ولایتی: رژیم صهیونیستی دست ساخته استعمارگران و در راس آنها انگلیس است

ولایتی: رژیم صهیونیستی دست ساخته استعمارگران و در راس آنها انگلیس است
خلاصه اخبار

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مقاله‌ای با تشریح چرایی تشکیل رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مروری بر شکل گیری صهیونیسم که ربطی به دستورات و تعلیمات حضرت موسی (ع) ندارد نشان می‌دهد این پدیده شوم دست ساخته استعمارگران و در راس آنها انگلیس می‌باشد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در این مقاله با عنوان چرایی تشکیل رژیم صهیونیستی نوشته است:

دو نظریه در رابطه با چرایی تشکیل رژیم صهیونیستی بعد از جنگ اول جهانی در فلسطین، وجود دارد؛
1- نفوذ یهودیان و صهیونیستها در بین دُوَل غربی و وادار کردن حکومتهای مسیحی به ایجاد یک کشور مستقل برای یهودیان دنیا
2- طرحی ابداع شده از سوی غربیها با محوریت انگلیس برای رهایی از مشکلاتی که اروپاییان با یهودیان تا آن زمان داشته‌اند.
مسئله‌ اصلی در نظریه‌ دوم این است که از گذشته‌ی دور اروپاییان به هر علتی با حضور یهودیان در جوامع خود مخالف بودند. شاید بعضی از علل این مخالفت‌ها به شرح زیر باشد:
1- مال پرستی و رباخواری آنان
2- تاسیس انجمن‌های سری در جهت منافع و مصالح قومیت یهود
3- نفوذ آنها در مراکز قدرت
4- حضور چشمگیر آنها در مراکز علمی
5- تاثیرگذاری جدی بر آرمانهای اجتماعی -سیاسی(فروید، مارکس و…)
لذا در طول حدود 1000 سال، کشورهای مختلف اروپایی بارها و بارها اقدامات ضد انسانی علیه یهودیان داشته‌اند.
از جمله در موارد مختلف تعقیب، زندانی کردن، شکنجه دادن، کشتن، در نهایت قتل عام و حتی بعضی از اوقات آتش زدن زنده زنده بعضی از آنان. سایر قرائن و دلایلی که در جهت اثبات نظریه دوم می‌توان بیان کرد به شرح زیر می‌باشد:
1-در ابتدا پدیده صهیونیسم توسط تعدادی از مسیحیان متعصب که نوعاً انگلیسی بودند ولی در بین آنها بعضی فرانسوی‌ها هم دیده می‌شدند، پایه‌گذاری شد که برخی از آنها عبارتند از مقامات مسیحی فرانسه که در سال 1659 به دنبال ایجاد منطقه‌ای یهودی در گویان فرانسه بودند (در حقیقت فرانسوی‌ها می‌خواستند که یهودیان را به گویان فرانسه که مستعمره آن کشور در آمریکای لاتین بود منتقل کنند که محل نگهداری جدی‌ترین مخالفین فرانسه بود که بیشترین سختگیری‌ها و قساوت را که در تاریخ کم نظیر بود علیه آنها به کار می‌بردند.) 
این امر کاملاً شناخته شده بود و هر شخص یا گروهی را که به آن مستعمره فرانسه می‌بردند هیچ امید به بازگشت نداشت تا پس از گذران زندگی بسیار سخت در آن جا می‌مرد.

موضوع این رفتار فرانسه در گویان و سختگیریهای غیرانسانی و استعمارگران فرانسه در رمان معروف «پاپیون» منعکس شده است و فیلم آن با شرکت بعضی از هنرپیشگان هالیوود، «استیو مک‌کوئین» و «داستین هافمن» ساخته شد و دو جایزهی اُسکار به آنها تعلق گرفت که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفت و شاید بخشی از انگیزه ساختن این فیلم نشانگر نوعی درگیری درون گروهی بین آنگلوساکسون‌ها و فرانسوی‌ها بوده است.

– در بین افراد ضد یهودی در اروپا می‌توان از افراد زیر نام برد:
1- جان جورتین (مورخ و منتقد انگلیسی امور مربوط به کلیسا در سال 1758)
2- توماس نیوتون (اسقف شهر بریستول انگلیس در 1761)
3- ساموئل هورسل (اسقف شهر روچستر انگلیس)
4- ادوارد کینگ(نویسنده انگلیسی مسیحی و….)

این افراد به دنبال ایجاد عملی کردن ایدهی صهیونیسم بودند که به آرمان و آرزوی ملت یهود برای بازگشت به سرزمین فلسطین و تجدید دولت یهود اشاره دارد و صهیون واژهای عبری است که اشاره به کوهی در اورشلیم دارد که محل حکومت حضرت داود (ع) و حضرت سلیمان(ع) بود.
• ولی نکته بسار مهم که بیش از هر دلیل دیگری تفکر عامه اروپاییان را در ایجاد و توسعه فشار و سختی علیه یهودیان نشان می‌دهد قتل عام‌های یهودیان است که در زمانهای مختلف حداقل در 19 کشور اروپایی رخ داده است.
• اروپائیان در سال 1096، در آغاز جنگهای صلیبی (که علیه مسلمانان به فرمان پاپ اوربان دوم شروع شد) با فرماندهی شوالیه‌های مهاجم مسیحی و همراهی عده‌ زیادی از اروپاییان که اغلب بی‌خانمان از الوات، اوباش، خیابان گردها و جانیان اروپا بودند به طمع غارت مسلمانان به این جمع پیوستند؛ زیرا شهرت تمدن اسلامی و بازارهای آباد به گوش اروپائیان رسیده بود. آنها در سر راه خود به بیت‌المقدس هر غیر کاتولیکی را کشتند و اموالش را غارت کردند از جمله ارتدوکسها ویهودیها و در سرزمینهای اسلامی انواع جنایتها را علیه مسلمانان انجام دادند به طوری که یکی از فرماندهان به نام ریچارد شیردل در نامه‌ای به پادشاه انگلیس می‌نویسد در معبد سلیمان تا زانوی ما در خون مسلمانان بود!

• یهودیان از چندین کشور از جمله انگلیس در سال 1290 میلادی، فرانسه قرن 14 میلادی، آلمان دهه 1350 میلادی، پرتغال 1496 میلادی و… اخراج شدند.

• آخرین یهودی‌کشی در آلمان بین سالهای 1945-1939 رخ داد و به نام هولوکاست معروف گردید (ابعاد و تعداد آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است) 
• موضوع هولوکاست فقط در آلمان نبود بلکه در کشورهای متعددی در اروپا یهودی‌کشی (هولوکاست) صورت گرفت که آلمان آخرین آنها بود و عبارتند از:
-اسپانیا در سال‌های 1351 و 1492
-آلمان در سال 1096 و همچنین 1939 تا 1945
-اوکراین بین سالهای 1648 تا 1657
-روسیه 1821 تا 1906
-ولز در شمال غربی انگلیس در سال 1290
-فرانسه در چند نوبت در ساله ای 1321 ،1306 ،1182 و 1394 فرانسوی‌ها در سال 1349 میلادی در استراسبورگ تعداد 900 یهودی را به چوب بسته و زنده زنده سوزاندند که این حادثه بعداً در بازل سوئیس و فرایبورگ آلمان تکرار شد

-پرووَنس (به عنوان کشوری مستقل که اکنون بخشی از فرانسه محسوب می‌شود) در سال 1430
-ساردنی که بخشی از ایتالیا امروز است در سال 1492
– ناپل در سال 1541
-مجارستان در سال‌های 1349و 1360
– اتریش در سال 1421
– ایالت پاپی که واتیکان کنونی نوع کوچک شده آن است در سالهای 1369 و 1593
و….

مروری اجمالی بر تاریخ شکل‌گیری صهیونیسم که ربطی به دستورات و تعلیمات حضرت موسی(ع) ندارد نشان می‌دهد که این پدیده‌ شوم دست ساخته‌ استعمارگران و در راس آنها انگلیسی‌ها می‌باشد که مقدمات آن در سال 1916 میان نمایندگان فرانسه و انگلیس به وجود آمد که به توافق محرمانه‌ سایکس -پیکو معروف شد. متعاقب آن در سال 1917 با اعلامیه بالفور وزیر خارجه انگلیس آشکار گردید و سنگ بنای ایجاد نامشروع رژیم صهیونیستی پایه ریزی شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *