بررسی امکانات پیکاپ دو دیفرانسیل شرکت تیگارد موتور

بررسی امکانات پیکاپ دو دیفرانسیل شرکت تیگارد موتور
خلاصه اخبار

پیکاپ L7 پلاس یکی از جدیدترین محصولات شرکت تیگارد موتور است که به زودی در بازار عرضه می شود. در این مطلب به مشخصات و امکانات خواهیم پرداخت.

پیکاپ L7 پلاس یکی از جدیدترین محصولات شرکت تیگارد موتور است که به زودی در بازار عرضه می شود. در این مطلب به مشخصات و امکانات خواهیم پرداخت.

چند وقتی است که بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل در کشور ما رونق خوبی پیدا کرده و بسیاری از شرکت ها، محصولات مختلفی را از این دسته، روانه بازار کرده اند. اما با این حال شرکت های خودروساز کمتر به سراغ پیکاپ های دو دیفرانسیل فول سایز رفته و می توان گفت استارت عرضه پیکاپ های فول سایز با بهمن G9 در کشور زده شد.

تیگارد L7 پلاس نیز در حقیقت یک پیکاپ دو دیفرانسیل است که در رده پیکاپ های فول سایز قرار می گیرد. برند مادر آن KEYTON نام دارد که در زمینه خودرو های کار و تجاری فعالیت می کند و مونتاژ ون های برند مرسدس بنز  را در کارنامه خود دارد. اولین نسل از پیکاپ L7 پلاس در سال 2016 رونمایی شده و نسخه فیس لیفت آن در سال 2021 در کشور چین عرضه شده است که نسخه ای که شرکت تیگارد موتور برای بازار ایران انتخاب کرده است، نسخه اولیه این خودرو به حساب می آید.

ما در ادامه می خواهیم نگاهی به مشخصات و امکانات این خودرو بیاندازیم و به بیان ویژگی های آن را بپردازیم.

ویدیوی معرفی تیگارد L7 پلاس

طراحی کلی پیکاپ تیگارد L7 پلاس

پیکاپ L7 پلاس جز معدود خودرو هایی است که استایل پیکاپ های آمریکایی را دارد و حتی با اینکه طراحی بیرونی آن چندان بروز نیست اما در طراحی آن، سبک طراحی پیکاپ های دو دیفرانسیل آمریکایی دیده می شود. از طرفی خطوط طراحی به کار رفته در بخش های مختلف بدنه این خودرو، باعث شده طراحی عضلانه ای تری را در این خودرو شاهد باشیم. یکی از نکات مثبتی که در مورد این خودرو باید به آن اشاره کرد این است که شرکت تیگارد موتور برنامه دارد تا متقاضبان پیکاپ تیگارد L7 PLUS بتوانند این خودرو را به صورت سفارشی و با تجهیزات آفرودی سفارش دهند.

محصول جدید شرکت تیگارد موتور در بخش طراحی و دیزاین داخل کابین از سبک طراحی بسیار ساده ای استفاده می کند و پیچیدگی های طراحی خودرو های روز در این خودرو دیده نمی شود و به طور کلی در طراحی داخل کابین این خودرو سعی شده است تا دسترسی به بخش های مختلف راحت باشد.

در مورد متریال پیکاپ تیگارد باید بگوییم که در بیشتر قسمت های داخل کابین این خودرو از متریال خشک استفاده شده است که کیفیت قابل قبولی دارند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که این خودرو در بازار های جهانی قیمت چندان بالایی ندارد و نمی توان انتظار زیادی از این خودرو داشت.

مشخصات فنی پیکاپ تیگارد L7 PLUS

پیکاپ تیگارد L7 پلاس، یک موتور بنزینی 2.4 لیتری تنفس طبیعی با کد موتور 4K22D4M ساخت شرکت میتسوبیشی را در زیر کاپوت خود دارد که می تواند نهایت قدرت 150 اسب بخار و گشتاور نهایی 230 نیوتن متر را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی ، به تمامی چرخ ها منتقل کند. البته احتمال دارد تیگارد موتور نمونه توربو پیکاپ L7 پلاس را با جعبه دنده اتوماتیک نیز عرضه می کند که مسلما این نسخه می تواند توان و قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.

در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق دابل ویشبون و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت استفاده شده که استفاده از این ترکیب می تواند قابلیت حمل بار L7 پلاس را افزایش دهد.

امکانات پیکاپ تیگارد ال 7 پلاس

پیکاپ جدید شرکت تیگارد موتور در بحث امکانات در مقایسه با رقبای خود چندان قوی ظاهر نمی شود اما می توانیم بگوییم که در رده قیمتی که احتمالا این خودرو در آن قرار می گیرد، امکانات کاربردی و قابل قبولی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. از جمله امکاناتی که می توان در خودرو مشاهده کرد به امکاناتی نظیر؛ 2 کیسه هوا ، سامانه کنترل پایداری ، سامانه پایش فشار باد تایر ها ، چراغ روشنایی روز، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، تنظیم برقی آینه های جانبی، کامپیوتر سفری، خروجی 12 ولت، تنظیم حالت های رانندگی، تهویه مطبوع الکترونیکی و… می توانیم اشاره کنیم.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *