وداع باشکوه اصفهانی‌ها با فرزند شهیدشان، سردار عباس نیلفروشان

وداع باشکوه اصفهانی‌ها با فرزند شهیدشان، سردار عباس نیلفروشان
خلاصه اخبار

ایسنا/اصفهان امروز حضور پرشور و گسترده مردم اصفهان در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان، برگ زرین دیگری از حماسه‌آفرینی اصفهانی‌ها را در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش ایسنا از اصفهان، از ابتدای صبح امروز پنجشنبه، 26 مهرماه، خیابان‌های شهر اصفهان شاهد تردد خیل عظیم مردمی بود که مشتاقانه برای رسیدن به میدان بزرگمهر و شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان عجله می‌کردند.

امروز پیر و جوان، زن و مرد؛ دختر و پسر از قشرهای مختلف خود را به میدان بزرگمهر رساندند تا با شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید نیلفروشان، بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری و شهدا برای تداوم رله جبهه مقاومت تجدید میثاق کنند. 

مراسم تشییع از ساعت 8:30 صبح در میدان بزرگمهر و پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. 

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران این مراسم بود، وی در جمع مردم اصفهان گفت: نمی‌توانید ملت‌های مسلمان را قتل عام کنید ولی ایمن و آرام باشید. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: من سال‌ها با نیل‌فروشان روزگار گذرندام و بخش کوچکی از شخصیت او را می‌شناسم. او از 15 سالگی در میدان جهاد حاضر شد و لباس جهاد بر تن کرد و تا ششم مهرماه که در کنار سیدالشهدا مقاومت به آسمان پرکشید، یک لحظه از میدان جهاد دور نماند.

پس از آن خیل عظیم جمعیت با فریادهای یا حسین و یا زهرا، این شهید والامقام را با پای پیاده تا گلستان مشایعت کردند.

حضور هیئت‌های عزاداری و برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در سراسر مسیر، به چشم می‌خورد.‌ 

مردم اصفهان با شعارهای «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا»، خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی ابراز کردند. 

همزمان با اذان ظهر، پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان به گلستان شهدا رسید و این شهید والامقام در کنار همرزمان شهیدش از جمله شهید حاج حسین خرازی، سردار شهید حاج احمد کاظمی، سردار شهید زاهدی به خاک سپرده شد. 

علاوه بر فرماندهان نظامی و انتظامی، اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین محمد جواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور داشتند. 

این گزارش در حال به‌روزرسانی است ….

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *