سایت با استفاده از نقشه‌های گرمایی در برخی دسته‌بندی‌های خاص، ارزیابی پتانسیل شبکه‌ها و دارایی‌ها را به‌شکل بصری و آسان‌تر ارائه می‌دهد.
  • پلتفرم DYOR: یکی دیگر از ابزارهای عالی برای ردیابی وضعیت پروتکل‌های دیفای است. این پلتفرم یک سری داشبوردهای رتبه‌بندی را بر اساس معیارهای خاص درون‌زنجیره‌ای ارائه می‌دهد. کاربران با استفاده از این داشبوردها می‌توانند درک بهتری از نبض بازار به‌دست بیاورند.
  • مانی دیسکاور (Moni Discover): یک ابزار منحصر‌به‌فرد است که با تحلیل توجهات اجتماعی مانند بحث‌ها و ترندهای محبوب به کاربران در شناسایی فرصت‌های جدید کمک می‌کند. با استفاده از اطلاعات این پلتفرم می‌توانید پروژه‌های جدید و سودآور از میم‌کوین‌ها گرفته تا پروژه‌های زیرساخت را زودتر از دیگران شناسایی کنید.

6. ابزارهای ردیابی معاملات ارزهای دیجیتال

ابزارهای کاربردی ارز دیجیتال
منبع: thefinancialpandora.com

ابزارهای مربوط به این بخش را می‌توانیم به سه گروه سوشال تریدینگ، میم کوین تریدینگ و آنالیز بازار تقسیم کنیم:

سوشال تریدینگ

  • آلفااسکن (AlphaScan): ابزاری برای پایش احساسات عمومی پیرامون توکن‌های خاص است. این ابزار با ردیابی کوین‌ها و توکن‌ها در شبکه اجتماعی X نشان می‌دهد که هر توکن در یک روز مشخص چند بار مورد بحث قرار گرفته است. همچنین آلفااسکن سود احتمالی حاصل از دنبال کردن توصیه‌های افراد برجسته این صنعت را هم نشان می‌دهد. کاربران با استفاده از این اطلاعات می‌توانند پتانسیل معاملاتی برخی کامیونیتی‌ها و بلاگرهای ارز دیجیتال را ارزیابی کنند و میزان هیجان پیرامون دارایی‌های خاص را بسنجند. به‌عبارت دیگر، این ابزار به کاربران در شناسایی دارایی‌های محبوب و توصیه‌های سودآور کمک می‌کند.
  • سیلو (Cielo): پلتفرمی برای نظارت بر معاملات تریدرهای برتر کریپتو است و به کاربران کمک می‌کند دید بهتری نسبت به بازار به‌دست بیاورند. این پلتفرم با ارائه تحلیل‌های موردنیاز و صدور پیام، کاربران را از تحرکات انجام شده در کیف پول‌ تریدرهای برتر مطلع می‌کند تا بتوانند استراتژی‌های آن‌ها را در معاملات خود کپی کنند.
  • اسکوپ‌اسکن (Scopescan): این سایت که قبلا واچرز (Watchers) نام داشت، اولین محصولی است که از گراف دانش 0x Scope استفاده می‌کند. پلتفرم تحلیلی اسکوپ اسکن می‌تواند پروفایل لحظه‌ای نهادهایی را که ارتباطات مهمی دارند بازآفرینی کند. همچنین اسکوپ‌اسکن با ارائه داده‌های کاملی از فعالیت کیف پول‌ها، رتبه‌بندی پروژه‌ها و توکن‌ها بر اساس TVL، جریان‌های سرمایه و سیگنال‌های پول هوشمند به کاربران کمک می‌کند که در درک بهتری از فعالیت‌های آنچین داشته باشند.
  • آلفانومیکس (Alphanomics): یک سرویس چندکاره است، کاربران می‌توانند از معاملات درون‌زنجیره‌ای صرافی‌های غیرمتمرکز به‌صورت لحظه‌ای آگاه شوند و در جریان روندهای بازار قرار بگیرند. این اطلاعات لحظه‌ای به کاربران در شناسایی فرصت‌های با پتانسیل سودآوری بالا و کم‌ریسک، ردیابی استراتژی‌ تریدرهای برتر و مدیریت بهتر پورتفو کمک می‌کند.

میم کوین تریدینگ

دو پلتفرم دکس اسکرینر (DexScreener) و دکس تولز (DEXTools) ابزارهای طلایی شناسایی میم‌کوین‌ها هستند. در این پلتفرم‌ها می‌توانید اطلاعاتی مانند بهترین قیمت‌ها، میزان نقدینگی، تراکنش‌های یک جفت معاملاتی خاص، فعالیت کیف پول‌ها و سایر موارد مشابه را ردیابی کنید.

توصیه می‌شود برای ردیابی عملکردهای مخرب احتمالی در قراردادهای هوشمند از پلتفرم‌هایی مانند هانی پات (Honeypot)، دی دات فای (De.Fi) و سالیدیتی اسکن (SolidityScan) کمک بگیرید.

تحلیل بازار

پلتفرم‌های متعددی برای آنالیز بازار وجود دارند که احتمالا با تعدادی از آن‌ها آشنا هستید:

  • تریدینگ ویو (TradingView): یکی از پلتفرم‌های برجسته و محبوب بازار ارزهای دیجیتال است که معامله‌گران در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این پلتفرم داده‌های هزاران جفت معاملاتی در چندین پلتفرم‌ معاملاتی مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند از امکاناتی نظیر سفارشی‌سازی نمودارها در قالب‌های مختلف، ثبت یادداشت‌های شخصی‌ و مقایسه دارایی‌های مختلف با یکدیگر استفاده کنند.
  • کوین گکو (CoinGecko) و کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) دو پلتفرم معروف وپرکاربرد برای ردیابی داده‌های بازار هستند و اطلاعات تحقیقاتی ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
  • بلاکچین‌سنتر (BlockchainCenter): این سایت با ارائه انواع نمودارها و شاخص‌های بصری به کاربران در ردیابی و مقایسه بهتر داده‌های شبکه کمک می‌کند. کاربران می‌توانند شرایط بازار، وضعیت دارایی‌ها و سلطه ارزهای خاص را ارزیابی کنند. ویژگی برجسته بلاکچین‌سنتر، نمودارهای بصری آن است که درک روند بازار را برای افراد مبتدی آسان می‌کند.
  • گلسنود (Glassnode): شرایطی را فراهم کرده است تا معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بتوانند به‌راحتی روندها و نقاط عطف مهمی را که روی دارایی‌های دیجیتال تاثیر می‌گذارند پیش‌بینی کنند. این پلتفرم روی بلاکچین و داده‌های مطرح بازار تمرکز دارد و اطلاعات ارزشمندی را درمورد جریان‌های سرمایه، داده‌های فاندامنتال و احساسات بازار برای دارایی‌های بلوچیپ (Blue Chip) ارائه می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند در کنار انواع اندیکاتورهای اقتصادی و مالی، از تحقیقات و گزارش‌های گلسنود برای درک بهتر وضعیت صنعت بلاکچین استفاده کنند. اگر علاقه‌مند به تحلیل‌های آنچین هستید، می‌توانید تحلیل‌های هفتگی گلسنود را در میهن بلاکچین دنبال کنید.
سایت گلسنود
منبع: coindcx.com
  • کوین گلس (Coinglass): یک پلتفرم جامع برای ردیابی وضعیت مالی بازارهای مختلف است. این پلتفرم یک ابزار ایده‌آل برای تریدرهای حرفه‌ای است؛ چراکه علاوه‌بر رصد بازار، اطلاعات کاملی را مورد وضعیت لیکوئیدیشن تریدرها، پوزیشن‌های شورت و لانگ و معاملات آپشن (Options Trading) در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
  • کریپتو بابلز (CryptoBubbles): یک سایت منحصر‌به‌فرد است که نقشه بازار را به شکل حباب نشان می‌دهد. در این پلتفرم، کاربران به‌راحتی می‌توانند تغییرات حجم بازار را به‌صورت بصری دنبال کنند، ببینند قیمت کدام رمزارزها در حال افزایش یا کاهش است یا حتی بفهمند چه کسی درصد مشخصی از دارایی را در اختیار دارد.
  • کریپتوکوانت (CryptoQuant): یک پلتفرم تحقیقاتی قوی و مبتنی بر داده‌های بازار است که به‌صورت جامعه‌محور عمل می‌کند. این پلتفرم نه‌تنها داده‌های بازار را تحلیل می‌کند؛ بلکه به کاربران اجازه می‌دهد از تجربیات و دیدگاه‌های دیگر اعضای جامعه بهره‌مند شوند.
  • مارکت کپ‌آو (MarketCapOf) به کاربران کمک می‌کند تا بفهمند اگر ارزهای دیجیتال مختلف از نظر ارزش بازار با یکدیگر برابر باشند، قیمت آن‌ها چقدر خواهد بود. به‌طور مثال، اگر فرض کنیم ارزش بازار اتریوم برابر با بیت کوین باشد، در این صورت قیمت آن حدود 10٬000 دلار می‌شود.

7. ابزارهای مدیریت سرمایه‌گذاری‌های غیرفعال

اگرچه مدیریت فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ غیرفعال چالش‌برانگیز است؛ اما با استفاده از ابزارهایی مانند Revert ،De.Fi و DefiLama می‌توانید به نتایج بهتری برسید:

  • ریورت (Revert): یک اکسپلورر جامع و رابط کاربری برای تامین‌کنندگان نقدینگی بازارسازهای خودکار (AMM) روی نسخه‌های دوم و سوم یونی سواپ (Uniswap v2 & v3) و سوشی سواپ (Sushiswap) است. این ابزار به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بازده سرمایه‌گذاری‌های خود را برآورد کنند.

8. ابزارهای رصد ایردراپ‌ها

برترین ایردراپ هانترها

اگرچه ایردراپ‌ها به اندازه قبل محبوب نیستند؛ اما همچنان برای برخی افراد و به‌ویژه برای ایردراپ هانترها (Airdrop Hunter) یک منبع درآمد غیرفعال به‌شمار می‌روند. علاوه‌بر وب‌سایت کریپتو رنک که قبلا به آن اشاره کردیم، پلتفرم‌های دیگری برای شکار ایردراپ‌ها وجود دارند:

  • دراپس‌تب (DropsTab): یک ابزار همه‌کاره برای ردیابی پروتفولیوها، آنالیز بازار و شناسایی ایردراپ‌های جدید است. دراپس‌تب قابلیت‌های گسترده‌ای دارد و می‌تواند به‌طور همزمان از چندین ابزار آنالیز استفاده کند.
  • بنکلِس (Bankless): یک سرویس منحصر‌به‌فرد را برای ردیابی ایردراپ‌ها و پروژه‌های مستعد رشد ارائه می‌دهد. همچنین کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند وضعیت ایردراپ‌های دریافت‌نشده مربوط به آدرس کیف پول خود را بررسی کنند.
  • آلفا دراپس (Alpha Drops): یک ابزار عالی برای ردیابی ایردراپ‌ها در بخش‌های مختلف وب 3 است. این پلتفرم فیلترهای کاربرپسندی دارد و کاربران می‌توانند پروژه‌ها را در بخش‌های مختلف دسته‌بندی کنند. صفحه مربوط به هر پروژه، اطلاعات دقیقی را در مورد تسک‌های واجدشرایط شدن در ایردراپ، شاخص‌های مالی و مرحله پروژه (تست‌نت یا مین‌نت) ارائه می‌دهد.
  • ایردراپ الرتس (AirdropsAlert): اطلاعات مربوط به ایردراپ‌های فعلی و آینده را گردآوری می‌کند و توضیحات کاملی را در مورد نحوه شرکت در آن‌ها ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند ایردراپ‌ها را برا اساس معیارهای مختلف از جمله نیاز به احراز هویت (KYC) فیلتر کنند.

9. ابزارهای ردیابی و مدیریت پرتفولیوهای کریپتویی

مدیریت یک پورتفوی متنوع که شامل دارایی‌های متعدد در زنجیره‌ها و استخرهای مختلف است، چندان آسان نیست. برای مدیریت روزانه سرمایه‌گذاری‌های خود می‌توانید از ابزارهای زیر کمک بگیرید:

  • دی‌بنک (DeBank): پلتفرمی برای ردیابی و بررسی کیف پول‌های ارز دیجیتال است. با استفاده از این ابزار می‌توانید روی تمام دارایی‌های موجود در ولت خود نظارت داشته باشید، تاریخچه تراکنش‌ها را ردیابی کنید و تغییرات ارزش خالص دارایی‌های خود را ببینید.
  • کوین‌استَتس (CoinStats): پلتفرمی برای ردیابی و آنالیز پورتفولیو است که به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت دارایی‌هایشان را در سراسر بازار نظارت کنند و به داده‌های مالی کیف پول‌های خود دسترسی داشته باشند. همچنین کاربران می‌توانند تاریخچه تراکنش‌ها در شبکه‌های مختلف را ببینند و تراکنش‌های مشکوک یا کلاهبرداری که ممکن است بر آدرس کیف پول آن‌ها تاثیر بگذارد را شناسایی کنند.
  • آرکهام (Arkham): ابزار قدرتمندی برای مرتبط کردن فعالیت‌های مالی در دنیای ارزهای دیجیتال به افراد و موسسات در دنیای واقعی است. این پلتفرم می‌تواند عملکردها و تراکنش‌های موسسات بزرگ و نهادهای دولتی را پیگیری و تحلیل کند.

10. ابزارهای تحقیقاتی

علاوه‌بر وبسایت‌هایی مانند کریپتو کوانت، گلسنود و مساری که منابع تحقیقاتی ارزشمندی به‌شمار می‌آیند، پلتفرم‌های دیگری نیز به‌طور مداوم گزارش‌های تحقیقاتی کاملی را منتشر می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دلفی دیجیتال (Delphi Digital): یک شرکت پژوهش محور با تیمی جهانی است که روی توسعه و تسریع پذیرش ارزهای دیجیتال تمرکز دارند. این شرکت از سه واحد مجزا شامل تحقیقات، آزمایشگاه و موسسات سرمایه‌گذاری تشکیل شده است که همگی تحت یک برند و با هدف مشترک در حال فعالیت هستند.
  • چینالیسس (Chainalysis): یک شرکت پیشرو در زمینه تحلیل بلاکچین است که ابزارهای تحقیقاتی را در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های ارز دیجیتال و سازمان‌های دولتی قرار می‌دهد. این شرکت برای ردیابی و تحلیل تراکنش‌های بلاکچینی، مجموعه‌ای از ابزارهای ردیابی تراکنش‌ها، تحلیل ریسک و بصری‌سازی داده‌ها را ارائه می‌دهد.
فاندامنتال بیت کوین لیرز ) Bitcoin Layers ) آرتمیس (Artemis ) نانسن (Nansen ) ال تو بیت (L2 Beat ) فوت‌پرینت آنالیتیکس (Footprint Analytics ) دون آنالیتیکس (Dune Analitics ) دیفای لاما (DefiLlama ) توکن ترمینال (Token Terminal )
اخبار و اطلاعات       وب‌تری آلِرتس (Web3 alerts ) کوین‌دار (Coindar )  کوین مارکت‌کل (CoinMarketCal ) کریپتو پنیک (CryptoPanic ) مساری (Messari )
تامین مالی         کریپتو فاندریزینگ (Crypto Fundraising ) کرانچ‌بیس (Crunchbase ) سایفرهانتر (CypherHunter ) کریپتو رنک (CryptoRank )
اقتصاد توکن             کوین برین (CoinBrain ) توکن آنلاکس (Token Unlocks )
شناسایی پروژه           مانی دیسکاور (Moni Discover ) پلتفرم (DYOR ) چین‌بروکر (ChainBroker )
سوشال تریدینگ         آلفانومیکس (Alphanomics ) اسکوپ‌اسکن (Scopescan ) سیلو (Cielo ) آلفااسکن (AlphaScan )
میم کوین تردینگ             دکس تولز (DEXTools ) دکس اسکرینر (DexScreener)
بررسی قرارداد هوشمند           سالیدیتی اسکن (SolidityScan ) دی دات فای (De.Fi ) هانی پات (Honeypot )
تحلیل بازار کریپتوکوانت (CryptoQuant ) کریپتو بابلز (CryptoBubbles ) کوین گلس (Coinglass ) گلسنود (Glassnode ) بلاکچین سنتر (BlockchainCenter ) مارکت کپ آو (MarketCapOf ) کوین گکو (CoinGecko ) کوین مارکت کپ (CoinMarketCap ) تریدینگ ویو (TradingView )
مدیریت درآمد غیرفعال           ریورت (Revert ) دی دات فای دیفای لاما
ایردراپ       کریپتورنک ایردراپ آلرتس (AirdropsAlert ) آلفا دراپس (Alpha Drops ) بنکلِس (Bankless ) دراپس‌تب (DropsTab )
ردیابی پرتفولیو           آرکهام (Arkham ) کوین‌ استَتس (CoinStats ) دی‌بنک (DeBank )
تحقیقات       مساری گلسنود کریپتوکوانت چینالیسس (Chainalysis ) دلفی دیجیتال (Delphi Digital )

جمع‌بندی

موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال مستلزم درک درست بازار و استفاده از ابزارهای مناسب است. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم ابزارهای کاربردی مورد نیاز برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را به تفکیک هر بخش معرفی کنیم. به‌نظر شما کدام سایت‌ها یا داشبوردها در این فهرست از قلم افتاده‌اند؟ آن‌ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *