قهرمان پارالمپیک توکیو امکان شرکت در مسابقات جودو را دارد؟

قهرمان پارالمپیک توکیو امکان شرکت در مسابقات جودو را دارد؟
خلاصه اخبار

رییس فدراسیون ورزش نابینابان و کم بینایان گفت: وحید نوری قهرمان پارالمپیک توکیو هنوز مجوز شرکت در مسابقات جودوی نابینایان و کم بینایان را ندارد تا زمانی که کلاس‌بندی پزشکی او از سوی فدراسیون جهانی مورد تایید قرار بگیرد.

محمدرضا مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از تیم جودوی نابینایان و کم‌بینایان در پارالمپیک پاریس و آخرین وضعیت وحید نوری برای بازگشت به تیم ملی جودو، اظهار کرد: تیم جودو قبل از شرکت در پارالمپیک پاریس وارد حاشیه شد و در این زمینه نیز خود ورزشکاران مقصر بودند نه سرمربی تیم ملی. وقتی جودوکاران از رفتن به مسابقات گرندپری گرجستان امتناع کردند این مساله سبب شد تا شیرازه تیم از هم پاشیده شود و خواه ناخواه وارد حاشیه شدند. این که چه کسی در این زمینه مقصر یا سهل انگاری از جانب چه کسی بوده است، بعد از آسیب شناسی که در کمیته ملی پارالمپیک صورت می‌گیرد، بررسی و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وی درباره وحید نوری نیز گفت: اگر وحید نوری مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس را کسب نکرد به خاطر مشکل کلاس بندی پزشکی بود که فدراسیون جهانی مدارک پزشکی او را تایید نکرده بود و باید دوباره کلاس بندی می‌شد که متاسفانه زمان محدودی برای بارگذاری مدارک و کلاس بندی مجدد داشت و همین امر سبب شد تا پارالمپیک پاریس را از دست بدهد. البته برای مشخص شدن وضعیت او برای شرکت در مسابقات به فدراسیون جهانی مجددا نامه زدیم و خواستار بررسی وضعیت او شدیم که به ما اعلام کردند چون مشکل وحید نوری بحث پزشکی است باید 3 ماه قبل از شرکت در هر تورنمنتی مدارک خود را در سایت فدراسیون جهانی بارگذاری کند تا پزشکان فدراسیون جهانی درباره او تصمیم گیری کنند. در صورت تایید مدارکش زمان انجام کلاس‌بندی پزشکی را به او اعلام خواهند کرد. او در حال حاضر فاقد کلاس‌بندی پزشکی است تا زمانی که از سوی پزشکان فدراسیون جهانی مجوز لازم برای انجام کلاس‌بندی را دریافت کند.

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان درباره تغییرات در کادر فنی جودوی نابینایان و کم‌بینایان، گفت: تا زمانی که آسیب شناسی در خصوص عملکرد جودوکاران در پارالمپیک پاریس صورت نگیرد و مشخص نشود که در کم کاری و سهل انگاری جودوکاران چه کسی مقصر بوده، فعلا با کادر فنی فعلی کار را پیش خواهیم برد تا ببینیم شرایط چگونه رقم خواهد خورد. ما بهترین کادر فنی را داریم و در حال حاضر کسی بهتر از حاج یوسف زاده برای پاراجودو وجود ندارد.

مظلومی همچنین در ارزیابی از عملکرد پارادوومیدانی اظهار کرد: انتظار ما از دوومیدانی کسب 2 مدال طلا و 3 نقره بود که متاسفانه مهدی اولاد نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها یک نقره گرفت. برای سجاد نیک‌پرست نیز پیش‌بینی یک مدال برنز داشتیم که متاسفانه عملکردش در پارالمپیک ضعیف بود و حتی نتوانست رکورد خود را بزند. به هر صورت کسب 5 مدال با 6 ورزشکار اعزامی عملکرد راضی کننده‌ای است.

وی در پایان در خصوص تیم گلبال نیز گفت: پیش‌بینی ما برای گلبال کسب حداقل جایگاه سومی بود که انتظارات را برآورده نکردند. مشکل اصلی این تیم از نظر فنی و بدنسازی نبود و بیشتر از بعد روحی و روانی تحت فشار بودند که نتوانستند به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *