لی چیانگ: چین و روسیه در مسائل مرتبط با منافع اساسی حامی یکدیگر هستند

لی چیانگ: چین و روسیه در مسائل مرتبط با منافع اساسی حامی یکدیگر هستند
خلاصه اخبار

نخست‌وزیر چین در دیدار با همتای روس خود در نشست سازمان همکاری شانگهای در پاکستان گفت، پکن و مسکو در موضوعات مرتبط با منافع اساسی دوجانبه از یکدیگر حمایت می‌کنند و همکاری استراتژیک بین ۲ کشور موثر است.

به گزارش ایسنا، «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین در دیدار با «میخائیل میشوستین» همتای روس خود گفت: «در حال حاضر، روابط شراکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی بین چین و روسیه در دوره جدید به طور فعال تحت ریاست راهبردی شی جین‌پینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور چین و روسیه در حال توسعه است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «2 طرف قاطعانه از یکدیگر در موضوعات مرتبط با منافع اساسی خود حمایت می‌کنند. همکاری استراتژیک موثر است و همکاری عملی به طور مداوم در حال تعمیق است. همکاری‌های بشردوستانه و بین منطقه‌ای نیز در حال افزایش است و نتایج ملموسی را برای مردم 2 کشور به ارمغان می‌آورد.»

نخست‌وزیر چین هفتاد و پنجمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین روسیه و چین را تبریک گفت.

15 و 16 اکتبر سال جاری میلادی پاکستان میزبان بیست و سومین شورای روسای دولت‌های عضو نشست سازمان همکاری شانگهای است. این نشست به بررسی همکاری در زمینه اقتصاد، تجارت، محیط زیست، روابط اجتماعی-فرهنگی و بررسی عملکرد این سازمان پرداخته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *