نیویورک‌تایمز: استفاده از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی در ارتش اسرائیل امری معمول است

نیویورک‌تایمز: استفاده از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی در ارتش اسرائیل امری معمول است
خلاصه اخبار

رژیم صهیونیستی برای کاهش تلفات نظامی ارتش خود، در حملاتش به ساختمان‌ها و تاسیسات حماس در غزه از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی در مطلبی با استناد به اظهارات فلسطینیان و نظامیان صهیونیست که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد، صهیونیست‌ها در جنگ غزه از غیرنظامیان فلسطینی که به اسارت گرفته‌اند به‌عنوان یک سپر انسانی استفاده می‌کنند تا تله‌های انفجاری احتمالی جنبش مقاومت فلسطین را خنثی کنند.

در گزارش نیویورک‌تایمز، به یک نوجوان 17ساله فلسطینی به نام «شبیر» اشاره شده که صهیونیست‌ها به مدت 10 روز او را بدون اتهام مشخص، بازداشت کردند. شبیر می‌گوید نظامیان صهیونیست او را به کوچه‌ها و ساختمان‌های ویران غزه می‌فرستادند تا تله‌های انفجاری را که اعضای جنبش مقاومت برای نظامیان صهیونیست کار گذاشته بودند، شناسایی کند و یا با فعال‌کردن آن‌ها، کشته شود.

گرچه به گزارش رسانه آمریکایی، هنوز مقیاس واقعی استفاده رژیم صهیونیستی از این راهکار غیرانسانی مشخص نیست، اما شواهد حاکی از آن است که دست‌کم 11 جوخه از نظامیان صهیونیست در غزه این جنایت را مرتکب شده‌اند و در اکثر مواقع، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار آن‌ها حضور داشته‌اند.

صهیونیست‌ها به فلسطینیانی که به اسارت گرفته‌اند، دوربین متصل می‌کنند و آن‌ها را به ساختمان‌ها و تونل‌هایی می‌فرستند که احتمال می‌دهند اعضای حماس در آن‌جا حضور دارند. چندین نظامی صهیونیست در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز به معمول بودن این روش‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده و گفتند که نهادهای اطلاعاتی و فرماندهان ارشد این رژیم هم از این جنایت غیرانسانی آگاهی دارند.

بیش از 10 نظامی صهیونیست در مصاحبه با نیویورک تایمز به استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان یک سپر انسانی اذعان کردند، اقدامی که نه‌تنها بر اساس قوانین بین‌المللی، بلکه طبق قوانین داخلی رژیم صهیونیستی هم مجاز نیست. همچنین سه چهره فلسطینی که نخواستند نامشان فاش شود، به این روزنامه گفتند صهیونیست‌ها از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز: استفاده از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی در ارتش اسرائیل امری معمول است
شبیر، نوجوان 17ساله فلسطینی

این در حالی است که به گزارش نیویورک‌تایمز، قوانین بین‌المللی استفاده از غیرنظامیان یا سربازان به‌عنوان سپر انسانی را ممنوع کرده است و همچنین فرستادن سربازان اسیرشده به مکان‌هایی که در معرض خطر گلوله قرار می‌گیرند نیز غیرقانونی است.

«لارنس هیل کاتورن» استاد دانشگاه بریستول در انگلستان و کارشناس قوانین حاکم بر اسارت می‌گوید: «اجبار کردن زندانیان فلسطینی به کاوش در مکان‌های خطرناک غیرمجاز است، فارغ از اینکه این افراد غیرنظامی باشند یا عضو شاخه نظامی حماس.»

صهیونیست‌ها در حالی این اقدام جنایت‌کارانه را انجام می‌دهند که در سال 2005 دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در حکمی استفاده از سپر انسانی در تمامی زمینه‌ها را غیرقانونی اعلام کرد و گفته شد که ساکنان یک سرزمین اشغالی «حتی با رضایت» خود، نباید به مناطقی برده شوند که عملیات نظامی در آن‌ها در جریان است.

محققان به نیویورک‌تایمز گفتند استفاده از اسرای غیرنظامی در ماموریت‌های شناسایی خطرناک، اقدامی است که در تاریخ سابقه چندان ندارد، اما ایالات متحده در جنگ ویتنام اقدامی مشابه با آن انجام داده بود. یک استاد دانشگاه در این باره گفت: «در اکثر مواقع، این یک جنایت جنگی است.»

یک غیرنظامی فلسطینی 31 ساله به نیویورک‌تایمز گفت در یک مورد، صهیونیست‌ها برای نزدیک‌شدن به ساختمانی که باور داشتند اعضای حماس در آن پنهان شده‌اند، گروهی از غیرنظامیان فلسطینی را در مقابل خود ردیف کرده و خود پشتِ این سپر انسانی قرار گرفتند تا حماس به نظامیان صهیونیست شلیک نکند.

نیویورک‌تایمز: استفاده از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی در ارتش اسرائیل امری معمول است
جوان 31 ساله فلسطینی که سپر انسانی صهیونیست‌ها شد

2 سرباز رژیم صهیونیستی که نخواستند نامشان فاش شود، به روزنامه آمریکایی گفتند که حدود 20 سرباز از جوخه آن‌ها با دستور فرماندهان برای استفاده از فلسطینیان به‌عنوان سپر انسانی مخالف بودند، اما فرماندهان با طرح این ادعای بی‌اساس که این افراد «تروریست» هستند، نه غیرنظامی، دستور خود را توجیه می‌کردند.

بااین‌حال، نیویورک‌تایمز گزارش داد در اکثر موارد صهیونیست‌ها نتوانستند هیچ سندی برای اثبات ادعای دروغین خود پیدا کنند و ناچار شدند با گذشت چند روز، اسرای فلسطینی را آزاد کنند.

در جنایتی دیگر که عمق فجایع جاری در غزه را نشان می‌دهد، نظامیان صهیونیست به یک غیرنظامی فلسطینی دستور دادند تا لباس ارتش رژیم صهیونیستی را به تن کند. آن‌ها سپس او را به خیابان‌های غزه فرستادند تا اعضای حماس او را مشاهده کرده و با شلیک کردن به وی، موقعیت خود را افشا کنند.

این اسیر فلسطینی به نیویورک‌تایمز گفت که در آن لحظه قصد داشته فرار کند، اما ازآنجاکه نظامیان صهیونیست با فاصله از او حرکاتش را تحت‌نظر داشتند، این خطر را نکرده و به حرکت ادامه داده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *