آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفته است

آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفته است
خلاصه اخبار

پایگاه «آکسیوس» به نقل از منابع مطلع گزارش داد با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، تنش‌ها بین رئیس جمهور آمریکا و معاونش که همزمان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌هاست، بالا گرفته است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری «آکسیوس» نوشته است، 10 منبع مطلع به این پایگاه گفتند روابط میان تیم «کامالا هریس»، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و معاون رئیس جمهور آمریکا و تیم رئیس فعلی او در کاخ سفید یعنی «جو بایدن» در آخرین هفته‌های کارزار انتخاباتی هر چه بیشتر پر تنش می‌شود.

آکسیوس می‌نویسد: «هر چند تیم بایدن مایل به پیروز شدن هریس در انتخابات است اما بسیاری از دستیاران ارشد بایدن از اینکه رئیس جمهور آمریکا مجبور به کناره‌گیری از نامزدی مجددش برای انتخابات ریاست جمهوری به نفع هریس شد ناخرسند بوده و به زور در نقش حامی هریس در طی کارزار انتخابات ظاهر می‌شوند.»

یکی از متحدان هریس در مورد تیم جو بایدن تصریح می‌دارد: «آنها هنوز ناراضی هستند. برخی دستیاران کاخ سفید نیز این احساس را دارند.»

به گفته برخی از اعضای تیم هریس، دستیاران ارشد کاخ سفید از روی این نارضایتی در هماهنگ‌سازی پیام‌ها و برنامه‌های و بایدن برای آنکه به نفع و در حمایت از کارزار هریس باشند، کم‌کاری می‌کنند.

آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفته است
بایدن و هریس

آکسیوس یکی از نشانه‌های اختلاف نظر بین بایدن و هریس را کنفرانس مطبوعاتی از پیش اعلام نشده‌ای دانست که بایدن روز جمعه در اتاق گزارش کاخ سفید درست در زمانی که هریس قرار بود تجمعی را در میشیگان برگزار کند داشت، برای اینکه به این ترتیب تعداد شرکت‌کنندگان در تجمع هریس را کاهش دهد.

هریس چند روز پیش نیز از «ران دیسانتیس»، فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا به سبب جواب ندادن به تماسی که او به منظور بررسی طوفان‌های اخیر در این ایالت برقرار کرد انتقاد کرد اما بایدن به عکس هریس، از دیسانتیس تحسین و او را «دلسوز» و «اهل همکاری» توصیف کرد. (یک شخص مطلع به وضعیت به آکسیوس گفت بایدن در جریان اظهار نظرهای هریس قرار نگرفته بود.)

همچنین اختلاف نظر بایدن و هریس در تبلیغاتی که آنها به نفع خود می‌کنند نیز نمایان است. بایدن اغلب مشتاق است که از سوابق اشتغالزایی خود و اینکه به اعتصاب اتحادیه کارکنان بنادر پایان داد تعریف کند اما هریس بر نگرانی‌های معیشتی و مالی رای‌دهندگان تمرکز می‌کند.

یکی از منبع‌های مطلع دست اندرکار کارزار هریس به آکسیوس گفت: «کاخ سفید کسی را ندارد که اول و زودتر از هر چیز به تاثیر مسائل بر کارزار انتخاباتی بیندیشد.»

دامنه تنش‌های بین بایدن و هریس به سطح کارکنان آنها نیز رسیده است.

در حالی که تیم هریس به دنبال استخدام کارمندان جدید در دفتر معاونت رئیس جمهور با هدف کم کردن از فشار کاری بوده اما از این ناراضی است که کاخ سفید سرعت کافی برای به کارگیری کارمندان جدید ندارد.

کاخ سفید نیز با وجود آنکه در ظاهر برای کمک به تیم هریس تلاش می‌کند اما از برخی قوانین درباره گزینش افراد و زمان به کارگیری آنها ناراضی است.

برخی از دستیاران بایدن نیز به کازار هریس پیوسته‌اند اما برخی از آنها احساس می‌کنند تیم نزدیک به بایدن آنها را به چشم افراد خائن به سبب جدا شدن یا حتی فکر کردن به جدایی نگاه می‌کند.

یک مقام کاخ سفید به آکسیوس گفت: «همه از خود رئیس جمهور گرفته تا مقامات رده پایین‌تر می‌دانند که انتخابات چقدر مهم است و ما همیشه پیش‌بینی کرده‌ایم که برخی از کارمندان ممکن است بخواهند از دولت جدا شده و به کارزار انتخابات بپیوندند.»

آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفته است
هریس

حتی دامنه اختلافات بین بایدن و هریس به داخل کارمندان ستاد انتخاباتی معاون رئیس جمهور آمریکا هم کشیده شده است.

گروهی از این کارمندان که قبل از انصراف بایدن از نامزدی برای ریاست جمهوری در ستاد او حضور داشتند با کارمندان جدید وفادار به هریس که در هفته‌های اخیر برای ستاد معاون رئیس جمهور استخدام شده‌اند اختلاف پیدا کرده‌اند.

دو منبع مطلع به آکسیوس گفتند: «در هفته‌های بعد از رسیدن هریس به نامزدی دموکرات‌ها درگیری‌هایی بر سر اینکه آیا نمایندگان اصلی بایدن در تلویزیون همچنان به کار خود ادامه دهند یا چهره‌های جدیدی جای آنها را بگیرند بروز یافت.»

برنده این نزاع تیم هریس بود که باعث شد نمایندگان جدیدی ظهور پیدا کنند.

تعدادی از اعضای تیم هریس همچنین نظر مساعدی به کارمندان ستاد بایدن که هم‌اکنون با آنها همکاری می‌کنند ندارند.

تیم نزدیک به بایدن در هفته‌های بعد از نمایش فاجعه‌بار این رئیس جمهور آمریکا در اولین مناظره انتخابات با دونالد ترامپ علنا گفته بود که کامالا هریس قابلیت کمتری برای کسب پیروزی در انتخابات نسبت به بایدن دارد.

«راب فلاهرتی» معاون مدیر ستاد بایدن در نامه‌های بعد از این مناظره خطاب به حامیان رئیس جمهور آمریکا با استناد به داده‌های نظرسنجی‌ها گفته بود: «در نهایت ما به سراغ کاندیداهایی خواهیم رفت که طبق نظرسنجی‌ها با شانس کمتری نسبت به بایدن می‌توانند در انتخابات پیروز شوند. بایدن تنها شخصی است که تا کنون توانسته دونالد ترامپ را شکست دهد.»

«اندرو بیتس»، سخنگوی کاخ سفید به آکسیوس گفت: «بایدن بلافاصله پس از خروج از رقابت، هریس، معاون خود را مورد حمایت قرار داد و رویکردهای دیگری که باعث شکاف در حزب می‌شد را رد کرد. او توانایی‌های رهبری هریس را تصدیق کرده و به طور مداوم حمایتش از او را به وضوح اعلام کرده است.»

وی افزود: «در حالی که اطمینان حاصل می‌کنیم که تمام کارکردهای مهم کاخ سفید به طور کامل اجرا شود، تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده تا تضمین کنیم تیم معاون رئیس جمهور از تمام پشتیبانی و منابع مورد نیاز خود برخوردار شود.»

سخنگوی کاخ سفید گفت که تیم رهبری هریس به جلسات برنامه ریزی استراتژیک دعوت شده است.

به نوشته آکسیوس روندهای گذشته نشان می‌دهند که بروز چنین تنش‌هایی بین تیم‌های بایدن و هریس اجتناب ناپذیر است.

هر چند انصراف بایدن در میانه کارزار انتخاباتی و جانشین شدن معاونش به عنوان نامزد دموکرات‌ها در مقطعی دیرهنگام از مبارزات انتخاباتی یک اتفاق تاریخی است اما اتفاقات گذشته نشان داده‌اند هر گاه معاون رئیس جمهوری در آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری رسما نامزد شد شاهد نزاع و اختلاف بیبن کارمندان خود و کارمندان دولتی که او در آن معاون رئیس جمهور است و ماه‌های آخرش را سپری می‌کند بوده است.

چنین روندی در سال 2000 بین ال گور و بیل کلینتون و در سال 1988 بین جورج اچ.دبلیو. بوش و رونالد ریگان بروز یافت.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *