نامه بایدن به کنگره درباره استقرار «تاد» و اپراتورهای آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی

نامه بایدن به کنگره درباره استقرار «تاد» و اپراتورهای آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی
خلاصه اخبار

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره از اقدامات خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی و همچنین نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا خبر داد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه و در نامه‌ای به سران کنگره این کشور، آن‌ها را از «تحولات در خاورمیانه و پاسخ دولت ایالات متحده» به این تحولات مطلع کرد.

بایدن در ابتدای این نامه و بدون اشاره به علت وقوع عملیات «وعده صادق 2» توسط ایران که نقض حاکمیت این کشور توسط رژیم صهیونیستی بود، مدعی شد ایالات متحده عملکرد موفقی را در رهگیری شماری از موشک‌های بالستیک ایرانی که به سوی اهداف مورد نظر در سرزمین‌های اشغالی روانه می‌شدند، داشته است.

این درحالی‌ است که به اذعان رسانه‌های آمریکایی، موشک‌های بالستیک ایرانی به اهداف مورد نظر خود در پایگاه‌های نواتیم و تل‌نوف اصابت کردند.

بایدن در ادامه نامه خود آورده که ایالات متحده آرایش نظامی خود را در منطقه به‌منظور تقویت دفاع از رژیم صهیونیستی تطبیق داده است.

به گفته بایدن، این تطبیق نظامی شامل تمدید ماموریت ناگروه به رهبری ناوهواپیمابر «یواس‌اس آبراهام لینکن» در منطقه، اعزام ناوهای دیگر و همچنین جنگنده‌های بیشتر از جمله اف-22 بوده است.

بایدن در این نامه تصریح کرده که استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه به‌منظور «حمایت از منافع مهم ملی از جمله محافظت از نیروها و دارایی‌های ایالات متحده از حمله ایران و نیروهای وابسته به آن و همچنین ادامه دفاع از اسرائیل که تعهد ایالات متحده به آن خدشه‌ناپذیر است» ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نامه نوشته است: به همین منظور، من دستور استقرار سامانه دفاع موشکی بالستیک در اسرائیل و همچنین نیروهای ایالات متحده که توانایی عملیاتی کردن آن در مقابل هرگونه حملات موشکی بالستیک را دارند، صادر کردم».

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر داده بودند سامانه دفاع موشکی «تاد» در سرزمین‌های اشغالی مستقر می‌شود؛ سامانه‌ای که در سال 2019 هم به تل‌آویو تحویل داده شده بود.

«سید عباس عراقچی» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آمریکا در حال ارسال بی‌سابقه تسلیحات به اسرائیل است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که «این کشور اکنون جان نیروهای خود را با اعزام آن‌ها برای هدایت سیستم‌های موشکی آمریکایی در اسرائیل در معرض خطر می‌دهد».

عراقچی همچنین هشدار داد: در حالی که ما در روزهای اخیر تلاش‌های بسیاری برای مهار یک جنگ تمام‌عیار در منطقه‌ کرده‌ایم، به‌وضوح می‌گویم که در دفاع از مردم و منافع‌ خود هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *