خودرو جذاب مک‌لارن W1

خودرو جذاب مک‌لارن W1

مک‌لارن مدل جدیدی به محصولاتش اضافه کرده که می‌گوید قوی‌ترین و سریع‌ترین خودرویی است که تاکنون ساخته است. این خودرو که نامش W1 است، با قوی‌ترین مدل فراری رقابت خواهد کرد که به زودی به بازار عرضه می‌شود.

مک‌لارن از تیم‌های باسابقه در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک است. اولین مدل اسپرت این شرکت انگلیسی به نام F1 در سال 1992 به بازار آمد و سال‌ها سریع‌ترین ماشین جهان بود. تولید ماشین‌های اسپرت توسط مک‌لارن از سال 2011 جدی‌تر شد. مک‌لارن در سال 2013 با الهام از F1 یک مدل جدید به نام P1 ساخت که با قوی‌ترین مدل‌های فراری و پورشه رقابت می‌کرد.

W1 با ایده‌ای مشابه با F1 و P1 ساخته شده تا مک‌لارن را دوباره به رقیبی جدی در بازار ماشین‌های اسپرت تبدیل کند.

399 دستگاه مک‌لارن W1 تولید خواهد شد

مدل جدید مک‌لارن قوای محرکه هیبرید دارد که 1275 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 2.7 ثانیه است و سرعتش در کمتر از شش ثانیه از صفر به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت W1 به 350 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

تمرکز اصلی مهندسان و طراحان مک‌لارن ساخت ماشینی بوده که تا حد ممکن سبک باشد و حداقل مقاومت در برابر هوا را داشته باشد. بال عقب تا سی سانتی‌متر حرکت می‌کند تا با هدایت جریان هوا باعث چسبیدن بیشتر ماشین به جاده شود. ارتفاع ماشین از زمین هم قابل تغییر است.

مک‌لارن می‌گوید W1 را طوری ساخته که هم برای رانندگی در پیست و هم برای استفاده روزمره شهری مناسب است. صندلی‌ها ثابت است، اما فرمان و پدال‌ها را می‌توان جا‌به‌جا کرد. ماشین یک سیستم صوتی پیشرفته دارد و برخی از دکمه‌ها شبیه به کابین هواپیما روی سقف است. به جای آینه هم یک دوربین تصویر پشت ماشین را به راننده نشان می‌دهد. پشت صندلی‌ها هم جای کوچکی برای گذاشتن بار یا کلاه ایمنی دارد.

مک‌لارن 399 دستگاه W1 خواهد ساخت که همه پیش‌فروش شده است. قیمت پایه ماشین دو میلیون پوند (دو میلیون و 600 هزار دلار) است، اما پیش‌بینی می‌شود با اضافه شدن امکانات سفارشی قیمت ماشین‌ها بسیار گران‌تر شود.

مک‌لارن وضعیت مالی خوبی ندارد. این شرکت در سال 2023 میلادی 873 میلیون پوند (یک میلیارد و 150 هزار دلار) ضرر کرد. صندوق سرمایه‌گذاری بحرین که سهامدار اصلی مک‌لارن است در سال‌های گذاشته ناگزیر شده برای نجات این شرکت صدها میلیون دلار پول به مک‌لارن تزریق کند و گفته می‌شود صبر مدیران این صندوق سرآمده است.

گفته می‌شود قوی‌ترین مدل فراری که اصلی‌ترین رقیب مک‌لارن W1 است در روزهای آینده رونمایی خواهد شد. مدیران مک‌لارن امیدوارند این ماشین بتواند در برابر رقیب ایتالیایی‌اش خودی نشان دهد و به اعتبار و فروش محصولات دیگر شرکت هم کمک کند.

منبع: ایران جیب

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *