امنیت در خوزستان مردمی شود/ رضایتمندی مردم در مسائل اجتماعی موجب پایداری امنیت می‌شود

امنیت در خوزستان مردمی شود/ رضایتمندی مردم در مسائل اجتماعی موجب پایداری امنیت می‌شود
خلاصه اخبار

دزفول-ایرنا- فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) بر ضرورت مردمی کردن امنیت تاکید کرد و گفت: رضایتمندی مردم در مسائل اجتماعی موجب پایداری امنیت می‌شود.

به گزارش ایرنا ، سردار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در نشست خبری همایش منطقه ای امنیت پایدار استان خوزستان در محل قرارگاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام)، به حساسیت‌های استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: باتوجه به مرز طولانی که خوزستان با کشور عراق ، وجود ساحل با خلیج فارس و آبهای آزاد، حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و استکبار جهانی در خلیج فارس و دیگر مسائلی که از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر ابعاد در خوزستان وجود دارد؛ لازم بود با نگاهی جامع و کامل امنیت در این استان دیده شود.

امنیت در خوزستان مردمی شود/ رضایتمندی مردم در مسائل اجتماعی موجب پایداری امنیت می‌شود

سردار شاهوارپور ادامه داد: نیاز بود از دیدگاه صاحب‌نظران و اصحاب‌فن استفاده شود و این اطلاعات در دسترس افرادی که به نوعی در امور دخالت دارند قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مقوله امنیت در دنیا تک بعدی نیست افزود: این مقوله صرفا مختص نیروهای نظامی و امنیتی نیست، همه سیستم‌ها در امنیت دخیل هستند به ویژه که جنگ‌ها ترکیبی شده و تهدیدها در ابعاد مختلف صورت می گیرد؛ بنابراین بررسی همه ابعاد در زمینه امنیت الزامی است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان بیان کرد: محیط زیست یکی از مواردی است که امروزه جزو دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود، با توجه به آلایندگی‌هایی که در خوزستان وجود دارد دستگاه‌ها باید در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی تلاش کنند زیرا نگرانی در این حوزه با وجود ریزگردها و آلاینده‌های صنعتی روز به روز بیشتر می‌شود که باید برای حل آنها اقدام شود.

زمینه نشاط، شادابی و امید مردم بیش از پیش فراهم شود

وی با تاکید بر اینکه مسائل محیط زیستی می‌تواند بستری برای نگرانی و مشکلات مردم فراهم کند گفت: در حوزه مسائل اجتماعی‌ نیز با توجه به عملیات روانی که دشمن از طریق فضای مجازی ایجاد می‌کند باید برای مردم که سرمایه اجتماعی نظام هستند؛ برنامه مطلوب و مناسب داشته باشیم و زمینه نشاط، شادابی و امید مردم فراهم شود و نیازهای روز مردم توسط دستگاه‌های فرهنگی خدماتی مانند شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها تامین شود.

سردار شاهوارپور تاکید کرد: رضایتمندی هرچه بیشتر مردم در حوزه مسائل اجتماعی در پایداری امنیت موثر است بنابراین باید با نگاه تخصصی و پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود این بعد نیاز جامعه را با تقویت زیرساخت‌های امنیت دنبال کنیم.

امنیت در خوزستان مردمی شود/ رضایتمندی مردم در مسائل اجتماعی موجب پایداری امنیت می‌شود

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان تصریح کرد: در حوزه مسائل فرهنگی نیز وضعیت به همین شکل است زیرا دشمنان در تلاش هستند در فرهنگ عمومی و دینی اختلال، نگرانی و چندگانگی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: وحدت، همگرایی و انسجام ملی که بین آحاد مردم با وجود تنوع قومیتی وجود دارد باید حفظ شود زیرا دشمن از شکاف و فاصله‌هایی که پیش می‌آید استفاده خواهد کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در بعد مسائل فرهنگی نیز باید نیم نگاهی به حوزه امنیت داشته باشیم اظهارکرد: خوزستان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور به ویژه در حوزه منابع انرژی، نفت و کشاورزی است باید با نگاه افزایش بهره‌وری به این مقوله پرداخته شود و مشکلات مردمی که نیازمند اشتغال هستند دیده شود.

سردار شاهوارپور تاکید کرد: هرچه درصد بیکاران کمتر شود، مردم امیدوارتر، مشکلاتشان کمتر، ازدواج و رونق اقتصادی نیز بیشتر می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به آسیب‌ها، تهدیدها و تجزیه و تحلیل آنها تاکید کرد و افزود: متاسفانه از ظرفیت هوش مصنوعی برای امور خلاف شان انسانی مانند بمب هوشمند و کشتن انسان‌ها استفاده می‌شود، امروزه باید به این تاثیرگذار در حوزه ناامنی نیز توجه کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه پنجمین همایش امنیت پایدار به همت همکاران و اساتید دانشگاه در آذرماه برگزار می‌شود گفت: همایش‌های قبل دستاوردهای مطلوبی داشت و مقاله‌ها جمع‌بندی و به کتاب تبدیل شدند، ضمن اینکه در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های کلان استان از این پژوهش ها استفاده خواهد شد.

مردم باید در امنیت نقش داشته باشند

سردار شاهوارپور مردمی کردن امنیت را یکی از اولویت‌های برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: خود مردم باید در امنیت نقش داشته باشند نه اینکه در حاشیه باشند.

وی به گستردگی حوزه امنیت اشاره کرد و گفت: هر چه تولیدات کشاورزی افزایش یابند، امنیت غذایی نیز بیشتر می‌شود زیرا اکنون برخی نیاز مردم به مواد غذایی از خارج کشور تامین می‌شود در حالی که اگر کشاورز در حوزه تولید توانمندتر شود و کشت‌های استراتژیک افزایش یابند امنیت غذایی بیشتر تضمین می شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان به تشکیل 2 کمیته علمی و اجرایی در راستای همایش امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه در کمیته علمی حضور دارند که امیدواریم بتوانند با قضاوتی که از مقاله صورت می‌گیرد برترین‌ها انتخاب شوند.

سردار شاهوارپور همچنین به نقش بسیار مهم و مستقیم رسانه در همه امور اشاره کرد و گفت: امروز استفاده از رسانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه روایت اول مشخص نیست توسط چه کسی باید انجام شود، در واقع روایت اول را معمولا کسانی انجام می‌دهند که کارکرد منفی دارند و قصد ایجاد استرس و نگرانی برای مردم دارند.

امنیت در خوزستان مردمی شود/ رضایتمندی مردم در مسائل اجتماعی موجب پایداری امنیت می‌شود

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان تاکید کرد: کوتاهی از مجموعه‌های متولی است که باید رفع شود قطعا همه اقدامات باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

مسئول کمیته علمی این همایش، در بخش دیگری از این نشست گفت: در همایش چهارم امنیت پایدار، بین 130 تا 150 مقاله دریافت شد که چکیده 25 مقاله برتر در قالب کتاب چاپ شد.

امنیت در خوزستان مردمی شود/ رضایتمندی مردم در مسائل اجتماعی موجب پایداری امنیت می‌شود

کریم رضادوست افزود: چند کمیته از اساتید برتر دانشگاه‌های مختلف در راستای این همایش تشکیل و حدود 30 محور پیشنهادی آماده شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: هر مسئله اگر با کار علمی همراه نباشد مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، مواردی که مطرح می‌شود باید کاربردی باشد و معضلی از استان حل کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *