ادوبی از ابزارهای ویدیویی هوش مصنوعی رونمایی کرد
ادوبی در جدیدترین اقدام خود، ابزارهای ویدیویی هوش مصنوعی را بهصورت عمومی عرضه کرد. این فناوری نوین که میتواند ویدیوها را از متون تولید کند، به رقابت با رقبای بزرگی چون اوپنایآی و متا میپردازد و چشمانداز جدیدی برای تولید محتوا در صنعت فیلم و تلویزیون فراهم میآورد.
شرکت ادوبی به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای نرمافزاری روز دوشنبه اعلام کرد که یک مدل جدید هوش مصنوعی را برای استفاده عمومی منتشر میکند. این مدل که به نام مدل ویدیویی فایرفلای(Firefly) شناخته میشود قادر است ویدیوهایی را با نوشتن دستور تولید کند. ادوبی با این مدل هوش مصنوعی به جمع شرکتهای پیشرو در عرصه تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی ملحق شد.
مدل ویدیویی فایرفلای شرکت ادوبی قرار است با هوش مصنوعی Sora از شرکت اوپنایآی که اوایل امسال معرفی شده استررقابت کند. این در حالی است که تیک تاک و متا نیز در ماههای اخیر ابزارهای ویدیویی خود را معرفی کردهاند.
ادوبی در مواجهه با رقبای بزرگتر بر روی ساخت مدلهایی سرمایهگذاری کرده که با دادههایی آموزش دیدهاند که حقوق استفاده از آنها را دارد، به این ترتیب اطمینان حاصل میکند که خروجیها میتوانند بهطور قانونی در کارهای تجاری مورد استفاده قرار گیرند.
این شرکت به زودی ابزارهای خود را به افرادی که در لیست انتظار ثبتنام کردهاند، ارائه خواهد کرد، اما تاریخ انتشار عمومی را مشخص نکرده است.
در حالی که ادوبی هنوز مشتریانی برای ابزارهای ویدیویی خود اعلام نکرده، روز دوشنبه گفت که برند گاتورید متعلق به پپسیکو از مدل تولید تصویر این شرکت برای سایتی که مشتریان میتوانند بطریهای خاص خود را سفارش دهند، استفاده خواهد کرد. همچنین شرکت متل از ابزارهای ادوبی برای طراحی بستهبندی خط عروسکهای باربی خود استفاده کرده است.
الی گرینفیلد، مدیر فناوری ادوبی، در این خصوص گفت: «ما بر روی کنترل دقیق تمرکز داریم و مدل را به مفاهیم کلیدی در تولید و ویرایش ویدیو آموزش میدهیم، از جمله موقعیت و زاویه دوربین.»
این نوآوریهای ادوبی میتواند تحولی بزرگ در صنعت تولید محتوا بهوجود آورد و فرصتهای جدیدی برای ویدیوسازان و ویرایشگران فراهم کند.
اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارتنیوز بخوانید.
منبع: تجارت نیوز